Przeliczniki g na lyzki ....czy lyzek na gramy.....

1. Data: 2000-01-22 07:02:33

Temat: Przeliczniki g na lyzki ....czy lyzek na gramy.....
Od: Ewa Anna Pawlik-Bowman <e...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam z Zachodnich USA .
Nie moge sie uporac z problemem miar tutejszych a wlasciwie z
zastosowaniem moich polskich przepisow podanych w gramach . Nie mam
mozliwosci zakupu tutaj wagi w jednostkach metrycznych . Kubka do
mierzenia sypkich surowcow tez nie posiadam . Najprostasza metoda to
przeliczyc podstawowe surowce na lyzki .
Np 1 lyzka : cukru = ile gram
maki
kaszy manny
itd . ....
Pomozcie mi prosze ,bo amerykanskie wypieki jakos mi nie smakuja .
Zazdroszcze Wam zimy ,tu nad Pacyfikiem ciagle pada .
Pozdrawiam .
Ewa Pawlik-Bowman
Vancouver ,Wa

1. Data: 2000-01-22 20:21:12

Temat: Odp: Przeliczniki g na lyzki ....czy lyzek na gramy.....
Od: "Jacek Zalewski" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Podaje za "Polska Kuchni":
Produkt - gramy w/na szklanka (270ml), łyżka
maka pszenna 16-17, 2
mąka ziemniaczana 19-20, 2
mąka kukurydziana 19-20, 2
płatki owsiane 9,
1,5
kasza manna 20,
2
ryz 22-23,
2
kasza perlowa 19,
1,5
kasza gryczana 21-22, 2
fasola 21,
2
groch 22,
2
cukier kryształ 23,
2
cukier puder 19,
2
sól
30, -
żelatyna 26,
1,5
olej -,
2
masło -,
2
margaryna -,
2
smalec -,
2
śmietana 28,
2,5
majonez -,
2,5
Może się przyda, przepisałem wszystko co było.

--
Jacek Zalewski
ICQ 19354688

1. Data: 2000-01-23 04:05:09

Temat: Re: Odp: Przeliczniki g na lyzki ....czy lyzek na gramy.....
Od: Ewa Anna Pawlik-Bowman <e...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje serdecznie ale jakie to maja byc lyzki ?
Plaskie chyba i duze ,stolowe ,do zupy . Czyz nie ?

1. Data: 2000-01-23 05:33:13

Temat: Re: Przeliczniki g na lyzki ....czy lyzek na gramy.....
Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Anna Pawlik-Bowman <e...@s...com> wrote in message
> [...]
> Ewa Pawlik-Bowman
> Vancouver ,Wa
>
>Przenies sie do Kalifornii, taki sam czas a nie pada a wrecz przeciwnie,
suuuuuuuusza. Nie zartuj, co za kucharz przelicza wszystko co do grama...W
zaokragleniu jeden amerykanski kubek to polska szklanka, 1 teeaspoon to
lyzeczka do herbaty, tablespoon to lyzka stolowa, nie tlumacze jaki to jest
po angielsku, ale jak mozesz sobie od biedy mierzyc..a jak chcesz dokladnie
to :
60 drops ( kropel ) to 1 teaspoon
3 teaspoon to 1 tablespoon
2 tablespoon to 1 liquid once
4 tablespoon to 1/4 cup
16 tablespoon to 1 cup
2 cups to 1 pint
2 pints to 1 quart
4 quarts to 1 galon
wiedzac, ze 1 galon to ok 3.75 litra popros znajomego matematyka o
przeliczenie reszty...
Have fun
F.

1. Data: 2000-01-23 10:12:02

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

jeden amerykanski kubek to polska szklanka,

dosc spore to zaokraglenie :))

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-23 18:20:39

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski wrote:

> jeden amerykanski kubek to polska szklanka,
>
> dosc spore to zaokraglenie :))
>
> Przemyslaw Koziarski

Jeden amerykanski kubek to 3/4 polskiej szklanki, 1 cup = 220 gr, 1
szklanka = 250 gr.

1. Data: 2000-01-23 18:43:22

Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett <m...@w...net> wrote in message

> Jeden amerykanski kubek to 3/4 polskiej szklanki, 1 cup = 220 gr, 1
> szklanka = 250 gr.

Hm...masz widac uczulenie na mnie...ale skoro jestes taki dokladny a w/g
Ciebie amerykanski kubek to 3/4 szklanki, wiec policzmy czyje zaokraglenie
jest blizsze prawdy...250:4= 62.5 x 3 = 187.5.. Ja sie omylilem o 30 Ty
62.5....

1. Data: 2000-01-23 19:25:52

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jest blizsze prawdy...250:4= 62.5 x 3 = 187.5.. Ja sie omylilem o 30 Ty

Jeszcze nie mam uczulenia, ale jeszcze kilka takich chamskich postow jak ten
o kuchni meksykanskiej i zaloze sobie filterek.
A jak czytasz, to przynajmniej zastanow sie co i kogo bo to nie ja tylko
Magdalena napisala, ze kubek amerykanski to 3/4 polskiej szklaniki :((((((

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-23 19:34:32

Od: "af" <f...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> wrote in message

> [...]
> Magdalena napisala, ze kubek amerykanski to 3/4 polskiej szklaniki :((((((

A gdzie ja napisalem , ze to bylo do Ciebie ?... I co tu bylo
chamskiego..?...Zaloz sobie buffonie i 100 filterkow, nie moja strata....
Piszesz glupstwa a udajesz, zes zjadl wszystkie rozumy... Jak to o
szparagach..Ty widziales je w sklepie, a u mnie rosly w ogrodku... Albo o
meksykanskim chili con carne.. Nie rob ludziom z mozgu marmolady
przyjacielu... Jak ja czegos nie wiem to chociaz sie nie zaperzam.... Zycze
milego dnia.
F.
F.

1. Data: 2000-01-23 19:40:13

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A gdzie ja napisalem , ze to bylo do Ciebie ?...

no wlasnie tu :

w/g

Przemyslaw Koziarski

Jak sie piecze chleb
nalesniki
kuchnia meksykanska - poszukuje przepisow
Re: kuchnia meksykanska - poszukuje przepisow
Re: KALJAA