Przestarzałe prawo zwyczajowe (religijne)

11. Data: 2008-02-10 22:39:36

Temat: Re: Przestarzałe prawo zwyczajowe (religijne)
Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr" <p...@w...pl> napisał w wiadomości

> Właśnie dlatego, że jestem dość inteligentny, to pytam po co mam nabierać
> dystansu do religii ?

Może warto przemyśleć raz jeszcze jakie miejsce w naszym życiu
zajmuje religia ?
Czy należy brać dosłownie przykazania liczące 4000 lat ?
A jeżeli są zdezaktualizowane to dlaczego ?

> Jakaż potrzeba ludzkiego ducha woła do ciebie,
> skończmy z wiarą w Boga?

Nie z wiarą w Boga.
Z wiarą w tego Boga !
Szowinistycznego boga Starego Testamentu.
Tego Kaczora Donalda najkoszmarniejszych wyobrażeń o
sprawiedliwości i boskiej wszechmocy.
Popatrz w gwiazdy...tak sobie wyobrażasz ich twórcę ?
Potop, Lot, Hiob...to jest boskość ?...czy kramarstwo kapłanów ?

> Wskazywane przez ciebie argumenty wcale na taka
> konieczność nie wskazują i wydają się być zasłoną dymną, usprawiedliwieniem
> do ataków na tenże katolicyzm, i... Tylko na katolicyzm.

Nie tylko !
Stary testament to trzy religie.(Judaizm,Chrześcijaństwo i Islam).
Ten sam Bóg i wszystko to co z nich wynikło.
Wyprawy krzyżowe, Inkwizycja, palenie czarownic na stosach,
kupczenie odpustami, zbrodnie Watykanu i islamski radykalizm też.

> Hermetyczne religie sobie z taką filozofią dadzą radę, ba, mogą nawet inspirować
ruchy
> ateistyczne, w ramach walki z konkurencją... Ale co poczną te obdarte z
> ducha i wiary społeczności postkatolickie, za lat kilka, kilkanaście, kiedy
> prawem wahadła wróci potrzeba niematerialnych kultów? Rozmontować bracie i
> rozwalić to każdy głupi humanista potrafi, tylko co dalej?

Tu już nie ma co rozwalać.
Zostaliśmy jak zwykle ostatnimi głupkami w Europie, którzy
jeszcze finansują Watykan. Wszędzie jest już protestantyzm
i odrzucenie zwierzchnictwa papieża.

> "Nowa świecka
> tradycja"? He, he, żeby coś takiego zaistniało w zbiorowej podświadomości
> to trzeba kilkuset lat... Co przez ten czas, pustka? Ciekawy eksperyment
> proponujesz, tylko czy nas na to stać? Na mniejsza skalę takie coś mieliśmy
> możność pooglądać podczas przesiedlania społeczności i osadzania ich na
> nowych terenach, oglądać koszty oderwania tylko od "ziemi"...

Na początek proponuję kościół narodowy.
Na wzór anglikanizmu.
Jest nam zbędna dyktatura Watykanu i księża jako
agentura SB i owego Watykanu.
W Boga sobie każdy może wierzyć jakiego chce.
Czy sądzisz, że ksiądz jest do tego potrzebny ?
Czy każdy Polak Boga jest w stanie postrzegać jako Jehowę, papieża
i księdza ?
Sądzisz, że istnieje jakiś grzech pierworodny a spowiedź jest Bogu
potrzebna bo bez księdza nie słyszy ?

Pozdrowienia:
centurion

12. Data: 2008-02-11 08:32:41

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

"Tor_pan" <o...@m...org> wrote in message

Tandenta, "produkcja" wyksztalciucha, albo co gorsze
"mlodego posteMpowca".

Paradoksy! np.
> Odmawiaj osądu jeżeli czujesz się zaangażowany po którejś stronie.

taak :) zwlaszcza gdy jestez zaangazowny po stronie okradzionego na przyklad
:)
Przeciez ławnicy sa wlasnie zaangazowani, na tej podstawie oceniaja.

---
Takie "przykazania" to efekt zagubienia czlowieka wspolczesnego,
dodatkowo z poczuciem winy.

Duch

13. Data: 2008-02-11 08:46:04

Od: "ab.666" <t...@n...jest.adres.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości
> Przeciez ławnicy sa wlasnie zaangazowani, na tej podstawie oceniaja.

Ławnik ma być obiektywny, a nie zaangażowany.

ab.

14. Data: 2008-02-11 09:34:35

Od: "Vicky" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ab.666"

> Ławnik ma być obiektywny, a nie zaangażowany.

A to się wyklucza?
:]

Pozdrawiam
Vicky

15. Data: 2008-02-11 15:38:43

Od: "Duch" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

> Może warto przemyśleć raz jeszcze jakie miejsce w naszym życiu
> zajmuje religia ?
> Czy należy brać dosłownie przykazania liczące 4000 lat ?
> A jeżeli są zdezaktualizowane to dlaczego ?

No to sie zastanow i zrob zgodnie z Twoja wola.
W czym problem?
A moze chcialbys tez zeby inni zrobili tak jak Ty,
... zaraz, zaraz, chcialbys narzucic swoja wole innym?
Chcesz "uszczesliwic" innych? :)

Wszedzie piszesz "nam", "my" - wybrancem sie czujesz? :)
Duch

16. Data: 2008-02-11 18:14:42

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan pisze:

> 1.Działaj zawsze dla dobra swojego gatunku. Ale o ile inny gatunek
> nie stanowi zagrożenia dla twojego ochraniaj go.

straśnie zawiły ten twój dekalog. "ale, jesli" - do dupy generalnie.
poza tym niewykonalny. "nie pozwalaj na żadną indoktrynację swoich
dzieci" - wypada zamknąć dziecko w piwnicy i odciąc od TV i sąsiadów.
kombinujesz jak koń pod górę. zasady są dobre jak są proste. twoje są
wieloznaczne i dopuszczają przeróżną interpretację. fatal error dwoma
słowami.

--
http://poczekalnia.patrz.pl
http://piosenka.noworoczna.patrz.pl/

Stirlitz, róż dópę!

17. Data: 2008-02-11 18:16:14

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan pisze:

> Przeciez Biblia nie zakazuje niewolnictwa, a prawo tak.
> Biblia dopuszcza ukamieniowanie prawo nie.
> Bibia dopuszcza mordowanie zwierząt jako ofiarę dla Boga.
> itd.

a biblia to mówisz o ST czy NT?

18. Data: 2008-02-11 18:17:03

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan pisze:

> A ja Ciebie miałem za jednego z inteligentniejszych grupowiczów ?

no i co z tego? sugerujesz, że ty tu rozdajesz metryczki?

19. Data: 2008-02-11 18:29:44

Od: "Tor_pan" <o...@m...org> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tren R" <t...@p...pl> napisał w

> straśnie zawiły ten twój dekalog. "ale, jesli" - do dupy generalnie.

Wiem katolik i kanibal niewiele się różnią.

> [...]
i dopuszczają
> przeróżną interpretację. fatal error dwoma słowami.

Miałem na myśli indoktrynację religijną.
Czyli robienie z człowieka wystaszonego głupka
martwiącego się czy wątpliwości to nie jest obraza Boga.
------------------
"Wprowadźcie podatek na Kosciół na wzór niemiecki
a zobaczycie ilu naprawdę w Polsce jest katolików"
doc. R.Żakowski (U.W.-odczyt "Wiara a filozofia")

20. Data: 2008-02-11 19:09:56

Od: tren R <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tor_pan pisze:

> Miałem na myśli indoktrynację religijną.
> Czyli robienie z człowieka wystaszonego głupka
> martwiącego się czy wątpliwości to nie jest obraza Boga.

jak w tym kontekście postrzegasz przywódców religijnych - JP2 czy dalajlamę?

--
http://poczekalnia.patrz.pl
http://piosenka.noworoczna.patrz.pl/

Stirlitz, róż dópę!

Jak Spać 2h Dziennie I Nie Umrzeć?
WIOSNA
Ustawię czytnik i ...
Do tych rodzicow, ktorzy chca poprawic relacje z dziecmi
Że męsko?ć Jezusa potwierdzaj? Ľródła pozabiblijne - z pogańskimi wł?cznie.