Przedłużenie wężą

1. Data: 2005-07-20 08:41:03

Temat: Przedłużenie wężą
Od: "mihau" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
myślę nad zakupem zmywarki. Mam jednak pewien problem. W kuchni mam miejsce
na zmywarkę oddalone od źródła wody o jakieś 3m w linii prostej. Po
doliczeniu różnych zakrętów wyjdzie 5m węża.
No i teraz pytanie. Czy takie węże występują w przyrodzie :)? Chodzi zarówno
o wąż doprowadzający wodę jak i odpływowy. Czy trzeba będzie robić jakieś
przedłużanie?
Jakie rozwiązanie będzie najlepsze? No i gdzie mogę w Warszawie kupić
odpowiednie węże?
Myślę nad zmywarką Boscha z AquaStopem.

pozdrawiam,
mihau

2. Data: 2005-07-20 08:53:35

Temat: Re: Przedłużenie wężą
Od: Boban <b...@t...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 20 Jul 2005 10:41:03 +0200, mihau napisał(a):

> [...]
> o wąż doprowadzający wodę jak i odpływowy. Czy trzeba będzie robić jakieś

Musisz pociągnąć dłużej rurę doprowadzającą. Jak masz minimum smykałki to
można to zrobić samemu - s sklepach instalacyjnych czy marketach
budowlanych są odpowiednie rury - plastikowe, miedziane, wielowarstwowe i
złączki do nich. Jak się nie czujesz na siłach to pozostaje instalator.
Z odpływem jest dokładnie taka sama sprawa ale tu dochodzi jeszcze kwestia
zapewnienia odpowiedniego spadku rury. Proponuję jednak konsultację z
instalatorem bądź też przesunięcie zmywarki bliżej istniejącej instalacji.

3. Data: 2005-07-20 10:27:03

Od: "mihau" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boban" <b...@t...onet.pl> napisał:

> [...]
> zapewnienia odpowiedniego spadku rury. Proponuję jednak konsultację z
> instalatorem bądź też przesunięcie zmywarki bliżej istniejącej instalacji.

Smykałka to by się i znalazła ale problem jest większy. Zmywarka będzie
stała
po drugiej stronie kuchni na przeciwległej ścianie do zlewu. Niestety to
jest
jedyne miejsce gdzie ją zmieszczę :(.
Doprowadzenie wody muszę zrobić idąc po ścianach, przy czym na jednej
ścianie mam drzwi od kuchni i muszę zrobić próg pod którym puszczę rury.
Do tej pory myślałem, że zakupię jakieś giętkie przedłużacze do węży.
Ułożę to wszystko w korytkach pcv przy podłodze. Zamaskuje przejście przez
drzwi jakimś progiem.
Co mam z tym fantem zrobić? Co radzicie?

mihau

4. Data: 2005-07-20 10:56:00

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zerknij: http://glinki.com/?l=7ccatg

5. Data: 2005-07-20 12:23:23

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

mihau wrote:

> [...]
> drzwi jakimś progiem.
> Co mam z tym fantem zrobić? Co radzicie?

Rozważ przebicie się do kuchni i przyłączenie pod kuchenny pion. Powinno być
prościej a próg nie załatwia Ci odpływu - będzie stanowił miejsce _od
którego do końca_ odpływ idzie poziomo! (chyba że dasz 0,5m próg albo
wkujesz się w podłogę) Taki wygibas jest niedopuszczalny z powodu zamulania
przewodu na tym odcinku, ryzyka zapchania no i faktu, że będzie tam
wiecznie stać woda!

--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski

6. Data: 2005-07-21 16:01:35

Od: "Rex" <r...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

mihau <m...@i...pl> napisał(a):
> [...]
>takie węże występują w przyrodzie :)? Chodzi zarówno o wąż doprowadzający
>wodę jak i odpływowy. Czy trzeba będzie robić jakieś przedłużanie?
Ja przedłużałem, ale zmywarka i odpływ/wodę mam na tej samej ścianie.
Dokupiłem dwa węże (takie jak do pralki) i połączyłem dopływowy i odpływowy.
Rurek po ścianie do zmywarki nie miałem jak położyć bo musiałbym rozebrać pół
kuchni. Całość funkcjonuje bez zarzutu. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że w
takim przypadku system AquaStop chroni przed zalaniem jedynie od punktu
łączenia, ale coś za coś...

Co do spadku na odpływie. W zmywarce rura odpływowa podłączona jest
praktycznie na samym dole. Więc nie bardzo jest jak uzyskać spadek jeśli chce
się podpiąć do tej samej wylewki co np.: zlew. Na końcu wąż i tak idzie "pod
górę". To że pozostaje tam trochę wody jakoś mi nie przeszkadza. Zmywarce na
razie też nie...

Powyższe rozwiązanie nie są oczywiście książkowymi, ale działają. Jeśli
robisz remont w kuchni to lepiej to zrobić raz a dobrze. W innym przypadku
trzeba sobie jakoś radzić.

Pozdrawiam
Rex

7. Data: 2005-07-22 07:05:40

Od: Michal Kwiatkowski <m...@p...odspamiacz.com> szukaj wiadomości tego autora

Rex wrote:

> [...]
> idzie "pod górę". To że pozostaje tam trochę wody jakoś mi nie
> przeszkadza. Zmywarce na razie też nie...

A nie ma w instrukcji (tak jak w pralce) obowiązku zawieszenia węża powyżej
(odwrócone U)? Zresztą IMO najgrorszym niebezpieczeństwem jest cofka
ścieków a nie zły odpływ.

> Powyższe rozwiązanie nie są oczywiście książkowymi, ale działają. Jeśli
> robisz remont w kuchni to lepiej to zrobić raz a dobrze. W innym przypadku
> trzeba sobie jakoś radzić.
Na pweno - ale często jest szansa poświęcić jeden czy dwa kafelki i zrobić
dobrze od początku :)
--
pozdrawiam;
Michał Kwiatkowski
Na priv? polbox.pl zmień na op.pl

konserwacja drewnianych ram okiennych
Zalalam sasiadow
[ogłoszenie] podgrzewacz przepływowy CLAGE CD312
[Poznań] Drewniane drzwi wewnętrzne
Re: studnia głębinowa