Przemęczone oczy

1. Data: 2003-10-12 18:30:19

Temat: Przemęczone oczy
Od: "Pchla Szachrajka" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Pytanie mniej więcej tak jak w temacie :-). Otóż mam dość dużą wadę wzroku
(-11D na lewym oku i -10,5 na prawym) a w tym roku, jako kandydatka na
studia(medyczne, swoją drogą :-) ) dużo się uczę. W związku z tym
zaobserowowałam u siebie coraz częstsze zmęczenie oczu, tak jakby mięśnie
gałki ocznej były "zmęczone" i napięte, przez to też zmniejsza się u mnie
ostrość widznia (to chyba związane jest ze skurczem akomodacyjnym??).No i
właśnie, może ktoś mógłby mi doradzić co by można z tym zrobić?
Będę bardzo wdzięczna za odpowiedż
Pozdrawiam
Katka

2. Data: 2003-10-12 18:42:31

Temat: Re: Przemęczone oczy
Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmc6hh$4a1$...@n...onet.pl,
Pchla Szachrajka <k...@p...fm>:
> [...]
> też zmniejsza się u mnie ostrość widznia (to chyba związane jest ze
> skurczem akomodacyjnym??).No i właśnie, może ktoś mógłby mi doradzić

A masz na pewno dobrze dobraną korekcję?

Dobre oświetlenie przy czytaniu, lokalne + ogólne?

No i odpoczynek - dla oczu patrzenie w dal co pewien czas, i ogolny - sen.

--
Robert

3. Data: 2003-10-12 18:51:02

Od: "Pchla Szachrajka" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

>Robert wrote:
> A masz na pewno dobrze dobraną korekcję?
>
> Dobre oświetlenie przy czytaniu, lokalne + ogólne?
>
> No i odpoczynek - dla oczu patrzenie w dal co pewien czas, i ogolny - sen.

Jeśli chodzi o korekcję to mam dwie pary okularów + soczewki kontaktowe.
Przy czym soczewki i jedna para okularów to -7,5 na obu oczach, z tym że coś
mi się wydaje że teraz trzeba je trochę wzmocnić, choć do tej pory było ok.
A druga para okularów to -6,5, w tych czytam, uczę się i w ogóle chodzę po
domu.
Jeśli chodzi o oświetlenie to właśnie zaczęłam się zastanawiać czy to
lokalne jest wystarczająco mocne. Mógłbyś powiedzieć tak mniej więcej jak
mocna powinna być żarówka?
Katka

4. Data: 2003-10-12 18:52:45

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Jeśli chodzi o oświetlenie to właśnie zaczęłam się zastanawiać czy to
> lokalne jest wystarczająco mocne. Mógłbyś powiedzieć tak mniej więcej jak

soczewki i 1 okulary do pelnej mocy dobierz. 2 pare ( po domu i do
czytania ) mozesz miec slabsza. Czeste przerwy, odpoczynek. Sztuczne lzy
przy czytania co 1-2 godziny.

casus

5. Data: 2003-10-12 19:20:02

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmc7oc$7d3$...@n...onet.pl,
Pchla Szachrajka <k...@p...fm>:

> [...]
> wzmocnić, choć do tej pory było ok. A druga para okularów to -6,5, w
> tych czytam, uczę się i w ogóle chodzę po domu.

Z tego co piszesz, nosisz sporą niedokorekcję. To moze powodowac objawy,
jakie opisujesz, szczegolnie nasilone przy intensywniejszej pracy wzrokiem.

> Jeśli chodzi o oświetlenie to właśnie zaczęłam się zastanawiać czy to
> lokalne jest wystarczająco mocne. Mógłbyś powiedzieć tak mniej więcej
> jak mocna powinna być żarówka?

Fachowo to mierzy sie natezenie oswietlenia ksiazki, ktora czytasz. Zarowki
sa rozne i na rozny kat sie swiatlo rozchodzi, wiec ciezko powiedziec. Wazny
jest tez kat padania swiatla (kartka prostopadla do promieni).
Orientacyjnie, typowa lampa lokalna (np. biurowa albo do przypinania taka) z
zarowka zarowa powinna miec te 60W.

--
Robert

6. Data: 2003-10-12 19:32:03

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmc7uh$9f1$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> soczewki i 1 okulary do pelnej mocy dobierz. 2 pare ( po domu i do
> czytania ) mozesz miec slabsza.

Slabsza - ale o ile? Chyba tak do 2-3D?
Raczej nie o 4-4,5D jak wyzej, bo wtedy przy odleglosci najlepszego widzenia
to juz trzeba mocno zezowac?

--
Robert

7. Data: 2003-10-12 19:55:01

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Slabsza - ale o ile? Chyba tak do 2-3D?
> Raczej nie o 4-4,5D jak wyzej, bo wtedy przy odleglosci najlepszego
widzenia
> to juz trzeba mocno zezowac?
> Robert

okolo 2 dpt, ale moze sobie zostawic te -7,5, jesli w nich sie dobrze czyta.

casus
ps: i juz znikam....papapapapa, cium,cium:-))))))))) - Robert - pilnuj tutaj
oczu;-)))))

8. Data: 2003-10-12 20:12:20

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmcbj9$lkn$...@i...gazeta.pl,
casus <c...@g...pl>:

> ps: i juz znikam....papapapapa, cium,cium:-)))))))))

Moje pytania byly retoryczne :))
Wylaczaj grupy i dobrze sie spakuj, bys nie zapomnial czegos.

Jedz ostroznie, chlon wiedze :))

--
Robert

9. Data: 2003-10-13 13:45:53

Od: "Pchla Szachrajka" <k...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Robert wrote:
> Z tego co piszesz, nosisz sporą niedokorekcję. To moze powodowac objawy,
> jakie opisujesz, szczegolnie nasilone przy intensywniejszej pracy
wzrokiem.

Hmm... czyli mocniejsze soczewki... Zawsze bałam się mocniejszych szkieł,
bo nawet przy -7,5D okularach po dłuższym noszeniu zaczynała mnie boleć
głowa i dopiero przejście na -6,5 D przynosiło ulgę. Więc teraz już nie
wiem. A czy to nie jest tak, że przy mocniejszych szkłach wzrok jeszcze
bardziej się osłabia? Może to jakiś mit, ja już nie wiem:-)

Katka

10. Data: 2003-10-13 14:12:54

Od: "Robert" <u...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

bmea8f$4c5$...@n...onet.pl,
Pchla Szachrajka <k...@p...fm>:

> Hmm... czyli mocniejsze soczewki... Zawsze bałam się mocniejszych
> szkieł, bo nawet przy -7,5D okularach po dłuższym noszeniu zaczynała
> mnie boleć głowa i dopiero przejście na -6,5 D przynosiło ulgę.

Byc moze to kwestia tych konkretnych okularow -7,5D - moze cos nie tak tam z
geometria?
A jak soczewki kontaktowe?

> A czy to nie jest tak, że przy mocniejszych
> szkłach wzrok jeszcze bardziej się osłabia? Może to jakiś mit, ja już
> nie wiem:-)

Mit? mozna to tak nazwac, kiedys obowiazywala taka doktryna. Zgodnie z
obecnym stanem wiedzy, nalezy nosic pelna korekcje. Do blizy tak jak pisal
casus mozna mniejsza - wtedy nie trzeba uzywac akomodacji.

Poza tym "jeszcze bardziej się osłabia" to nie jest dobre okreslenie - Ty
nie masz "osłabionego" wzroku, tylko dlugosc galki nieadekwatna do sily
skupiajacej rogowki z soczewka. Ot tyle.

--
Robert

udo - kucie w miesniu
Test ciążowy ClearView, nieprawidłowe zastosowanie.
seks oralny i chlamydia trachomatis
bardzo poszukiwany lek
Przepuklina