Rozroznianie!!!

1. Data: 2000-03-14 15:08:39

Temat: Rozroznianie!!!
Od: "sporter" <v...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc. Pytanie moze i banalne aczkolwiek wielu z nas pewnie nie wie na czym
polega roznica pomiedzy psychiatria, a psychoanaliza? A propos tej drugiej,
latwo daje sie wyczuc w kregu osob nie wtajemniczonych jakis wstret, niechec
do ludzi zaslepionych, praktykujacych te dziedzine nauk psychologicznych. W
zwiazaku z powyzszym, w jaki sposob psychoanaliza naraza sie na awersje
swiata? Moze chodzi tu o niewiedze ludzi, o ich ograniczenie umyslowe(wcale
sie tu nie wywyzszam), albo o to, ze psychoanaliza, powiedzmy uderza w
bareire intelektualna oraz ta natury estetyczno-moralnej. A moze chodzi
jeszcze o cos innego? Pozdrawiam.

1. Data: 2000-03-15 14:51:58

Temat: Re: Rozroznianie!!!
Od: Mariusz Grzeca <m...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 14 Mar 2000, sporter wrote:

> Czesc. Pytanie moze i banalne aczkolwiek wielu z nas pewnie nie wie na czym
> polega roznica pomiedzy psychiatria, a psychoanaliza?

Na tym, na czym polega roznica miedzy neurochirurgia i dlubaniem w
nosie. Wystarczajaco obrazowe, czy mam to ujac bardziej dosadnie?

> W zwiazaku z powyzszym, w jaki sposob psychoanaliza naraza sie na
> awersje swiata?

Jako dziedzina psychologii jest istotna tylko z historycznego punktu
widzenia i tylko w takich kategoriach powinno sie ja w tej chwili
traktowac - jako jednen z etapow rozwoju tej dziedziny nauki. Jako
zastosowanie "psychologii" jest istotna tylko dla zawartosci kieszeni
ludzi ja uprawiajacych.

1. Data: 2000-03-15 16:01:20

Od: "sporter" <v...@b...gnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy moje pytania sa az tak glupie, nie zwiazane z tematem, albo cos innego?

sporter <v...@b...gnet.pl> w artykule
news:XBsz4.1385$K3.29448@news.tpnet.pl pisze...

1. Data: 2000-03-15 18:03:12

Od: Mariusz Grzeca <m...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Mar 2000, sporter wrote:

> Czy moje pytania sa az tak glupie, nie zwiazane z tematem, albo cos innego?

Tak, tzn. jak? Nie wiem jak inne, ale to bylo glupie. Temat faktycznie
ma malo wspolnego z pytaniem. Albo cos innego ;-)

1. Data: 2000-03-15 18:52:22

Od: "ROXANNE" <B...@N...COM.PL> szukaj wiadomości tego autora

Pytanie jak pytanie ale przeczytawszy wasze "odpowiedzi" czuje ze sami nie
wiecie na czym polega roznica miedzy psychoanaliza a psychiatria ale macie
za to dobra gadane.
Jako laik odpowiadam oficjalnie ze psychiatria jest nauka o zaburzeniach
psychicznych, psychoanaliza jest metoda leczenia ludzkich zaburzen?
Jezeli wyszlo ze sie wymadrzam to przepraszam.

1. Data: 2000-03-16 06:00:52

Temat: Odp: Rozroznianie!!!
Od: "Regulus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> psychicznych, psychoanaliza jest metoda leczenia ludzkich zaburzen?
> Jezeli wyszlo ze sie wymadrzam to przepraszam.

"nie wyszło", że się wymądrzasz, ale chyba nie masz racji. Ten temat jest
poruszony też w innym wątku. Są tam wypowiedzi (być może zbyt ostre w swoim
tonie) z którymi się po zgadzam.

Pozdrowienia
Reg

1. Data: 2000-03-16 09:40:39

Od: "ROXANNE" <B...@N...COM.PL> szukaj wiadomości tego autora

Czy gdybym poszla do psychoanalityka to:a) jestem w dobrym humorze- on to
tlumaczy ze swiadomie wypieram do nieswiadomosci wszelkie zle przezycia
b)jestem w zlym humorze-mialam zle dziecinstwo.Tak czy inaczej swiadomie czy
nie jestem nieszczesliwa!!!! Nadawalabym sie na pacjeta Zigi'ego F. Dopiero
bym miala ubawu z jego analizki. A on mial by niezly orzech do
zgryzienia.Ciekawie jak dlugo starczyloby mu cierpliwosci???
A przy okazji Mr F. byl chyba strasznie zboczony !Porownywac jaskinie do
lona kobiety, balkony do piersi..? On chyba chodzil po ulicach i straszyl
babcie.
Agnieszka G. napisał(a) w wiadomości: <8aqc04$n3f$1@sunrise.pg.gda.pl>...

1. Data: 2000-03-16 09:45:02

Od: Mariusz Grzeca <m...@z...mimuw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Mar 2000, ROXANNE wrote:

> czuje ze sami nie wiecie na czym polega roznica miedzy psychoanaliza
> a psychiatria ale macie za to dobra gadane.

Zle czujesz :-)

1. Data: 2000-03-16 10:19:59

Od: "Agnieszka G." <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2000-03-16 19:42:35

Od: "Diana" <d...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik ROXANNE <B...@N...COM.PL> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:8aqdn4$1sgv$...@n...ipartners.pl...
> [...]
> lona kobiety, balkony do piersi..? On chyba chodzil po ulicach i straszyl

Dodatkowo pan Freud wyraził opinię, że gdyby kobiety równie zaciekle jak o
swoje torebki walczyły o swoją cnotę, to w ogóle nie byłoby gwałtów. Wygląda
na to, że cierpiał także na mizoginię. :)

Diana

Czy ktos ma taka prace ? HELP
Do tych w temacie
Szkolne wypracowanie