Pytania poczatkującego

11. Data: 2004-08-06 18:04:07

Temat: Re: Pytania poczatkującego
Od: "Elfir" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> 2. Czy blednięcie liści (nowo wyrastające liście są bledsze od już
> istniejących - niektóre prawie żółte) u skrzydłokwiata i cytrynki mogą
> świadczyć o nadmiernym nawożeniu które spowodowało zasolenie gleby? Czy
> mam zmienić nawóz, wymienić glebę lub???

Moze byc rowniez spowodowane brakim zelaza lub innych mikroelementow

> 4. Czy są jakieś sposoby na zakwaszenie gleby? słyszałem że fiołki i
> maranta lubią glebę raczej kwaśną - a u mnie na razie wszystko rośnie w
> uniwersalnej (Ph 5,5-6,5).

Podane pH jest "kwasne" (7 jest obojetne, a powyzej zasadowe)

> 5. Czy do podlewania używać wody kranowej odstanej czy też powinna być
> ona przegotowana? Mam b. twardą wodę ale z małą zawartością chloru.

Twarda woda po pewnym czasie spowoduje odkladanie sie osadu zasadowego
weglanu wapnia na ziemi w doniczce. Jesli masz rosliny wymagajace wody
miekkiej, lepiej bedzie podlewac je woda np. demineralizowana lub
destylowana wymieszana z odstana kranowka. Mozna rowniez wode do podlewania
dlugo gotowac. Swietnie sie tez nadaje deszczowka.

Elfir