Pytania poczatkującego

1. Data: 2004-07-27 12:03:37

Temat: Pytania poczatkującego
Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dopiero zaczynam 'zajmowanie się' roślinami doniczkowymi i dlatego też
proszę o kilka porad:

1. Do każdego podlewania stosuję nawóz 'Biohumus'. Czy nadaje się on do
wszystkich kwiatów (mam kaktusy, Yucca, Dracena, skrzydłokwiat,
alokazję, marante, grubosza, cytrynke, fiołki).
2. Czy blednięcie liści (nowo wyrastające liście są bledsze od już
istniejących - niektóre prawie żółte) u skrzydłokwiata i cytrynki mogą
świadczyć o nadmiernym nawożeniu które spowodowało zasolenie gleby? Czy
mam zmienić nawóz, wymienić glebę lub???
3. Gdzie mogę (przez internet) kupić jakieś konkretne nawozy, mieszanki
glebowe itp? Niestety mieszkam w małym miasteczku i mogę tu dostać
jedynie ziemię uniwersalną i biohumus, a do najbliższego większego
miasta mam 60km :(
4. Czy są jakieś sposoby na zakwaszenie gleby? słyszałem że fiołki i
maranta lubią glebę raczej kwaśną - a u mnie na razie wszystko rośnie w
uniwersalnej (Ph 5,5-6,5).
5. Czy do podlewania używać wody kranowej odstanej czy też powinna być
ona przegotowana? Mam b. twardą wodę ale z małą zawartością chloru.

Pozdrawiam
Arek

2. Data: 2004-07-28 16:12:41

Temat: Re: Pytania poczatkującego
Od: "jolka" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 5. Czy do podlewania używać wody kranowej odstanej czy też powinna być
> ona przegotowana? Mam b. twardą wodę ale z małą zawartością chloru.

biohumus jest uniwersalnym nawozem, ale używanie go przy każdym podlewaniu to
przesada. Są specjalne zakwaszacze go gleb, ale można też używać nawozu dla
roślin kwasolubnych lub dodać do ziemi torfu. Ale u mnie fiołki dobrze rosną
również w ziemi uniwersalnej. Do palm najlepiej używać wody przegotowanej, ale
pozostałym roślinom wystarczy odstała. Przegotowana tylko do tych, które nie
toleruja wapna.

3. Data: 2004-07-28 17:28:12

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jolka" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]

WOW, tak nawiasem ciekawe gdzie On mieszka :-)
Serdecznie Miłka

4. Data: 2004-07-28 17:39:06

Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś dziwnego nastąpiło Śr, 28 lip 2004 o 19:28 GMT
skoro Miłka napisal(a):

> WOW, tak nawiasem ciekawe gdzie On mieszka :-)
> Serdecznie Miłka

W Krośniewicach :) Mam więc 60km do Łodzi, 60km do Płocka 60km do Konina
;)

Pozdrawiam
Arek

5. Data: 2004-07-28 19:22:42

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jo Joro" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> W Krośniewicach :) Mam więc 60km do Łodzi, 60km do Płocka 60km do Konina
> ;)

No jeszcze masz Kutno. W Kutnie nie dostaniesz? To przecież takie średnio
duże, albo w Kole, też bliżej :)

Pozdrawiam
Kaśka

6. Data: 2004-07-28 20:01:48

Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś dziwnego nastąpiło Śr, 28 lip 2004 o 21:22 GMT
skoro Katarzyna Tkaczyk napisal(a):

> No jeszcze masz Kutno. W Kutnie nie dostaniesz? To przecież takie średnio
> duże, albo w Kole, też bliżej :)

W Kutnie... mogę dostac jedynie nawóz uniwersalny, ziemię uniwersalną i
wrzosową oraz do kaktusów. Raz widziałem jedynie nawóz do surfinii ( i
to w markecie).
Chyba że znasz jakieś konkretne sklepy ogrodnicze/kwiaciarnie w Kutnie
które mają dobry wybór towarów?

Pozdrawiam
Arek

7. Data: 2004-07-28 20:06:00

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> to w markecie).
> Chyba że znasz jakieś konkretne sklepy ogrodnicze/kwiaciarnie w Kutnie

A nie, nie podam ja jestem z północy Polski,kiedyś bywałam w Waszuch
okolicach i to często :)) Swoją drogą marnie tam jeszcze macie, u nas
większy wybór jest w miasteczku wielkości Krośniewic. Za mało maniaków
kwiatowych? :))

Pozdrawiam
Kaśka

8. Data: 2004-07-29 04:59:24

Od: Jo Joro <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Coś dziwnego nastąpiło Śr, 28 lip 2004 o 22:06 GMT
skoro Katarzyna Tkaczyk napisal(a):

> A nie, nie podam ja jestem z północy Polski,kiedyś bywałam w Waszuch
Niech zgadę - Elbląg lub okolice? :)

> okolicach i to często :)) Swoją drogą marnie tam jeszcze macie, u nas
> większy wybór jest w miasteczku wielkości Krośniewic. Za mało maniaków
> kwiatowych? :))

Chyba tak :( Generalnie jak pytam o ziemię liściową, albo jakie PH ma
podłoże to ludzie patrzą na mnie tak jakbym spadł z byka :( Szkoda, że w
okolicy tak mało osób podziela moje zainteresowania.

Pozdrawiam
Arek

9. Data: 2004-07-29 08:36:09

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś dziwnego nastąpiło Śr, 28 lip 2004 o 22:06 GMT

> Niech zgadę - Elbląg lub okolice? :)

Dokładnie, Żuławy :)

> Chyba tak :( Generalnie jak pytam o ziemię liściową, albo jakie PH ma
> podłoże to ludzie patrzą na mnie tak jakbym spadł z byka :( Szkoda, że w
> okolicy tak mało osób podziela moje zainteresowania.

Ano szkoda brak potrzeb brak towaru...

Pozdrawiam
Kaśka

10. Data: 2004-07-29 12:23:33

Od: "skryba ogrodowy" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podłoże to ludzie patrzą na mnie tak jakbym spadł z byka :( Szkoda, że w
> okolicy tak mało osób podziela moje zainteresowania.

Arku a może tam coś znajdziesz: http://www.agroma.kutno.pl/ albo w
najbliższym GS-ie.

Pozdrawiam
skryba

nie uwierze ... nikt z grupowiczow nie korzystał z odkurzacza wodnego?
Jak to słonecznik?
Zdjecia z Ogrodu Botanicznego PAN w Powsinie
Re: jak kształtowac galezie cyprysika
Kosiarka elektryczna Kabit...