"Przekazanie" mieszkania szwagrowi... JAK???

1. Data: 2004-01-14 07:15:51

Temat: Re: "Przekazanie" mieszkania szwagrowi... JAK???
Od: "SlaWasII" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Boombastic" <b...@N...onet.pl> napisał w
wiadomości >

> To ciekawe, mieszkanie w wieczyste użytkowanie. Na reszcie też tak się
> genialnie znasz?

Tak mam napisane, wydaje mi się, w akcie notarialnym. O3wiście mogę się
mylić.
A na reszcie się nie znam.
Geniuszem jestem w innej dziedzinie.
;)
A za brak konstruktywnej odpowiedzi należy się PLONK. Jednak cóś mnie
skusiło by odpowiedzieć na genialny, wiele wyjaśniający post.

SlaWasII

1. Data: 2004-01-14 11:34:56

Temat: "Przekazanie" mieszkania szwagrowi... JAK???
Od: "SlaWasII" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy szwagier to jest I grupa podatkowa?
Jak "przekazać" mieszkanie szwagrowi by ponieść jak najmniejsze koszty
(podatki, opłaty).
Przychodzi mi do głowy darowizna, zasiedzenie lub wręcz sprzedaż (a ja te
pieniądze przeznaczam na budowę i nie płacę podatku).
Pani notariusz powiedziała, że się nie da bez kosztów. Podatek, opłaty - ok.
75 tys. zł za 43m2 badziewia na IV piętrze. Wcześniej wykupienie na własność
15000 zł. Pardon - na wieczyste użytkowanie. Wartość ok 60000zł.
Rozwód z moją żoną i rozdzielność majątkowa nie wchodzą w grę.
Pomocy!!!

SlaWasII

PS
Ja i mój szwagier (z żonami) mamy dość!!! Ech... Co za kraj.... Tylko nas
łupią... A... nie będę więcej głosował... MAM DOOOOOOŚĆ!!!! Niech się Polacy
udławią obiecankami Millera i dalej głosują na chciwych żłobu i Unii
Europejskiej debili.
(przepraszam nie wytrzymałem - pewnie pójdę na wybory, a nawet na pewno, bo
któż ochroni Polskę jak nie mój mały pojedynczy głos?)

1. Data: 2004-01-14 12:20:39

Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 14 Jan 2004, SlaWasII wrote:

>+ Czy szwagier to jest I grupa podatkowa?

Nie, małżeństwo to jeden "krok" podatkowy:
+++++
2. Zaliczenie do grupy podatkowej następuje według osobistego stosunku
nabywcy do osoby, od której lub po której zostały nabyte rzeczy i prawa
majštkowe.
3. (1)Do poszczególnych grup podatkowych zalicza się:
1) do grupy I - małżonka, zstępnych, wstępnych, pasierba, zięcia, synowš,
rodzeństwo, ojczyma, macochę i teœciów,
2) do grupy II - zstępnych rodzeństwa, rodzeństwo rodziców, zstępnych i
małżonków pasierbów, małżonków rodzeństwa i rodzeństwo małżonków,
małżonków rodzeństwa małżonków, małżonków innych zstępnych,
----
[...]
>+ Przychodzi mi do głowy darowizna, zasiedzenie lub wręcz sprzedaż (a ja te
>+ pieniądze przeznaczam na budowę i nie płacę podatku).

To dochodowy, a PCC ?

[...]
>+ Ja i mój szwagier (z żonami) mamy dość!!! Ech... Co za kraj.... Tylko nas
>+ łupią...

"państwo: instytucja która rezerwuje sobie prawo stosowania przymusu".
Mało tego, występowali już grupowicze którzy nie widzą nic dziwnego
w podatku od przekazywania już opodatkowanych dóbr :]

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

1. Data: 2004-01-14 16:38:53

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2004-01-15 08:14:02

Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

>+ > genialnie znasz?
>+
>+ Tak mam napisane, wydaje mi się, w akcie notarialnym.

A nie dotyczy to *gruntu* ?
Inna sprawa że dzierżawa (nawet wieczysta) z własnością budynku
lekko się gryzie z bezwzględnością zasady "czyj grunt tego budynek" :]
i zdaje się "nad tym pracują".
A wKF: jak tam twój kalendarz ? ;)
++++
Date: Wed, 14 Jan 2004 08:15:51 +0100
----
(to z twojego nagłówka)

--
pozdrowienia, Gotfryd
(KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

1. Data: 2004-01-15 11:04:36

Od: "SlaWasII" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości

> A nie dotyczy to *gruntu* ?

Nie wiem, ale mi nie chodzi o rozstrzyganie czy to wieczysta czy nie...

> A wKF: jak tam twój kalendarz ? ;)

Chyba się źle zaktualizował z serwera.
:(
Ale go poprawiłem i jest OK.
:)

SlaWasII

1. Data: 2004-01-15 12:29:43

Od: "Boombastic" <b...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A nie dotyczy to *gruntu* ?
> Inna sprawa że dzierżawa (nawet wieczysta) z własnością budynku
> lekko się gryzie z bezwzględnością zasady "czyj grunt tego budynek" :]
> i zdaje się "nad tym pracują".

Ciężko stwierdzić, czy się gryzie, bo dokładnie jest zapisane tak:
włascicielem gruntu jest Skarb Państwa lub gmina, użytkownikiem wieczystym
oraz włascicielem domu stanowiącego odrębny od gruntu przedmiot własności
jest np. X. Tak to jest sformułowane. Po zakończeniu użytkowania
wieczystego, byłemu uzytkownikowi wieczystemu nalezy sie odszkodowanie za
pozostawiony budynek, lub istnieje możliwość przedłużenia umowy o wieczyste
użytkowanie. Ale to tylko teoretyczne gdybanie, ponieważ jeszcze chyba
nigdzie nie wygasło UW (min. to 40 lat, max to 99 lat).

1. Data: 2004-01-15 16:54:55

Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 15 Jan 2004, SlaWasII wrote:
[...]
>+ Nie wiem, ale mi nie chodzi o rozstrzyganie czy to wieczysta czy nie...

No dobrze.
Skoro już jestem w wątku: zadaj groups.google.pl -> zaawansowane,
niniejsza grupa oraz .prawo i spytaj o "zniesienie" (chodzi
o zniesienie współwłasności :)), zdaje się że to jakaś metoda - ale
czasochłonna :> (no i 2 akty i wpisy do KW, niestety - też za darmo
nie będzie :()

pozdrowienia, Gotfryd

[remont] przystosowanie mieszkania do zamieszkania :)
Re: Wentylator Elplast EOL z czujnikiem wilgotnosci
Kominiarz
czy jest grupa na temat zdrowia lub lekarzy ?
budowa wlasnej pryczy ;-)