Przepis może nie na Żywca, ale na coś niewiele gorszego.

1. Data: 2004-07-22 12:23:02

Temat: Przepis może nie na Żywca, ale na coś niewiele gorszego.
Od: "Leo" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Weź 20 dkg kawy zbożowej, 25 dkg cukru, w sklepie z ziołami kup 2
dkg chmielu (albo zbierz w plenerze i wysusz), wsyp to wszystko do
gara i zalej 6 litrami wody.
2. Gotuj na małym ogniu, aż wyparuje około litra płynu.
3. W niewielkiej ilości ciepłej wody rozpuść 2 dkg. drożdży - ale
żadnych "instant", tylko normalnych. Dodaj do przestudzonej zupy
chmielowej. Zamieszaj, odstaw na 7 dni w miejsce ani specjalnie ciepłe,
ani specjalnie zimne.
4. Przecedź raz albo i dwa razy przez gazę.
5. Rozlej do szczelnie zamykanych butelek, ale uwaga!!! W każdej
zostaw puste około 10 % objetości! Piwo fermentuje i wywali każdy
korek, jeśli będzie go za dużo.
6. Odstaw w chłodne miejsce (ale nie zimne - najlepiej do piwnicy) na
4 - 5 dni.
7. Jedną buteleczkę weź z piwniczki, wsadź do lodówki, żeby dobrze się
schłodziło, otwórz ostrożnie i wypij dużego łyka.
8. Zdziw się wielce, że potrafiłeś cos takiego samemu zrobić.

1. Data: 2004-07-22 12:39:36

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> schłodziło, otwórz ostrożnie i wypij dużego łyka.
> 8. Zdziw się wielce, że potrafiłeś cos takiego samemu zrobić.

Sądzę, że jeśli tę "ściąge" pokaże małżonkowi to się bardzo ucieszy.:-)
I co bardzo istotne, to piffko jest bez KONserwantów:-)
Mam pytanie co do chmielu, tylko proszę sie nie smiać :-) czy to chodzi
o ...liście?....czy o...szyszki?.;-) Pozdrawiam Areta

1. Data: 2004-07-22 12:51:33

Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Aretkka" <a...@p...onet.pl>

> Sądzę, że jeśli tę "ściąge" pokaże małżonkowi to się bardzo
ucieszy.:-)
> I co bardzo istotne, to piffko jest bez KONserwantów:-)

Nie nazywaj tego nawet pifkiem ale raczej podpiffkiem.

> Mam pytanie co do chmielu, tylko proszę sie nie smiać :-) czy to
chodzi
> o ...liście?....czy o...szyszki?.;-) Pozdrawiam Areta

Szyszki oczywiście. Nie zapomnij o rodzynkach.
--
Pozdrawiam, Jerzy

1. Data: 2004-07-22 12:53:09

Temat: Re: Przepis może nie na Żywca, ale na coś niewielegorszego [LOKALNE - ang]
Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

"Leo" napisal:
> 1. Weź 20 dkg kawy zbożowej, 25 dkg cukru, w sklepie z ziołami kup 2
> dkg chmielu (albo zbierz w plenerze i wysusz), wsyp to wszystko do
> gara i zalej 6 litrami wody.
> 2. Gotuj (...)

Dzieki Bogu, ze Aretkka pierwsza wpadla i zapytala, bo ja sie wstydzę
;-P

"Aretkka"
> Mam pytanie co do chmielu, tylko proszę sie nie smiać :-) czy to
> chodzi o ...liście?....czy o...szyszki?.;-)

I do tego dorzucę jeszcze lokalne pytanie do emigracji kuchennej :-)
jak/gdzie pytać o... i kupic chmiel? jak/gdzie szukać kawy zbożowej?

To że sprawa pilna, to chyba nie musze pisać ;-)

Pozdrawiam,
eM, gotowa do biegu

1. Data: 2004-07-22 13:18:36

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie nazywaj tego nawet pifkiem  ale raczej podpiffkiem.

Dobrze, nie będę ;-)))

> chodzi
>
> Szyszki oczywiście. Nie zapomnij o rodzynkach.

Dobrze, nie zapomnę o rodzynkach ;-)
O ! ale bym zapomniała, ale ile ich trzeba dodać?

> --
> Pozdrawiam,  Jerzy

Pozdrawiam i z góry dzięki za odp. ;-) Areta

1. Data: 2004-07-22 13:20:53

Od: "Leo" <p...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki Bogu, ze Aretkka pierwsza wpadla i zapytala, bo ja sie
> wstydzę
> ;-P

A czego się tu wstydzić? W końcu nie każdy robi piwo w domu.

> I do tego dorzucę jeszcze lokalne pytanie do emigracji kuchennej :-)
> jak/gdzie pytać o... i kupic chmiel? jak/gdzie szukać kawy zbożowej?
>
> To że sprawa pilna, to chyba nie musze pisać ;-)

No fakt, ja mam dość wygodnie - koło mnie jest plac targowy, więc
sobie zamawiam troszkę chmielu u zaprzyjaźnionego rolnika. Ale z tego
co wiem (bo wykonałem telefon), szyszki chmielu można kupic bez
problemu w sklepach zielarskich.

1. Data: 2004-07-22 13:21:33

Od: "ewa" <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo dobre. Robiłam z kawą "Inką" /rozpuszczalną/.

pl...

1. Data: 2004-07-22 13:25:51

Od: wiku <s...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Leo wrote:

> [...]
> sobie zamawiam troszkę chmielu u zaprzyjaźnionego rolnika. Ale z tego
> co wiem (bo wykonałem telefon), szyszki chmielu można kupic bez

ewentualnie przez internet: http://www.browamator.pl/

wiku
--

http://www.breakbeat.pl/
MAY THE BREAKZ BE WITH YOU

1. Data: 2004-07-22 16:12:01

Od: "eM" <...@...c> szukaj wiadomości tego autora

Chlopy serdeczne mi radza.......

"wiku" pisze:
> ewentualnie przez internet: http://www.browamator.pl/

... a ja nadal nie wiem jak to kupic po angielsku i w za mocno
rozwinietym kraju, czyli u nas na wsi pod Londynem :-)

eM na trzeźwo, więc jej nie do śmichu ;-)

1. Data: 2004-07-22 16:12:05

Od: "Aretkka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> schłodziło, otwórz ostrożnie i wypij dużego łyka.
> 8. Zdziw się wielce, że potrafiłeś cos takiego samemu zrobić.

U mnie już się waży na gazie, żebym zdążyła schować ( bo ma być
całkowity "siuprajs" za 11 dni!), a chyba mam dzisiaj biorytm ujemny ( no
jestem... taki motor niedotarty):-( . A teraz mówię szeptem: ja nie mam
butelek szklanych , czym je zastąpić, przecież nie plastkiem?? :-( Ze z trzy
ozdobne wyskrobię, czy karafka ...może być? , odpowiadam sobie: raczej nie, bo
nie zachowam zasad bhp;-(, na okoliczność "latających'" korków to mówię. Może
ktoś ma pomysł? :-) Areta

zakrętka
Patison
Sałatki
szybkie ciasta bez jajek [P]
Czajnik elektryczny Brita - czy ktoś używa?