Przesyłanie sygnału z włącznika el. na odległość!

11. Data: 2005-11-11 21:01:58

Temat: Re: Przesyłanie sygnału z włącznika el. na odległość!
Od: "BoDro" <b...@w...klub.chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

"yahu" napisał:

> innym pasmie. Ja proponuje np w podczerwieni, gdzie nadajnik bedzie
emitowal
> fale o odpowiedzniej dlugosci, a odbiornik bedize reagowal tylko na nie.
> jest to jedyne sluszne i niezawodne rozwiazanie.

generalnie rozkaz musi być kodowany, by skutecznie uniknąć problemów z
zakłóceniami ( czy będzie to zrobione na podczerwieni, czy radiu ). Nie
jestem na bieżąco z aktualną ofertą, ale powinny być dostępne scalaki
kodera/dekodera , np. do zastosowań w systemach alarmowych, bramowych itp.
pozwalające wysłać jeden rozkaz o wybranym kodzie.

Bogdan

12. Data: 2005-11-12 22:39:27

Od: "yahu" <y...@w...aster.totez.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> kodera/dekodera , np. do zastosowań w systemach alarmowych, bramowych itp.
> pozwalające wysłać jeden rozkaz o wybranym kodzie.

Tak, zgadzam sie, ale w takim przypadku mozna odfiltorwac wszeslkie
zaklocenia wpadajace z boku do odbiornika, poniewaz ma on bardzo kierunkowa
charakterystyke jesli chodzi o kierunek odbioru. Druga zaleta jest to, ze
ilosc podczerwieni (w sumie konkretnej dlugosci fali) w normalnych warunkach
(konkretnie mieszkanie) jest znikoma i nie spowoduje zalaczenia urzadzenia.

Pzodrawiam
Jasiek

PARKIET - PRODUCENT
Gdzie kupić samą wylewkę zlewozmywaka?
Jak usunąć atrament ze skóry ekologicznej
POMOCY !!!: Pralka ARDO TL600 nie wiruje
baterie do umywalki i wanny..