Psychoanaliza, psychiatria i religia

1. Data: 2000-03-15 14:40:48

Temat: Psychoanaliza, psychiatria i religia
Od: "Pawel7 (Bobas200)" <n...@m...spam> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Mar 2000 15:08:39 GMT, "sporter" <v...@b...gnet.pl>
wrote:

> [...]

O, to cos w sam raz dla mnie.
Roznice sa dosc istotne. To w ogole pojecia z troche innych polek.
Psychiatria to dzial medycyny. Psychiatra konczy studia na akademii
med. i ma identyczne podstawowe wyksztalcenie medyczne jak chirurg czy
internista. Idziesz do psychiatry, stawia diagnoze i przepisze np.
leki zmieniajace poziom neuroprzekaznikow w mozgu.
A psychoanaliza to cos zupelnie innego. To raczej szkola filozoficzna
i 'terapeutyczna'. Psychoanalityk to nie lekarz tylko taki wspolczesny
szaman. Lezysz sobie na kozetce przez 3 lata, pieprzysz jakies bzdury
i na koniec masz zupelna sieczke w mozgu i niski budzet, bo to droga
inwestycja.
Psychoanaliza wziela sie od Zigi'ego Freuda (moim skromnym zdaniem
starego, nadetego zboczenca). To on 'wymyslil' nieswiadomosc i wokol
tej niedookreslonej nieswiadomosci wszystko sie kreci (swoja droga
podstawowe koncepcje sa zywcem skopiowane z Nietzschego).
Zeby zostac psychoanalitykiem i wejsc w ten magiczny krag oswieconych
musisz sam przejsc dlugotrwala psychoanalize.
Psychoanaliza paczkowala i ropadala sie na setki roznych szkol, ktore
laczy tylko to jedno niezdefiniowane pojecie. Nieswiadomosc ma
zazwyczaj zawierac jakies zle i okropne tresci wyparte z grzecznego
ego - tak ma wygladac 'zdrowy' czlowiek po psychoanalizie, ma to co
nie moze byc zaakceptowane wyprzec albo wysublimowac (przeniesc popedy
na inne 'obiekty' albo dzialania - np. chcesz uprawiac seks w srodkach
komunikacji miejskiej to zamiast tego wyjedz sobie na narty)
Psychoanaliza nie jest teoria naukowa, bo jest nieweryfikowalna
empirycznie. Jest doktryna, tak jak marksizm albo socjobiologia i
'wciaga' w siebie wszystkie fakty, bo zawiera pojecie oporu. Polega to
na tym, ze jezeli nie zgadzasz sie z psychoanalitykiem ktory wszystko
wie najlepiej tzn. ze stawiasz opor i masz jakies podejrzane tresci w
nieswiadomosci. Jednym slowem kto nie z nami ten przeciw nam.
Moim zdaniem nie ma nic zdrowszego niz wstret do psychoanalizy, a
'bariera intelektualna' to bardzo dobra rzecz w tym wypadku (dobre
okreslenie 'zaslepionych ta dziedzina').
Jak to powiedzial pewien Karl Kraus 'psychoanaliza jest sama choroba
ktora obiecuje wyleczyc'.
Z ksiazek objezdzajacych psychanalize ciekawy jest 'Uwodzicielski urok
psychoanalizy' Gellnera (brytyjski profesor z Cambridge i LSE,
socjolog, filozof i antropolog).
W swietle psychologii religii klasyczna (freudowska) psychoanaliza
jest dosc mroczna wspolczesna religia w zdemitologizowanym i
zeswiecczonym swiecie. Choc sam Freud paradoksalnie deklarowal raczej
niechec do religii ('Przyszlosc pewnego zludzenia').
Ogolnie rzecz biorac, zeby cos wartosciowego wyciagnac z psychoanalizy
trzeba byc ostroznym, dobrze znac temat i uwazac na mozliwosc
osiagniecia wysokiego poziomu wody w mozgu. Najlepiej tez miec wiedze
z zakresu psychologii religii : polecam np. bardzo przystepnego
Josepha Campbella - np.'Kwestie bogow' wydal Santorski - kiedys
wysylalem na psp kilka fragmentow (jak ktos chce moge wyslac jeszcze
raz), albo bardziej ambitnego Mircee Eliadego.
Z ciekawszych autorow pokrewnych psychoanalizie moge polecic Rollo
Maya, Eriksona albo Alice Miller.
To tyle.

Bobas200
.,.,.,.,.,.
icq# 4961902
mail : p...@a...net
'a man's gotta do what a man's gotta do'

1. Data: 2000-03-15 19:15:52

Temat: Re: Psychoanaliza, psychiatria i religia
Od: "ROXANNE" <B...@N...COM.PL> szukaj wiadomości tego autora

Widze ze kolega zna sie na rzeczy i nawet poraza wiedzo konkretna !
Czy kolega pozwoli ze sobe popasozytuje na Panskim mozdzku?
Chcialabym znac zdanie kolegi na temat "znudzenia gatunkiem ludzkim?"
Bynajmniej nie uwazam sie za marsjanina ale ludzie sa nudni w swej
codziennosci i tacy przewidywalni.
A ostatnimi czasy zaczyna byc to przykre dla otoczenia.
Masz moze bilet na Marsa?

<3...@4...com>...

1. Data: 2000-03-15 19:56:33

Od: "ROXANNE" <B...@N...COM.PL> szukaj wiadomości tego autora

No nie ale wcale twoje pojawienie sie nie jest niczym oryginalnym.Przeciez o
to tu chodzi ze sie pojawiacie i znikacie.

Marek napisał(a) w wiadomości: <8aot3d$48t$1@helios.man.lublin.pl>...

1. Data: 2000-03-15 20:56:21

Temat: Odp: Psychoanaliza, psychiatria i religia
Od: "Marek" <h...@b...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-03-16 05:29:59

Od: "Regulus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zostań wróżką, zrobisz wielkie pieniądze. ;)

Pozdrawiam
Reg

1. Data: 2000-03-16 08:12:58

Od: "ROXANNE" <B...@N...COM.PL> szukaj wiadomości tego autora

Nie spelniam podstawowych kryteriow:mam krotkie wlosy, prosty nie
haczykowaty nos, troche za mloda, nie lubie skrzydel nietoperza.
A przede wszystkim mam nie uregulowany stosunek do sluzby wojskowej!!- to
mnie przekresla z miejsca!!
hociaz lubie ziolka i czarne koty.ale to za malo.

1. Data: 2000-03-16 18:23:32

Od: "Marek" <h...@b...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ROXANNE <B...@N...COM.PL> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8aotdu$2u9m$...@n...ipartners.pl...
> No nie ale wcale twoje pojawienie sie nie jest niczym oryginalnym.
Oczywiscie tak to traktuje, i nie bylo podstaw by sadzic inaczej ... Co nie
zmienia faktu, ze nie moglas przewidzec, ze wlasnie ja odpisze...

>Przeciez o to tu chodzi ze sie pojawiacie i znikacie.
Mimo, ze wszystkie posty ogladam na tym samym monitorze, to staram sie
pamietac, ze kazdy piszacy jest innym czlowiekiem i nawet tylko czytajac
posty staram sie podchodzic do kazdej osoby indywidualnie. Slow "pojawiacie"
"znikacie" nie komentuje - jesli komentarz moze sprawic przykrosc, to wole
go nie pisac
Pozdrawiam
Marek

1. Data: 2000-03-18 16:35:51

Od: "ROXANNE" <B...@N...COM.PL> szukaj wiadomości tego autora

Dobrze ci i pewnie dodaja do tego 3 darmowe okrazenia podczas burzy
asteroidowej i dla smialkow wsadzenie prawej nogi do czarnej dziury.

1. Data: 2000-03-18 16:45:07

Od: "Pawel7 (Bobas200)" <n...@m...spam> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> [...]

icq# 4961902
mail : p...@a...net
'a man's gotta do what a man's gotta do'

osobowość, a zdrowie człowieka
Rak - pomocy
Rozroznianie!!!
Czy ktos ma taka prace ? HELP