Pytanie energetyczne...

91. Data: 2011-04-14 15:51:07

Temat: Re: Pytanie energetyczne...
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-14 17:14, zażółcony pisze:

> Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

> Pewne ślady informacji można znaleźć np tu:
>
> http://geology.uprm.edu/Morelock/GEOLOCN_/marpet.htm
> As a bonus problem, uranium is in short supply. The U.S. has only enough
> to fuel the present reactors for their lifetime.

Ale to trochę nie o to chodzi. Nie trzeba szukać po wielkim świecie,
żeby uzyskać rzetelne informacje. Wbrew temu co pisze CB problem zasobów
paliw jądrowych jest znany i opisywany również przez polskich ekspertów.
Prace nad reaktorami tzw. IV generacji prowadzone są właśnie w kierunku
tego, żeby się z tym problemem uporać.

Prawdą jest, że reaktory będące obecnie w użyciu tak naprawdę po prostu
marnotrawią paliwo i gdyby było tak, że 100% energii powstawałoby na
ziemi w takich reaktorach, to może nawet i za rok by się skończyło
paliwo ;-) (tylko, że sama budowa tylu reaktorów trwałaby pewnie
kilkadziesiąt lat)

Tylko, że energetyka jądrowa nie stoi w miejscu i się rozwija:

http://www.min-pan.krakow.pl/Wydawnictwa/PE1222/30-c
hwaszczewski.pdf

Większość technologii zapobiegających problemowi istnieje już od bardzo
dawna, tylko nie było bodźca do ich wdrażania...

Rozwój (w sensie ilościowym) tej energetyki będzie powodował również
pewne "uśpione" mechanizmy ekonomiczne.

1. Np. w tej chwili wyliczenia dostępnego uranu robi się dla 130 dolarów
za jednostkę. Bo to jest wartość jaką W TEJ CHWILI akceptuje rynek.
Jednak koszt surowca tj w elektrowniach atomowych tylko ułamek kosztów,
więc nawet dwukrotne zwiększenie tego progu nie będzie miało wielkiego
wpływu na ceny energii, a SKOKOWO wpłynie na dostępność uranu

2. Jak się pojawi odpowiedni popyt to i pojawi się konieczność wzięcia
się do poszukiwań..

Itd. itp.

Stalker

92. Data: 2011-04-14 16:23:28

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tylko to byłaby już inna technologia w energetyce atomowej.

Jak na razie te inne technologie jedynie wyglądają obiecująco
dla niektórych, i nic poza tym.

BTW to co podaje pan prof. jeśli chodzi o energetyczność
U235 to teoria.
W praktyce technologicznej paliwo atomowe daje ok. 20.000x
więcej energii niż ropa naftowa, w przeliczeniu na czysty U235.

Zaledwie, ponieważ to oznacza, że paliwo dla reaktora
zawierające kilogram U235 odda realnie tylko tyle energii
ile uzyskuje się w praktyce z 20-tonowej cysterny ropy naftowej
(odpowiada to jednemu potężnemu TIRowi, lub dwóm zwykłym
jakie jeżdżą po naszych drogach).
Malutko w porównaniu z teorią.

Inne technologie atomowe na dziś w ogóle się nie liczą.
Gdyby nagle rozpoczęto kampanię budowy elektrowni atomowych,
to w żadnej innej technologii niż wykorzytywana obecnie, bo
inne technologie po prostu realnie nie istnieją.

Suma sumarum: 10 lat w sytuacji zastąpienia energii z ropy - tak
twierdzą SPECE od energetyki, którzy zajmują się tym zawodowo
na codzień i nie ma powodu aby w to wątpić na podstawie takich
czy innych dywagacji (głównie ~bajdurzeń) naukowych.

BTW ci sami spece uważają, że zasoby ropy naftowej zaczną
się krytycznie kurczyć najdalej za 20 lat, a za 30 lat może nie być
już czego ekploatować (przy dzisiejszym poziomie wydobycia).

Skoro tak to wszystko wyglada, to oczywistym staje się dlaczego
próbuje się szukać zupełnie nowych źródeł energii zamiast sięgać
do energetyki atomowej, która zbyt długo nie pociągnie, jeśli
nie zdarzy się jakiś CUD.

--
CB

93. Data: 2011-04-14 17:10:10

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Apr 2011 16:04:35 +0200, cbnet napisał(a):

> Prezydenta stać na doradców.

Jak widac nie mieli szans, kiedy popełniał te wszytskie byki ortograficzne
i inne.

> Ciebie - m.in. na mycie okien.

Między innymi.

94. Data: 2011-04-14 17:12:17

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-14 18:23, cbnet pisze:
> Tylko to byłaby już inna technologia w energetyce atomowej.

I jest. Praktycznie każde z proponowanych rozwiązań było już przebadane,
bądź stosowane, tyle, że z różnych powodów odłożone "do lepszych czasów"
(czytaj: po co to teraz stosować, jak nie potrzeba)?

> BTW to co podaje pan prof. jeśli chodzi o energetyczność
> U235 to teoria.
> W praktyce technologicznej paliwo atomowe daje ok. 20.000x
> więcej energii niż ropa naftowa, w przeliczeniu na czysty U235.

Nie wiem do czego się odnosisz. Bo jeśli do danych z tabeli odnośnie
tego ilości kW energii uzyskamy z 1 kg materiału, to dane
Chwaszczyńskiego są JESZCZE BARDZIEJ restrykcyjne niż to co podałeś:

Uran 40.000 kW na 1 kg
Olej opałowy 4 kW na 1 kg (olej opałowy ma chyba zbliżoną wartość do ropy)

czyli 1 kg uranu to zaledwie 10 ton oleju opałowego.

Zarzucasz profesorowi, że zbyt pesymistycznie podchodzi do sprawy? :-)

> [...]
> to w żadnej innej technologii niż wykorzytywana obecnie, bo
> inne technologie po prostu realnie nie istnieją.

To dosyć ciekawe, elektrownie atomowe w innych technologiach mogłyby się
zdziwić :-)

Nie tylko istnieją, ale ich rozwój jest mocno sponsorowany i prowadzony
bardzo planowo i na dużą skalę:

http://www.gen-4.org/PDFs/GenIVRoadmap.pdf

> [...]
> na codzień i nie ma powodu aby w to wątpić na podstawie takich
> czy innych dywagacji (głównie ~bajdurzeń) naukowych.

To jeszcze podaj może kto ma takie plany zastąpienia i już będziemy w
domu. Przecież to jest czysto teoretyczne, abstrakcyjne założenie,
nie mające nic wspólnego z rzeczywistością. Przy takim założeniu to nie
ma powodów, żeby w cokolwiek wątpić - bo jakie założenia, takie
wyliczenia :-)

> [...]
> próbuje się szukać zupełnie nowych źródeł energii zamiast sięgać
> do energetyki atomowej, która zbyt długo nie pociągnie, jeśli

Robi się tak właśnie dlatego, że nikomu o zdrowych zmysłach nie
przychodzi do głowy przestawiać CAŁEJ światowej produkcji energii na
atom :-)

Stalker

95. Data: 2011-04-14 19:18:33

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-14 14:31, Ikselka pisze:
> [...]
.googlegroups.com...
> Matematyka w takich momentach, jak ta dyskusja, łączy się z wiarą - na
> zasadzie: tacy jak ty widzą tylko parabolę z jednym ogniskiem, a tacy jak
> ja widzą w paraboli cząstkę Boskiej elipsy z drugim ogniskiem w Boskiej
> nieskończoności, niewidocznej dla oka, widocznej jedynie dla Wiary tych, co
> mają dostatecznie dużą wyobraźnię, aby ogarnąć nieskończoność, zbliżyć się
> do niej przynajmniej na tyle, aby poczuć jej oddech.

Ta sama zasada działa w testach na ukryty homoseksualizm. ;-P

Ewa

96. Data: 2011-04-14 19:39:18

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Apr 2011 21:18:33 +0200, medea napisał(a):

.googlegroups.com...

> Ta sama zasada działa w testach na ukryty homoseksualizm. ;-P

Czasem tak.

97. Data: 2011-04-14 20:23:11

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...

> Ta sama zasada działa w testach na ukryty homoseksualizm. ;-P

O ile w ukrytym jest jakis sens to w powyzszym belkocie ikseli jest tylko
szalenstwo.

98. Data: 2011-04-14 20:31:44

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-04-14 22:23, Ghost pisze:

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

.googlegroups.com...

> O ile w ukrytym jest jakis sens to w powyzszym belkocie ikseli jest
> tylko szalenstwo.

Oboje nie złapaliście, do czego piję.

Ewa

99. Data: 2011-04-14 20:40:25

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

.googlegroups.com...

> Oboje nie złapaliście, do czego piję.

Ryli?

100. Data: 2011-04-14 20:48:55

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 14 Apr 2011 22:23:11 +0200, Ghost napisał(a):

> Użytkownik "medea" <x...@p...fm> napisał w wiadomości

.googlegroups.com...

> O ile w ukrytym jest jakis sens to w powyzszym belkocie ikseli jest tylko
> szalenstwo.

Gostki nie kumają tego.

Stało się.
Pedzio, daj belkot!
Nie lubię
Praktyczna mądrość maszyn, które próbują ogarnąć świat ludzi ...