Rozpoznawanie kolorów u srok

11. Data: 2002-03-14 10:36:39

Temat: Re: Odp: Rozpoznawanie kolorów u srok
Od: Krzysztof Wilk <w...@m...agh.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

A może zamiast obserwować kardynałów, spróbować np jakiegoś
uniwersalnego wzornika kolorów?
Na przykład: http://www.degraeve.com/reference/pantone.shtml
Miłego oglądania!
Krzysztof

12. Data: 2002-03-14 10:52:41

Od: Darek Pakosz <d...@t...uhc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Mozzetta - krótka do łokci pelerynka z kapturem zapinana na rząd drobnych
> guziczków, wkładana na rokietę (papież - czerwona lub fioletowa,
> kardynał - purpurowa, biskup - fioletowa w obrębie diecezji).
>
> Mucet - sięgająca do łokci pelerynka w kolorze purpurowym dla kardynałów,
> w fioletowym dla biskupów.
>
> Piuska - mała okrągła czapeczka noszona przez:
> papieża - biała,
> kardynała - czerwona,
> biskupa - fioletowa,
> opata - w kolorze zakonu.
>
> Sutanna - rewerenda - wierzchni ubiór kapłana katolickiego:

Podoba mi sie ta moda. Gdzie to mozna kupic?

Pozdr.
D.P.

13. Data: 2002-03-14 11:10:14

Temat: Re: Purpura
Od: <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A tyle razy się zarzekałam, że o kolorach dyskutować nie będę! To, co noszą
> kardynałowie, to też ma taki "podcień" fioletu - jest to moja  o s o b i s t
> a  impresja. :-))))

Cytat:
Dla malarza kolory tęczy układają się w zamknięty krąg. Dywersję w tym kręgu
wprowadzają kolory złamane: brązy, ugry, oliwkowe zielenie, czerń i biel, o
każdym innym kolorze można z pewnością powiedzieć, gdzie, między jakimi barwami
się mieści, wskazać kolor o ton cieplejszy lub zimniejszy od niego. Z wyjątkiem
ósmego koloru. Tym kolorem "nie uwzględnionym" przez fizyków jest purpura -
kolor leżący w malarskiej palecie pomiędzy fioletem a czerwienią, czyli tam,
gdzie z punktu widzenia ludzkich oczu nie znajduje się żaden kolor, a z punktu
widzenia oczu innych zwierząt aż dwa: podczerwień i nadfiolet.

Szerzej:
http://www.wiw.pl/delta/osmy_kolor.asp

Pozdrawiam
Jan_jr

14. Data: 2002-03-14 12:20:11

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A może zamiast obserwować kardynałów, spróbować np jakiegoś
> uniwersalnego wzornika kolorów?
> Na przykład: http://www.degraeve.com/reference/pantone.shtml
> Miłego oglądania!

Dzięki,
najpierw 576 #608E3A z zazdrości a potem zrobiłem się 200 #C41E3A z
zawiści, że to nie ja wrzuciłem.
;-)))
--
Pozdr. Jerzy
NIE słuchaj głupich rad. Do wszystkiego i tak musisz dojść sam.

datura - proszę o radę
---> www.wr.prv.pl
zamioculcas
co to jest pyro...