Przepis na dobre ciasto na pizze ?

1. Data: 2003-06-13 17:00:40

Temat: Przepis na dobre ciasto na pizze ?
Od: "Seavolv" <S...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Zna ktoś jakiś dobry przepis na domowe ciasto na pizze ??

1. Data: 2003-06-13 19:02:49

Temat: Re: Przepis na dobre ciasto na pizze ?
Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Zna ktoś jakiś dobry przepis na domowe ciasto na pizze ??

Ja mam bdb przepis ;)

1/4 litra (1 szklanka) ciepławej wody wlać do naczynia (ja to wrzucam zwyczajowo
do makutry), dodać 40g drożdży, sól do smaku i łyżkę cukru. Starannie rozmieszać
drewnianą łyżką aż drożdże się rozpuszczą. Przesiej do tego 500g mąki (3 i 1/3
szklanki) oraz 2-3łyżki oliwy z oliwek. Zamieszaj jeszcze łyżką po czym wyłóż na
stół i wyrób rękoma przez kilka minut na jednolitą masę. Otrzymaną kulę lekko
poprósz mąką i przykryj na 5-10 minut czystą suchą ściereczką. Następnie
rozklep dłonią w formę krążka, ewentualnie wspomagając się wałkiem (dość cienko
albo można nieco grubiej i wtedy delikatnie rozciągnąć już na blasze),
poprószając delikatnie mąką z obu stron aby nie przywarło do stołu. Położyć na
posmarowaną oliwą blachę, na to składniki. Piec w 220C ok.15 min aż brzegi
ciasta lekko się zarumienią.

Czekam na wieści czy się udało ale uważam, i nie tylko ja, że to bdb ciasto :-)

Pozdrawiam i smacznego

Wok

1. Data: 2003-06-14 12:31:43

Od: "pini" <p...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Mąka 1000g (typ 500, krupczatka!!!)
Cukier 40g
Drożdże 60g
Sól 40g
Mleko 50g (temp.32°)
Woda 400-500g (temp.32°)
Olej 60g
Uwaga ważne jest w jaki sposób mieszasz ciasto i w jakiej kolejności
dodajesz składniki.
Cukier mieszasz z drożdżami (same się rozpuszczą), wodę z solą, mleko z
olejem. Mąkę mieszasz z mlekiem i olejem dodajesz połowę wody mieszasz
dodajesz drożdże i resztę wody.

1. Data: 2003-06-14 17:21:04

Od: "repo" <r...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Gdyby jakis Wloch uslyszal o pizzy na blasze i oliwie to by sie niezle
usmial.

1. Data: 2003-06-17 10:11:44

Od: sofi <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-13 21:02, Użytkownik w...@p...onet.pl napisał:

> [...]
> posmarowaną oliwą blachę, na to składniki. Piec w 220C ok.15 min aż brzegi

Właśnie "odpoczywa" zrobione ciasto. Mam nadzieję, że mimo moich
ewidentnych braków kulinarnych, wyjdzie mi ta pizza :) Trzymajcie kciuki
- dam wam znać jak wyszło i jak smakowało mojemu mężusiowi ;)

pozdrowionka
sofi

1. Data: 2003-06-17 18:51:31

Od: sofi <n...@n...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2003-06-17 12:11, Użytkownik sofi napisał:

> Właśnie "odpoczywa" zrobione ciasto. Mam nadzieję, że mimo moich
> ewidentnych braków kulinarnych, wyjdzie mi ta pizza :) Trzymajcie kciuki
> - dam wam znać jak wyszło i jak smakowało mojemu mężusiowi ;)

No i wyszło - o dziwo! Wam także wychodzi dużo tego ciasta,
wystarczyłoby na 2 spore blachy ;)

pozdr.

1. Data: 2003-06-18 15:01:35

Od: w...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> No i wyszło - o dziwo! Wam także wychodzi dużo tego ciasta,
> wystarczyłoby na 2 spore blachy ;)

W takim razie gratuluję i cieszę się, że wyszło... :)

Pozdrawiam!
Wok

> pozdr.

faq0987