Przechowywanie sporej ilości kasztanów

1. Data: 2007-10-28 19:37:02

Temat: Przechowywanie sporej ilości kasztanów
Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

W lodówce?
Zamrozić?
Przetworzyć to ostateczność.
--
BBjk

2. Data: 2007-10-28 19:46:35

Temat: Re: Przechowywanie sporej ilości kasztanów
Od: Ludek Vasta <q...@X...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk wrote:
> Przetworzyć to ostateczność.

Przetworzyc? To jako dzem z nich zrobic? Czy marynowac w slodko-kwasnej
zalewie? Jak sie przetwarza kasztany? Znam tylko pieczenie.

Ludek

3. Data: 2007-10-28 19:50:24

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta pisze:

> Przetworzyc? To jako dzem z nich zrobic? Czy marynowac w slodko-kwasnej
> zalewie? Jak sie przetwarza kasztany? Znam tylko pieczenie.
>
> Ludek

http://adamczewski.blog.polityka.pl/?p=338
:-)

--
XL wiosenna

4. Data: 2007-10-28 19:56:33

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> http://adamczewski.blog.polityka.pl/?p=338
> :-)

I jeszcze słodzony przecier - pasteryzowany, gdzieś o tym czytałam, może
odnajdę.

--
XL wiosenna

5. Data: 2007-10-28 19:58:56

Od: Ikselka <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ikselka pisze:

> I jeszcze słodzony przecier - pasteryzowany, gdzieś o tym czytałam, może
> odnajdę.

Masz tu różne pomysły:
http://www.swiatprowansji.pl/?p=productsMore&iProduc
t=18

--
XL wiosenna

6. Data: 2007-10-28 19:59:28

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta pisze:

> Przetworzyc? To jako dzem z nich zrobic? Czy marynowac w slodko-kwasnej
> zalewie? Jak sie przetwarza kasztany? Znam tylko pieczenie.

Mnóstwo jest sposobów, łącznie z konfiturą z nich.
Desery (np. słynny Mont Blanc), nadziewajki do "miąs" itp. kombinacje.

Ale pieczone są najlepsze.
Mam ich sporo przywiezionych z tego rowerowego raju i chciałabym jakoś
przechować do pieczenia, by nie spleśniały.

Jak? W Internecie wyczytałam, że w lodówce. W innej wersji, że
absolutnie nie w chłodzie.
--
BBjk

7. Data: 2007-10-28 20:00:58

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ludek Vasta pisze:

> Przetworzyc? To jako dzem z nich zrobic? Czy marynowac w slodko-kwasnej
> zalewie? Jak sie przetwarza kasztany? Znam tylko pieczenie.

Inspiracja np. tutaj:
http://www.marron.pl/indexpl.php?adres=4&nr=18
--
BBjk

8. Data: 2007-10-30 19:49:46

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

BBjk pisze:
> W lodówce?

W papierowej torbie i patrzeć jak szybko wysychają / pleśnieją jeśli nie
oddychają.

> Zamrozić?

Tylko do -5*C jeśli chcesz je wysiać.

> Przetworzyć to ostateczność.

A co potem chcesz z nich robić? Zgodnie z normą?
Sprawdź:
http://www.narzedziownie.pl/?t=k&i=848&n=25612
Kiedyś były spiżarnie do tego celu.
pozdr. Jerzy

9. Data: 2007-10-30 20:01:35

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak pisze:
> [...]
[...]
> Kiedyś były spiżarnie do tego celu.

Jak będzie odpowiednia wilgotność i temperatura to można przechowywać
nawet i rok.
Znalazłem potwierdzenie:
Przez zimę kasztany przechowuje się w okrywach w temperaturze +4*C.
http://ogrod-powsin.pl/kolekcje/pliki/pomologia.html
pozdr. Jerzy

10. Data: 2007-11-01 09:33:21

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak pisze:

> Jak będzie odpowiednia wilgotność i temperatura to można przechowywać
> nawet i rok.

Tak długo to kasztany nie pożyją, chodziło mi o kilka tygodni, ale już
wiem, że skuteczne jest tylko zamrożenie.
Dzięki za starania.
--
BBjk

co jecie 1 listopada?
suszenie
Kolacja
śniadanie
[priv] pytanie do Ikselki - salatka z selera