Przyczyny migotania przedsinkow

1. Data: 2006-10-20 08:16:08

Temat: Przyczyny migotania przedsinkow
Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Od dwoch lat biore "Cordarone" na migotanie przedsionkow.
Jest duzo lepiej ale co pewien czas zdazaja mi sie okresy kiedy prawie
codziennie przez kilka godzin ma zachwiania rytmu.
Bywa ze przez tydzien nie mam zadnego problemu z arytmia.
Nasuwa sie wniosek ze sa jakies warunki w organizmie ktore powoduja artmie
a innym razem utrzymuja serce w normie.
Chcialbym wiedziec od czego to zalezy, czego nalezy unikac a co stosowac.
Gdybym to wiedzial przystosowal bym swoj tryb zycia tak aby zminimalizowac
wystepowanie arytmii.
Powiedzcie mi do jakiego specjalisty powinienem sie zglosic aby zbadal to
dla mnie i wyznaczyl mi warunki o ktorych wyzej.
Kardiolog na pewno odpada poniewaz od wielu lat lecze sie u takowego i kazde
moje pytania na ten ten temat zbywa milczeniem lub usmiechem politowania.

--
Arek

2. Data: 2006-10-20 08:47:57

Temat: Re: Przyczyny migotania przedsinkow
Od: "Paweł W." <adres@sygnaturka> szukaj wiadomości tego autora

Arek napisał(a):
> Kardiolog na pewno odpada poniewaz od wielu lat lecze sie u takowego i
> kazde moje pytania na ten ten temat zbywa milczeniem lub usmiechem
> politowania.
Tylko i wyłącznie kardiolog. Kardiolog się tym zajmuje. Pójdź po prostu
do bardziej życzliwego kardiologa, który znajdzie czas na wytłumaczenie
ci twoich problemów chorobowych, bo ja ich nie zna, nie znam ciebie, nic
o tobie nie wiem.
Nie wiem też, czy właściwie nazywasz swoje dolegliwości:czy jest to
częstoskurcz napadowy, trzepotanie, czy faktycznie migotanie.

Jeśli faktycznie migotanie, to przyczyny mogą być:
- idiopatyczne (bardzo lubię te sformułowanie :) ) - czyli nie wiadomo co
- wtórne:
a) spowodowane przyczynami sercowymi(wady mitralne, kardiomiopatie,
zapalenie m.sercowego, zespół chorej zatoki, zespół preekscytacji).
b) spowodowane przyczynami pozasercowymi, jak np. NT, zator płucny,
nadczynność tarczycy, uraz serca, zatrucie alkoholowe ;) , toksyczne.

Pozdrawiam
Paweł W.

--
SCIO ME NIHIL SCIRE
"I żadne krzyki i płacze nie zdołają nas przekonać, że białe jest białe,

3. Data: 2006-10-20 09:00:27

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Paweł W."" <adres@sygnaturka> napisał

> Nie wiem też, czy właściwie nazywasz swoje dolegliwości:czy jest to
> częstoskurcz napadowy, trzepotanie, czy faktycznie migotanie.

Moj kardiolog okreslil to jako napadowe migotanie przedsionków i zapisal mi
Cordarone.
--
Arek

4. Data: 2006-10-20 09:22:32

Od: "Paweł W." <adres@sygnaturka> szukaj wiadomości tego autora

Arek napisał(a):

> Moj kardiolog okreslil to jako napadowe migotanie przedsionków i zapisal
> mi Cordarone.
I pewnie idiopatyczne, czyli współczesna nauka, nie wie, co jest przyczyną.

Ale. Nie wiem, ile masz lat, jakie badania miałeś przeprowadzone, na co
chorujesz, czy przebyłeś zawał serca, czy może masz stwierdzoną chorobę
wieńcową.

Pozdrawiam
Paweł W.

5. Data: 2006-10-20 11:15:55

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ""Paweł W."" <adres@sygnaturka> napisał w wiadomości

> [...]
>
> Ale. Nie wiem, ile masz lat, jakie badania miałeś przeprowadzone, na
> co chorujesz, czy przebyłeś zawał serca, czy może masz stwierdzoną

Ja to samo co powyżej w 2 postach napiszę, że przyczyn jest wiele i
nawet kardiolog w ogromnej częstości tych przypadków nie może
odpowiedzieć na pytanie co dokładnie - powiedzmy sobie szczerze, że mimo
postępu medycyna jest sztuka prowadzenia za rękę w nocy we mgle. Stąd
ten uśmiech na twarzy kardiologa, który w ten sposób "skomentował"
głębię nieświadomości chorego. Bez urazy - pytanie o to trochę czasami
przypomina pytania o sens istnienia - wszyscy chcą znać odpowiedź ale
nie ma chętnych do jej udzielenia - bo jednej zadowalającej i prawdziwej
odpowiedzi jakoś nie ma, a często nie zna jej nie tylko pytający ale i
pytany. Myślę, że w tym przypadku pytany też nie jest w stanie wskazać
palcem i powiedzieć coś w stylu: ..."drogi Arku, twoje migotanie jest w
100% z powodu takiego to a takiego i jeśli zrobisz to i to, nigdy się
nie powtórzy, a jeśli unikniesz tego i tego, to ograniczysz częstość
napadów o 68.3%"...;-)))
Mam nadzieję, że jasno odpowiedziałem - podobna odpowiedź, co moze
zdziwić, dotyczyć moze wielu stanów - powiedzenie wiem, że nic nie wiem
jest bardzo prawdziwe w medycynie - im większy dokonuje się postęp, tym
mgła niepewności paradoksalnie się zwiększa, bo możliwych i znanych, ale
niepewnych przyczyn jest coraz więcej.

6. Data: 2006-10-20 11:49:11

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Li" <M...@o...pl> napisał

> [...]
> jest bardzo prawdziwe w medycynie - im większy dokonuje się postęp, tym
> mgła niepewności paradoksalnie się zwiększa, bo możliwych i znanych, ale

Dzieki za informacje na temat wiedzy medycznej.
Sadze jednak ze przynajmniej niektore z potencjanych przyczyn mozna zbadac.
Na przyklad zainteresowala mnie sugestia ze jedna z przyczyn moich
dolegliwosci moze byc
brak rownowagi pewnych skladnikow w organizmie.
Poradzcie mi kto i gdzie moze mi takie badania zrobic i je zinterpretowac?
(mieszkam w Trojmiescie)
--
Arek

7. Data: 2006-10-20 12:07:47

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Nie wiem, ile masz lat, jakie badania miałeś przeprowadzone, na co
> chorujesz, czy przebyłeś zawał serca, czy może masz stwierdzoną chorobę
Jestem niestety 62 letnim staruszkiem.
Mialem badania standardowe krwi, cholesterol i jakies na tarczyce, wszystkie
byly w normie.
Holter calodobowy wykazal napadowe migotanie przedsionkow (tak sie wyrazil
moj lekarz)
Zawalu nie przebylem. Od ok 10 lat biore beta blokery na nadcisnienie a od 2
lat dodatkowo Cordarone.
Choroby wiencowej nikt u mnie nie stwierdzil.
Wiecej grzechow nie pamietam.
--
Arek

8. Data: 2006-10-20 14:13:55

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> dolegliwosci moze byc
> brak rownowagi pewnych skladnikow w organizmie.

Prawdopodobnie maqsz na mysli obniżony poziom potasu w osoczu, który
moze nasilać dolegliwosci, ale podawałeś, że wyniki są w normie. Z
drugiej strony zaś nawet prawidlowy, ale niewysoki, np 4.0 poziom potasu
bywa odczuwany przsez chorego właśnie jako zwiększona częstość
wystepowania bolesnych skurczów łyudek i zmiana czynnosci serca. Trochę
podobnie jest z magnezem.
Przyznać jednak trzeba, że i tak w około połowie przypadków migotania,
przyczyna jest sercowa-organiczna. Jak w innym poscie podajesz masz
wyniki wykonywane z okazji diagnostyki migotania prawidłowe. Nie
podałeś, czy było coś nieprawidłowego w USG serca (echo). Chorujesz na
nadciśnienie, które samo w sobie może powodować migotanie.
Podtrzymuję opinię, że powinieneś porozmawiać o tym albo ze swoim
lekarzem rodzinnym albo kardiologiem - i moze się okazać, że masz
przynajmniej kilka powodów, bo a to powiększony przedsionek, a to
grubość mięśnia komór, a to nadciśnienie ...

9. Data: 2006-10-21 23:42:30

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 2 lat dodatkowo Cordarone.
> Choroby wiencowej nikt u mnie nie stwierdzil.

Nic nie napisałeś o lezeniu przeciwzakrzepowym. To akurat jest najważniejsze
a nie amiodaron.

10. Data: 2006-10-23 08:15:12

Od: "Arek" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> napisał

> Nic nie napisałeś o lezeniu przeciwzakrzepowym. To akurat jest
> najważniejsze a nie amiodaron.

Mozesz ta wypowiedz nieco rozszerzyc tak aby zrozumial to taki laik jak ja.
--
Arek

Stomatologia- korony- problem
Szczepienie na żóltaczkę.