Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Paulinka <p...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia,pl.soc.dzieci
Subject: Re: Przedszkola
Date: Sun, 22 Jan 2012 20:31:27 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 39
Message-ID: <jfho6h$4mi$2@node2.news.atman.pl>
References: <6...@k...googlegroups.com>
<jf9rir$in3$1@inews.gazeta.pl>
<5...@r...googlegroups.com>
<jfa1bt$9cm$1@news.dialog.net.pl>
<b...@k...googlegroups.com>
<jfcfki$5bc$1@inews.gazeta.pl> <jfdcbg$n4c$3@news.icm.edu.pl>
<jffa7c$pkd$2@news.icm.edu.pl> <jffjtp$egt$1@news.icm.edu.pl>
<jfh2c9$ef6$1@news.icm.edu.pl> <jfh3p6$hf7$1@news.icm.edu.pl>
<jfh5gc$3gp$1@inews.gazeta.pl> <jfh5me$l63$1@news.icm.edu.pl>
<jfh6pf$7s1$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: host-188-122-10-237.finemedia.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node2.news.atman.pl 1327260689 4818 188.122.10.237 (22 Jan 2012 19:31:29
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Sun, 22 Jan 2012 19:31:29 +0000 (UTC)
User-Agent: Thunderbird 2.0.0.24 (Windows/20100228)
In-Reply-To: <jfh6pf$7s1$1@inews.gazeta.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:619163 pl.soc.dzieci:594076
Ukryj nagłówki
Nixe pisze:
> W dniu 2012-01-22 15:15, Aicha pisze:
>> Jak tak podchodzimy do sprawy, to nic nie musi być :) Głąbami łatwiej
>> rządzić i manipulować :)
>
> Z ręką na sercu - do czego przydała Ci się w życiu plastyka? :)
> Albo muzyka?
> Ja nie mówię, że ze szkół mają wychodzić tumany kształcone tylko z
> pisania, czytania i liczenia, ale z drugiej strony niechże te dzieci w
> ramach plastyki czy muzyki poznają raczej to, czego dokonali artyści (w
> ramach wycieczek do galerii, muzeów, na wystawy, koncerty itp), a nie na
> siłę i wbrew własnym zainteresowaniom i co więcej umiejętnościom tworzą
> własne "dzieła". Co gorsza na ocenę. Czy celem tych zajęć naprawdę musi
> być nauczenie dziecka artystycznego malowania, śpiewania czy gry na
> instrumencie?
A ja uważam, że dobrze, że są takie zajęcia. Niedobrze tylko, że ocenia
się na nich umiejętności raczej wrodzone a nie wypracowane.
Celem jest zapoznanie się z kulturą i sztuką, przynajmniej takie jest
założenie.
> O WFie na ocenę już nie wspomnę ;-) Mój syn, skądinąd zapalony
> sportowiec (pływak i żeglarz) nie cierpi WFu, ponieważ pani w IV klasie
> ubzdurała sobie, że stworzy drużynę piłki nożnej. On piłki nożnej nie
> trawi (tak, są tacy faceci ;-) i jest rozgoryczony, bo obrywa uwagi za
> to, że coś robi nie tak albo czegoś tam nie potrafi, jakichś zagrywek
> czy innych ćwiczeń. Nieważne, że jest ogólnie bardzo wysportowany,
> sprawny fizycznie i dobry w innych dziedzinach. Z WF ma słabą ocenę, bo
> taki jest program nauczania :)
> Chore i tyle. Chociaż w sumie i tak dobrze, że pani nie uparła się na
> np. zapasy ;-)
Daj spokój dzieci są teraz tak nieruchawe, że WF jest dla niektórych
jedyną formą aktywności fizycznej.
--
Paulinka
|