Re: Pytania poczatkującego

From: "jolka" <j...@p...fm>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Pytania poczatkującego
Date: 28 Jul 2004 18:12:41 +0200

> Dopiero zaczynam 'zajmowanie się' roślinami doniczkowymi i dlatego też
> proszę o kilka porad:
>
> 1. Do każdego podlewania stosuję nawóz 'Biohumus'. Czy nadaje się on do
> wszystkich kwiatów (mam kaktusy, Yucca, Dracena, skrzydłokwiat,
> alokazję, marante, grubosza, cytrynke, fiołki).
> 2. Czy blednięcie liści (nowo wyrastające liście są bledsze od już
> istniejących - niektóre prawie żółte) u skrzydłokwiata i cytrynki mogą
> świadczyć o nadmiernym nawożeniu które spowodowało zasolenie gleby? Czy
> mam zmienić nawóz, wymienić glebę lub???
> [...]
biohumus jest uniwersalnym nawozem, ale używanie go przy każdym podlewaniu to
przesada. Są specjalne zakwaszacze go gleb, ale można też używać nawozu dla
roślin kwasolubnych lub dodać do ziemi torfu. Ale u mnie fiołki dobrze rosną
również w ziemi uniwersalnej. Do palm najlepiej używać wody przegotowanej, ale
pozostałym roślinom wystarczy odstała. Przegotowana tylko do tych, które nie
toleruja wapna.