Re: Przemęczone oczy

From: "Robert" <u...@o...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Przemęczone oczy
Date: Sun, 12 Oct 2003 21:20:02 +0200

bmc7oc$7d3$...@n...onet.pl,
Pchla Szachrajka <k...@p...fm>:

> Jeśli chodzi o korekcję to mam dwie pary okularów + soczewki
> kontaktowe. Przy czym soczewki i jedna para okularów to -7,5 na obu
> oczach, z tym że coś mi się wydaje że teraz trzeba je trochę
> wzmocnić, choć do tej pory było ok. A druga para okularów to -6,5, w
> tych czytam, uczę się i w ogóle chodzę po domu.

Z tego co piszesz, nosisz sporą niedokorekcję. To moze powodowac objawy,
jakie opisujesz, szczegolnie nasilone przy intensywniejszej pracy wzrokiem.

> Jeśli chodzi o oświetlenie to właśnie zaczęłam się zastanawiać czy to
> lokalne jest wystarczająco mocne. Mógłbyś powiedzieć tak mniej więcej
> jak mocna powinna być żarówka?

Fachowo to mierzy sie natezenie oswietlenia ksiazki, ktora czytasz. Zarowki
sa rozne i na rozny kat sie swiatlo rozchodzi, wiec ciezko powiedziec. Wazny
jest tez kat padania swiatla (kartka prostopadla do promieni).
Orientacyjnie, typowa lampa lokalna (np. biurowa albo do przypinania taka) z
zarowka zarowa powinna miec te 60W.

--
Robert