Szkolne wypracowanie

1. Data: 2000-03-14 19:13:51

Temat: Szkolne wypracowanie
Od: "Grzesiek.L" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chciałbym kilka przemyśleń wtrącić do tematu, który cieszy się takim
zainteresowaniem. Zaraz wszyscy takie i jeszcze lepsze wypracowania będą
pisać. Kilka spraw, które troche zostały przeoczone. Zrozumy o czym mówimy,
to nie jest relacja chłopak-dziewczyna, chłop-baba, sąsiad-sąsiadka, tylko
nauczyciel- uczeń w której ten pierwszy jest szefem, kierownikiem itp W moim
przekonaniu ta pani postąpiła jak smarkula, mała zasmarkana dziewczynka,
która minęła się ze swoim powołaniem. Oczywiście nie twierdzę, że powinna go
wząść za rękę zaprowadzić do pokoju nauczycielskiego i powiedzieć: No mały,
teraz zrealizuj swoje fantazje. Nie, nie i jeszcze raz nie.
Zastanawia mnie rola nauczyciela, który powinien być mentorem, przekazuje
wiedze młodym ludziom, powinien czuć jakieś powołanie do tego co robi,
pomagać innym, starać się ich zrozumieć. Gościa powinna skierować prędzej do
leczenia niż do sądu. Na miejscu dyrektora szkoły wręczyłbym jej miotłe i
niech zasuwa szorować ubikacje!
Po prostu sądze, że nauczyciel nie powinien tak emocjonalnie podchodzić
do problemu, chyba, że istotnie podczas czytania doszła do wniosku, że
fantazje się pokrywają, wtedy no cóż, może warto pójść na całość.
Tak mało jest nauczycieli z powołania...

SIE! MA! Grzesiek

1. Data: 2000-03-15 07:58:47

Temat: Re: Szkolne wypracowanie
Od: "kulka" <b...@m...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>fantazje się pokrywają, wtedy no cóż, może warto pójść na całość.
> Tak mało jest nauczycieli z powołania...

Nauczyciel tez czlowiek, nikt nie jest ze stali, a chlopak nie jest
nieswiadomym niemowleciem, wiedzial co robi oddajac taka prace.
Latwo ci mowic o powolaniu, miala poglaskac go po glowce i zrozumiec? Szkola
srednia to nie przedszkole, troche kultury od uczniow mozna wymagac

1. Data: 2000-03-15 15:03:55

Temat: Odp: Szkolne wypracowanie
Od: "Grzesiek.L" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kulka <b...@m...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:XoHz4.3527$K...@n...tpnet.pl...

> [...]
> srednia to nie przedszkole, troche kultury od uczniow mozna wymagac
>
> Oczywiście, ale z czymś takim od razu do sądu? Może nie wiedział? Brak
wyobraźni-kompletny palant?
Może psycholog- chciał po prostu sprawdzić reakcje nauczycielki?Czy może
istotnie pewne odchyłki od normy?
Może powinna go wyśmiać i ośmieszyć przed klasą?
W moim przekonaniu nauczycielka nie powinna dochodzić od razy swych racji
na drodze sądowej!

SIE! MA! Grzesiek

1. Data: 2000-03-15 20:44:21

Od: n...@p...ninka.net szukaj wiadomości tego autora

"kulka" <b...@m...com.pl> writes:

> [...]
> Latwo ci mowic o powolaniu, miala poglaskac go po glowce i zrozumiec? Szkola
> srednia to nie przedszkole, troche kultury od uczniow mozna wymagac

Nie zrozumialas. relacja nauczyciel-uczen jest dosc
specyficzna. nauczyciel to nie tylko osoba starajaca sie wbic jakas
tam wiedze do glow mlodych ludzi. To ktos, kto powinien ich rowniez
_wychowywac_, to pedagod i mentor.
W takiego rodzaju relacji niestety nie ma miejsca na tego typu reakcje
- dawanie sie wyprowadzic z rownowagi uczniom.
Tak samo jak nie ma miejsca na reakcje wkurzenia sie tym, co mowi
pacjent do psychoterapeuty.

Poza tym nie doczytalas posta ktory cytowalas. Tam bylo wyraznie
napisane, ze NIE znaczy to wcale ze miala ona owego chlopaczka
poglaskac po glowce, zreszta juz chyba z kilkadziesiat postow poszlo
na ten temat z wyraznym okresleniem co bylo nie tak.

Ale widac wiele osob czyta to co im odpowiada a nie to co jest napisane.

--
Nina (Mazur) Miller
n...@p...ninka.net

1. Data: 2000-03-15 22:55:55

Od: "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Grzesiek.L napisał(a) w wiadomości: ...

>Użytkownik kulka <b...@m...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych
>napisał:XoHz4.3527$K...@n...tpnet.pl...

Trochę znam szkolne realia. Nie wierzę, aby była to samodzielna decyzja
nauczycielki. Pewno z wypiekami na twarzy ta 40- to letnia przechodzona,
dewocyjna chabeta pognała do pokoju nauczycielskiego, a tam już AWS-owski
pan dyrektor wraz z księdzem katechetą zrobili jej pranie mózgu
uświadamiając jakie "krzywdy moralne" poniosła, bo napalił się na nią
nieletni, nabuzowany hormonami smarkacz. Sami pewnie niezdrowo się
podniecili a jak wiadomo - sfrustrowany popęd płciowy może nawet do zbrodni
prowadzić. W rezultacie na całą Polskę ośmieszyli szkołę i siebie. Świństwo,
to oni zrobili chłopakowi, ale może i lepiej, że dostał kopa w górę z
kołtuńskiej, katolicko-fundamentalistycznej szkółki, niegodnej miana
humanistycznego liceum XXI wieku z dewizą polskiego okresu Oświecenia "homo
sum; humani nil a me alienum puto". A podobno każda polonistka, która
odebrała klasyczne wykształcenie powinna znać tę zasadę. Cóż, pewnie był to
homo unius libri - katechizmu :). Z tego chłopca będą ludzie - stać go na
oryginalność, niezależność myślenia, spontaniczność, cywilną odwagę. Co
prawda inteligencja społeczna i zasady ortografii mu szwankują ale - któż z
nas jest doskonały.
Ja na miejscu rodziców chłopca wystąpiłabym do sądu przeciwko szkole o
spowodowanie u niego szkód psychicznych poprzez roztrąbienie sprawy, mściwe
pomówienie i niesłuszne wywalenie ze szkoły.
Wypracowanie - zamiast w prokuraturze - powinno być omówione na lekcji
wychowania seksualnego tyle, że Handke już dawno stracił chentke na ich
realizację.
Dorrit

1. Data: 2000-03-15 23:11:31

Od: "Pawel7 (Bobas200)" <n...@m...spam> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 15 Mar 2000 22:55:55 GMT, "Dorrit" <ziemnik @ ceti.com.pl>
wrote:

> [...]

:)))
Pewnie, ten uroczy chlopiec powinien dostac medal, bedzie z niego
wielki literat.
To co mozna powiedziec o tej nauczycielce to to ze jest nieco
histeryczna.
Ani on nie jest krolem savoir-vivre'u ani ona demonem intelektu.

Bobas200
.,.,.,.,.,.
icq# 4961902
mail : p...@a...net
'a man's gotta do what a man's gotta do'

1. Data: 2000-03-16 05:47:38

Od: "Regulus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cóż za znajomość rzeczy. A jakie piękne domniemania.

Podziwiam :-(
Reg

1. Data: 2000-03-16 05:55:02

Od: "Regulus" <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> - dawanie sie wyprowadzic z rownowagi uczniom.
> Tak samo jak nie ma miejsca na reakcje wkurzenia sie tym, co mowi

Zgadzam się w zupełności.

> Ale widac wiele osob czyta to co im odpowiada a nie to co jest napisane.

Może często nie dopowiadają swojego zdania do końca.

Pozdrowienia
Reg

1. Data: 2000-03-16 10:07:03

Od: "Grzesiek.L" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Dorrit <ziemnik @ ceti.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:%xUz4.2026$O...@n...tpnet.pl...

> [...]
> Wypracowanie - zamiast w prokuraturze - powinno być omówione na lekcji
> wychowania seksualnego tyle, że Handke już dawno stracił chentke na ich

nauczyciel musi mieć swój rozum, jeśli nawet dyrektor, czy ksiądz wpłyneli
na taką decyzje to niczego nie zmienia, decyzja należała do niej. Nie wiem
do końca co o tym myśleć, albo gość jest nieskończenie głupi, albo
nieskończenie odważny. Możemy przypuszczać, że chciał wypłynąć, chciał się
pokazać jak nie znalazł innej drogi, to obrał taką. Jednak bardziej go
lubie, niż tę nauczycielke, w końcu to nie jest sprzedawczyni na straganie.
Jak by była sprzedawczynią to znowu ją bym bardziej lubił. Dla mnie funkcja
nauczyciela jest osiom w tej sprawie. Choć istotnie treść wypracowania jest
delikatnie mówiąc dość frapująca. Czy nie można by było potraktować tego jak
szczenięcą chorą fantazje? Ludzie często fantazjują, choć zazwycza chowają
to gdzieś głęboko w sobie.
Może właśnie naszły naszą panią jakieś stłumione fantazje i stąd taka
głęboka uraza?

SIE! MA! Grzesiek

1. Data: 2000-03-16 14:20:59

Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uświadamiając jakie "krzywdy moralne" poniosła, bo napalił się na nią
> nieletni, nabuzowany hormonami smarkacz.(...) > Dorrit

Takie coś pojawiło się na pl.listserw.dziennikarz:

Tak sie sklada, ze znam nauczycieli z tej szkoly, moja luba
tam uczy i wiem cos niecos o tej sprawie. Musze wyjasnic pare spraw.
Chwalicie tego chlopaka za szczerosc, a to nie jest prawda.
Byla to swiadoma prowokacja wobec nauczyciela (do tego przyznal sie
pozniej w rozmowie z nauczycielami). Nie byl to tez pomysl tegoz ucznia.
Chlopak ten to z natury taka sierota, ktorego kumple podpuscili, aby
sprawdzic, jak to stwierdzili, "na ile sobie mozna pozwolic w CKU". Sam
tekst tez chyba nie byl wymyslony przez niego, tylko podlozony. Efekt jest
taki, ze sie przekonali, a koziolek ofiarny wylecial. Piszecie, ze szkola
postapila niewychowawczo pozbyla sie problemu. Nie macie racji. Jest to
szkola dla ludzi "DOROSLYCH" i nie jest obowiazkowa. Jezeli ktos zostaje
uczniem powinien wiedziec, ze to sie wiaze z odpowiednimi kanonami zachowan,
jezeli nie potrafi ich przestrzegac nie ma tam dla niego miejsca. Chcesz
miec mature i srednie wyksztalcenie pokaz, ze Cie na to stac nie tylko
pod wzgledem wiedzy, ale i kultury. Co do podawania sprawy do prokuratury
to istotnie (o ile to mialo miejsce) byla to glupota.
Co do krytyki pani dyrektor. Owszem jest to hybryda jakich malo,
ale raczej dla nauczycieli, a nie uczniow. Polityka szkoly jest taka, aby
przyciagac uczniow (szkola ma trudnosci finansowe, a nauka w niej jest
platna). Stad jest w tej szkole pelno absurdow. Na rozmowie kwalifikacyj -
nej zadaje sie pytania typu: czy masz samochod, czy pochodzisz z Krakowa;
nauczyciele sa karani za kazda jedynke postawiona (zwlaszcza na semestr
lub maturze), odbierane sa im kursy (za to sa dodatkowe pieniadze), sa
wylaczani z komisji egzaminacyjnych itp.,itd.. Efektem jest to, ze
prawie wszyscy zdaja tu mature (99%), a dla porownania w takiej samej
szkole w Kielcach srednio 3 osoby na rok (na kilkadziesiat osob). Niestety
pani dyrektor ma chody w kuratorium i AWS-ie i nie ma sily by ja ruszyc
i zaprowadzic porzadek w tej szkole. Poki co nauczyciele nie maja zadnego
srodka przymusu (wychowawczego), a uczniowie jakkolwiek z nazwy dorosli
czesto zachowuja sie jak szczyle. Biorac pod uwage ta sytuacje nie mozna
bylo nic innego zrobic z tym gosciem, aby zachowac chociaz pozory respektu
wobec szkoly.

podpisano Tomasz Ciszek

Re: Zrozumiec mezczyzn!
Zrozumiec mezczyzn!
fetyszyzm - powtorzenie
Re: 'Nauka a religia'='prawda a piękno' [Re: Sztuczna Inteligencja]
Re: Za wypracowanie do sądu?!?