Przysiega Hipokratesa

1. Data: 2003-06-26 09:28:56

Temat: Przysiega Hipokratesa
Od: "travis" <d...@e...pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

"...Nikomu, nawet na żądanie, nie dam śmiercionośnej trucizny ani nikomu nie
będę jej doradzał, podobnie też nie dam nigdy niewieście środka
poronnego..."
Czy w przysiędze składanej przez absolwentów medycyny znajduje sie
cytowany fragment, jesli tak, to jak sie to ma do problemu aborcji i
eutanazji?
Darek

2. Data: 2003-06-26 13:29:59

Temat: Re: Przysiega Hipokratesa
Od: "sq1euo" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "travis" <d...@e...pg.gda.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Czy w przysiędze składanej przez absolwentów medycyny znajduje sie
> cytowany fragment, jesli tak, to jak sie to ma do problemu aborcji i

Mysle,ze odpowiedz jest oczywista!!!

--
Jarek (SQ1EUO)
s...@s...pam.szczecin.pl

3. Data: 2003-06-26 14:51:50

Od: "WiseMan" <p...@n...gg> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Czy w przysiędze składanej przez absolwentów medycyny znajduje sie
> cytowany fragment, jesli tak, to jak sie to ma do problemu aborcji i

"Przysiegam i wzywam Apollona lekarza i Asklepiosa, i Hygieje, i panakeje, i
wszystkich bogów i boginie na swiadków"
Taka ta cala przysiega jak ten wstep. Mozna drukowac na (...)
Moze by tak ktos zreformowal?

--
Norbert
Minolta S414

4. Data: 2003-06-27 05:21:22

Od: "ATZ Rzeszow" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

WiseMan napisał:

> [...]

> i wszystkich bogów i boginie na swiadków"
> Taka ta cala przysiega jak ten wstep. Mozna drukowac na (...)

Niech sie lepiej niektorzy lekarze zreformuja, a przysiege niech zostawia w
spokoju...

--
Pozdrawiam Z.

5. Data: 2003-06-27 16:01:40

Od: "retina" <f...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przyrzeczenie lekarskie składane w chwili obecnej brzmi nastepujaco:
"Przyjmuję z czcią i głęboką wdzięcznością nadany mi stopień lekarza i
pojmując całą wagę związanych z nim obowiązków przyrzekam i ślubuję, że w
ciągu całego życia będę spełniał wszystkie prawem nałożone obowiązki,strzegł
godności lekarza i niczym jej nie splamię,że według najlepszej wiedzy będę
dopomagał cierpiącym, zwracającym się do mnie o pomoc, mając na celu
wyłącznie ich dobro, że nie nadużyję ich zaufania i, ze zachowam w tajemnicy
to wszystko,o czym sie dowiem w związku z wykonywaniem zawodu.
Przyrzekam i ślubuję dalej,że do kolegów lekarzy będę się zawsze odnosił z
koleżeńską życzliwością, jednak bezstronnie, mając dobro chorych mi
powierzonych przede wszystkim na względzie.
Przyrzekam i ślubuję wreszcie,że będę się stale doskonalił w naukach
lekarskich i ze wszystkich sił starał się przyczynić do ich rozkwitui, że
podam zawsze bez zwłoki do wiadomości świata naukowego wszystkoto, co uda mi
się wynależć lub udoskonalić."

Nie jest doskonałe,ale cieszę się że nie muszę już "dzielić się z moim
mistrzem mieniem i na żadanie spełniać jego potrzeby" ;-)
G.

Operacja biodra / endoproteza
prady selektywne w leczeniu nerwicy ?
nadmiar wydzielanej śliny