Proszę o poradę dla początkującego ogrodnika

1. Data: 2004-06-08 21:35:02

Temat: Proszę o poradę dla początkującego ogrodnika
Od: Stefano <u...@d...idealny.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie, właśnie skosiłem 1300 m2 ręczną kosą!!!!

Nie byłoby to pewnie nic nadzwyczajnego ale robiłem to pierwszy raz w
życiu Po prostu jak usłyszałem w wypożyczalni 100 zł za kosę spalinową,
to sobie kucnąłem, powiedziałem "e...ehm dziękuję" i kupiłem zwykłą
ręczną "70-kę". Sąsiada mi ją wyklepał, pokazał co i jak i po 5
godzinkach pole jest gołe.

I co teraz? Czy można wynająć traktor żeby to przeorał zabronował i
powyciągał korzenie zielska?

Czy z powrotem nie zasieją się chwasty?

Czy może poczekać do jesieni?

Strasznie mi zależy żeby już ruszyć "w Pole" z trawniczkiem, jakimis
iglaczkami krzaczkami mam sporo nasionek i aż sie palę żeby zrobić z
nich użytek

Czy może mi ktoś podpowiedzieć?

--
Wysłano z portalu budowlanego Dom.Idealny.pl
Archiwum grupy --- pl.misc.budowanie ---

2. Data: 2004-06-09 07:36:04

Temat: Re: Proszę o poradę dla początkującego ogrodnika
Od: "GabiS" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefano" <u...@d...idealny.pl> napisał

> [...]
>
> Strasznie mi zależy żeby już ruszyć "w Pole" z trawniczkiem, jakimis
> iglaczkami krzaczkami mam sporo nasionek i aż sie palę żeby zrobić z

No, no, jak na pierwszy raz to świetnie:). Ja, chcąc odzyskać z trawnika
malutki spłachetek (ok. 3x3 m) na warzywniczek czy klombik przekopywałam co
najmniej 8 razy od jesieni do wionsny następnego roku wyrzucając za każdym
razem minimum 5 pełnych wiader chwastów. Jak masz ciężki sprzęt wjeżdzaj
jak najszybciej i kop głęboko, a później przesiewaj ziemię i wybieraj każdy
korzonek. Im dokładniej oczyścisz na wstępie tyl łatwiej będziesz miał
później:) Ja w przypływie rozpaczy wyłożyłam wokół dużych roślin czarną
agrowłókniną. Nie wygląda rewelacyjnie ale powiem Wam, że krzewom chyba to
się bardzo podoba, bo wyjątkowo ładnie w tym roku zakwitły.
Gabi

3. Data: 2004-06-09 08:03:06

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:61ohp1-lgn.ln1@dom.idealny.pl Stefano
<u...@d...idealny.pl> napisał(a):

> I co teraz? Czy można wynająć traktor żeby to przeorał zabronował i
> powyciągał korzenie zielska?

Hejka. Myślę, że lepiej zacząć od glebogryzarki. :-)

> Czy z powrotem nie zasieją się chwasty?

Już są zasiane. Ponadto odbiją od pozostawionych w ziemi kłączy,
rozłogów itp. :-(

> Czy może poczekać do jesieni?

Można, ale po co skoro Cię ręce świerzbią. :-) Późną jesienią i w
zimie będziesz mógł za to poczytać książki i czasopisma ogrodnicze. ;-)

> Strasznie mi zależy żeby już ruszyć "w Pole" z trawniczkiem, jakimis
> iglaczkami krzaczkami mam sporo nasionek i aż sie palę żeby zrobić z
> nich użytek

Walka z chwastami nigdy się nie kończy więc zaczynaj bez zwłoki.
Powodzenia. :-)
Pozdrawiam niekończąco Ja...cki

4. Data: 2004-06-09 10:12:56

Od: "tade" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stefano"

> [...]
>
> Strasznie mi zależy żeby już ruszyć "w Pole" z trawniczkiem, jakimis
> iglaczkami krzaczkami mam sporo nasionek i aż sie palę żeby zrobić z

Witaj
ja bym Ci radzil zastosować Rondup. 1 l/ok 28 zł z powodzeniem wystarczy do
tej powierzchni na ok 2 opryski. Jak masz dostęp do sprzętu, to pryskaj
opryskiwaczem ciagnikowym, temperatura im wyższa tym lepiej, tylko wybierz
wieczór bezwietrzny, poniewaz środek jest totalnie skuteczny i niechcący
możesz zniszczyć okoliczne uprawy:). Biorąc pod uwagę skuteczność, niską
szkodliwość /biodegradacja/ oraz koszty całej opracji odchwaszczania jest to
najlepsze rozwiązanie. Nie ma również działania następczego, możesz potem
sadzić czy siac najbardziej wrażliwe rośliny. A napracowac sie i tak
zdążysz.
pozdrawiam
tade

5. Data: 2004-06-09 10:33:04

Od: "Dirko" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ca6o54$62$1@nemesis.news.tpi.pl tade
<m...@p...fm> napisał(a):

> ja bym Ci radzil zastosować Rondup. 1 l/ok 28 zł z powodzeniem
> wystarczy do tej powierzchni na ok 2 opryski. Jak masz dostęp do
> sprzętu, to pryskaj opryskiwaczem ciagnikowym...

Hejka. Nie przesadzasz z tą mechanizacją na 13-arowym spłachetku?
:-) A Roundup odpowiednio zastosowany, jak wszyscy wiedzą, jest
debeściak. ;-)
Pozdrawiam odręcznie Ja...cki

6. Data: 2004-06-09 10:40:28

Od: "tade" <m...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dirko" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> W wiadomości news:ca6o54$62$1@nemesis.news.tpi.pl tade

> Hejka. Nie przesadzasz z tą mechanizacją na 13-arowym spłachetku?

Chyba trochę tak, ale jak jest dostęp do ciągnika prawie darmowy /paliwo 0,5
mtg ok 7 zl/ i dwa przejazdy 100m x 6 szer robocza, to wygląda trochę
inaczej niż dreptanie z ręcznym opryskiwaczem, gdzie na 100 % nie uda sie za
jednym przejsciem opryskac całej powierzchni bez "omijaków". Czasu co prawda
do jesiennych nasadzeń dużo i można co 2 tygodnie, kiedy już widać wstępne
efekty oprysku, poprawiać, poprawiać, poprawiać, ......., aż do skutku, ale
wybór pozostawmy zainteresowanemu.
pozdrawiam
tade

7. Data: 2004-06-09 14:13:46

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"tade" <m...@p...fm> wrote in message news:ca6o54$62$1@nemesis.news.tpi.pl...

> ja bym Ci radzil zastosować Rondup.

Ja bym Ci nie radzil truc przyrody i ludzi :-(

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

8. Data: 2004-07-11 20:18:38

Od: "Ania" <k...@x...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:uWExc.69304$DG4.68202@fe2.columbus.rr.com...
> "tade" <m...@p...fm> wrote in message

> Ja bym Ci nie radzil truc przyrody i ludzi :-(

Trucie swoją drogą, a zajechanie się na śmierć swoją.
Podasz coś skuteczniejszego i ekologicznego na wytępienie chwastów
wieloletnich (nie wspomnę o jednorocznych) niż szpadel.

9. Data: 2004-07-11 21:16:30

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Ania" <k...@x...wp.pl> wrote in message

> Trucie swoją drogą, a zajechanie się na śmierć swoją.
> Podasz coś skuteczniejszego i ekologicznego na wytępienie chwastów
> wieloletnich (nie wspomnę o jednorocznych) niż szpadel.

Czesc wyrywac, czesc polubic.

Pozderowienia,
Michal

10. Data: 2004-07-12 08:46:39

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com>
> "Ania" <k...@x...wp.pl>
>
> Czesc wyrywac, czesc polubic.

Można też posiać łubin i żyto lub posadzić ziemniaki/kartofle.
--
Pozdrawiam, Jerzy

czerwcowe zdjecia
co to za roślinka, podpowiedzcie