Przerwy w rehabilitacji

1. Data: 2005-10-16 21:51:42

Temat: Przerwy w rehabilitacji
Od: WsW <r...@n...ru> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Od paru miesięcy mam problem z kolanem. Po upadku myśląc, że boli tylko
rozerwana skóra chodziłem w normalnych ilościach. Problemy ze zginaniem
też przypisywałem rozrywającej się ranie. Rana się zagoiła, kolano dalej
sztywne. Póżniej lekaż, garście woltarenu itp. Póżniej dostałem się
wreszcie do lekarza z NFZ i dostałem skierowanie na ćwiczenia w
odciążeniu (UGUL - nie wiem czy to nazwa ogólna, ale tak oznaczali to w
ośrodku). Po ćwiczeniach noga się umacniała, bardzo stabilna, jak
wychodziłem z ośrodka po ćwiczeniu pracowała idealnie - tak jak lewa.
Niestety rehabilitacji nei dalo się dobrze wykorzystać, bo w weekendowej
przerwie postałem gdzieś długo, kolano zaczęło znowu mocno boleć i cały
drugi tydzień stracony. Teraz musze długo czekać na następną wizytę i
jeszcze dłużej na kolejne ćwiczenia. Czy jest jakiś sposób, żeby w domu
poćwiczyć nogę, bez tej uprzęży do podwieszania? Nie za bardzo moge w
suficie haki wieszać. MOże doradzicie co robić. Noga boli jak dużo
chodzę, jak dużo stoję. Jak mam opaskę usztywniającą,to idę sobie
spokojnie na spacer, a bez niej jak inwalida - krótki dystans i się
odnawiają bóle - chyba stan zapalny.

2. Data: 2005-10-18 16:16:37

Temat: Re: Przerwy w rehabilitacji
Od: "pawel_k" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

Witaj,

> Czy jest jakiś sposób, żeby w domu poćwiczyć nogę, bez tej uprzęży do
> podwieszania?

Mi rehabilitant zalecił następujące ćwiczenia w domu:
1. siadasz na podłodze z wyprostowanymi nogami. Nogę którą ćwiczysz
podnosisz wyprostowaną nieznacznie nad ziemię (5-10cm) i tak przytrzymujesz
przez 2-3s. Ja wykonuję to ćwiczenie 4 serie po 30 razy
2. siadasz na ziemi, pod stopę nogi, którą ćwiczysz podkładasz piłkę i
zginasz i wyprostowujesz nogę turlając piłkę (4serie po 20 razy)
3. kucasz opierając się o ścianę. Prostujesz chorą nogę i skręcasz stopę
maksymalnie na zewnątrz. Unosisz wyprostowaną nogę 10cm nad ziemię i
wytrzymujesz 2-3s. (4 serie po 15 razy)
4. wykonujesz na jednej nodze (bardzo) płytkie przysiady - nie więcej niż
30° od pionu, drugą stopę przytrzymując przy pośladku. Tu aby nie stracić
równowagi warto trzymać się krzesła (4 serie po 25 razy)
5. siadasz na podłodze, nogi płasko. Pod kolano nogi którą ćwiczysz
podkładasz zwinięty w rulon koc. Starasz się dociskać koc do ziemi
6. Kładziesz się na boku i unosisz wyprostowaną chorą nogę 1m nad ziemię.
Wytrzymujesz 2-3s (4 serie po 15razy)

Może obecni na grupie rehabilitanci lub ortopedzi mogą coś dodać lub
skomentować przytoczone ćwiczenia?

Mi ćwiczenia z ciężarkami na wyciągu sprawiały ból. Tak samo ćwiczenie 5.
Jeśli poczujesz, że któreś ćwiczenie Ci nie odpowiada lub sprawia ból to je
pomiń, pewnie dobór ćwiczeń zależy od typu schorzenia (ja mam jakieś trzaski
pod zepką)..

a co do leczenia, to nastaw się na dłuższy proces. Nie czekaj na NFZ tylko
znajdź jakiegoś lekarza sportowego, trochę zapłacisz ale im szybciej
zaczniesz rehabilitację/kurację tym lepiej. Trochę o kolanach możesz
poczytać na forach dyskusyjnych o bieganiu czy rowerach (np.
http://www.bieganie.home.pl/cgi-bin/ikonboard/forums
.pl?forum=2 ). Niestety
rzadko są to optymistyczne wiadomości...
Pozdrawiam i życzę szybkiego powrotu do zdrowia

P.

nadzerka - czy taki czas leczenia jest ok?
POMOCY!!! Całkowicie zerwane ścięgno achillesa - leczenie bezoperacyjne ???
POMOCY!!! Całkowicie zerwane ścięgno achillesa - leczenie bezoperacyjne ???
Na jakiej podstawie lekarz stwierdza czy ktoś ma grypę?
"Twój lekarz"