Przepisanie recepty w aptece..

1. Data: 2003-09-10 16:34:24

Temat: Przepisanie recepty w aptece..
Od: "LoboV" <f...@l...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Wyczytalem gdzies (chyba wlasnie tu na grupie - ale nie jestem pewien i nie
moge znalezc) ze jesli np. lekarz wystawi recepte na 3 opakowania leku to
mozna w aptece kupic np. jedno a reszte w innym terminie (jak sie powiedzmy
pieniedzy akurat nie ma) a farmaceuta przepisuje recepte z 3 na 2 opakowania
(dodaje jakis "aneks" czy cos) i ztym mozna isc do tej czy innej apteki i
dokupic kiedy indziej.
Bo wlasnie mialem dzis sytuacje - chodzi dokladnie o Logest - p. ginekolog
przepisala dwie recepty po 3 opak. i chcielismy zrealizowac dzis jedna
recepte, kupic jedno opak. a reszte pozniej. Pani w aptece powiedziala ze
absolutnie nie moze tak zrobic. No i musielismy 3 kupic. Miala racje czy
zrobila nas w bambuko (chciala od razu 3 sprzedac)? :)
I jeszcze jedno - jak dlugo wazna jest recepta na antybaby? 1 miesiac czy
dluzej?

TIA
Pozdrawiam
LoboV

2. Data: 2003-09-10 17:09:03

Temat: Re: Przepisanie recepty w aptece..
Od: "DIDLO" <d...@n...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "LoboV" <f...@l...z.pl> napisał w wiadomości
> I jeszcze jedno - jak dlugo wazna jest recepta na antybaby? 1 miesiac czy
> dluzej?

Z tego co wiem to na antybiotyk masz 7 dni, a po tym czasie płacisz chyba 100%
( przynajmniej tak mi kobieta - mgr farmacji - w aptece powiedziała.

pozdr.
Didlo

3. Data: 2003-09-10 17:33:51

Od: "rena" <r...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

to dziwne. to sie nazywa odpis recepty i mi zawsze na prosbe moja
wystawiali. problem natomiast mialam, jak chcialam ten odpis zrealizowac w
innej aptece niz tak, co go wystawila - raz chcieli przyjac, innym razem
odmawiali. chetnie bym sie dowiedziala co i jakie przepisy o tym mowia.

4. Data: 2003-09-10 17:44:32

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zrobila nas w bambuko (chciala od razu 3 sprzedac)? :)
> I jeszcze jedno - jak dlugo wazna jest recepta na antybaby? 1 miesiac czy

wygląda to tak : możesz kupic jedno opakowanie pigułek w jednej aptece a
resztę w innych.
recepta na pigułki jest wazna hmmm dopóki nie wykupisz wszytskich pigułek.
ja nigdy nie miałam problemu z przepisaniem recepty ba nawet kilka razy pani
sprzedawal mi pigułki (chciałam jedno opakowanie)bez odpisu.więc miałam
pigułki jakby nie wykupione i nie musiałam biec do ginekologa za 3 miesiące
tylko 4 .
to ,że nie mogła tak zrobic to bzdura,chciała sprzedac 3 i miec z glowy.
czasami 3 sa tansze niz 3 kupowane oddzielne.
pigułki nie są refundowane(oprócz tych ze starszej generacji) i dlatego
data waznośc (np.miesiąc jak przy innych lekach ) nie obowiązuje .
nie zdarzyło mi sie zeby farmaceuta spojrzał na date wystawienia.
oczywiscie nie biore pod uwage wykupienia pigułek wypisanych np.rok temu bez
uprzedniej konsultacji z lekarzem.

5. Data: 2003-09-10 18:13:15

Od: "LoboV" <f...@l...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

(...)
> oczywiscie nie biore pod uwage wykupienia pigułek wypisanych np.rok temu
bez
> uprzedniej konsultacji z lekarzem.

Ja tez :)
Dzieki za info, przy nastepnej recepcie zrobie po swojemu :) Tylko gdyby
jeszcze ktos byl uprzejmy i jakby mu sie chcialo podac wlasnie jakie
przepisy o tym mowia..

Pozdrawiam
LoboV

6. Data: 2003-09-10 18:36:40

Od: "Pitlab" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Generalnie nie istnieje coś takiego jak odpis recepty. Apteka wydając lek
zarejestrowany do wydawania na receptę(np. leki antykoncepcyjne) powinna
posiadać "podkładkę" czyli receptę. Czasami apteka idzie na ręke i wykonuje
odpis,( ale jest to juz tylko dobra wola i uprzejmośc ze strony farmaceutów)
zastrzega jednak, że resztę można wykupic tylko u nich.
Lekarz moze na jednej recepcie przepisac leki antykoncepcyjne na 6 miesięcy
więc nikt w aptece nie pilnuje ściśle 30 dni ważności recepty.

--

Piotrek.
http://pitlab.webpark.pl

7. Data: 2003-09-10 19:29:25

Od: "pamana" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pitlab" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
farmaceutów)
> zastrzega jednak, że resztę można wykupic tylko u nich.

zastrzeganie ze mozna reszte wykupic tylko u nich nie działa,ja jeszcze
nigdy nie wykupiłam pigułek z tej samej recepty w tej samej aptece szukam
zawsze tam gdzie jest taniej.
wiec ktoś tu kombinuje i to napewno nie jestesmy my pacjenci.
p.

8. Data: 2003-09-10 19:30:50

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
miesięcy
> więc nikt w aptece nie pilnuje ściśle 30 dni ważności recepty.

DOKŁADNIE TAK.

9. Data: 2003-09-10 19:44:39

Od: "Justyna" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> innej aptece niz tak, co go wystawila - raz chcieli przyjac, innym razem
> odmawiali. chetnie bym sie dowiedziala co i jakie przepisy o tym mowia.

ano, przepisy nic nie mówią. w swietle prawa nie ma czegoś takiego jak
odpis. odpisy istnieją, bo apteki idą pacjentom na rękę (- a kwestie leków
pełnopłatnych są mniej kontrolowane). stąd też różne zasady ich realizacji,
ale ogólnie zwykle jest tak, ze odpis można zrealizować tam, gdzie się go
dostało, bo tam został oryginał recepty.

10. Data: 2003-09-10 20:22:10

Od: "WALDIM" <w...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
jeszcze
> nigdy nie wykupiłam pigułek z tej samej recepty w tej samej aptece

czyli apteka ktora sprzedaje Ci lek wydaje Ci go bezprawnie poniewaz
nie posiadasz waznej recepty... odpis nie jest recepta w rozumieniu
prawa, a jedynie potwierdzeniem zlozenia recepty w danej aptece...

> wiec ktoś tu kombinuje i to napewno nie jestesmy my pacjenci.

kombinujesz Ty bo zamiast wykupic lek zgodnie z recepta bierzesz
odpisy i lazisz po aptekach w oczekiwaniu na promocje jakby to byl
supermarket...
kombinuja panie w aptece bo tak naprawde nie maja zielonego pojecia o
obowiazujacych przepisach, a wszystko to co robia zalezy tylko i
wylacznie od ich widzimisie...
ostatnio odmowily sprzedazy Mononitu... bo to lek kardiologiczny a na
recepcie byl stempelek z napisem ginekolog-poloznik... a dla
przypomnienia w tym kraju KAZDY lekarz (wlacznie z lekarzem
stomatologii i lekarzem weterynarii) ma prawo wypisac KAZDY lek
dostepny w sprzedazy do zastosowania w lecznictwie otwartym...

--

WaldiM

Serwis antykoncepcyjny
http://www.antykoncepcja.pl