Pytanie o "moralność" wypowiedzi

291. Data: 2009-09-11 09:44:53

Temat: Re: Pytanie o "moralność" wypowiedzi
Od: "Chiron" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Vilar" <v...@u...to.op.pl> napisał w wiadomości
> Harmonia i równowaga są najtrudniesze Chironie.
> Zawsze człowieka gibnie a to w jedną, a to w drugą stronę

Za wyjątkiem tego dużego kwantyfikatora- zgoda:-)

serdecznie pozdrawiam

Chiron

292. Data: 2009-09-11 09:52:55

Od: "Robakks" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Stalker" <t...@i...pl>
> "Robakks" <r...@w...pl>

> Przykład piękny, aczkolwiek chyba jednak nie do końca adekwatny :-)

Wyjaśniłem Ci na przykładzie daltonisty dlaczego wiedza ma przewagę
nad niewiedzą. Człowiek widzący kolory WIE i może swoją wiedzę
wykorzystać. Człowiek niewidzący kolorów swojej niewiedzy nie może
wykorzystać - przewaga jest więc bezsporna.

"Ja wiem czego Ty NIE czujesz, ale Ty nie wiesz co ja czuję.
Postrzegasz moją przewagę nad Tobą?"

> Czekam teraz na przykłady o "ile więcej" i czego może żarliwie wierzący od
> tego nie wierzącego
>
> Przykład jak to wiara ulecza jest jednak mocno dyskusyjny i proponuję
> podać jakiś inny (chociaz tu tez można by podyskutować :-)
>
> Stalker

Dwie osoby uczestniczą w misterium mszy: jedna przeżywa, a druga
zerka co chwilę na zegarek. Wyraźnie się nudzi. Przyszła z musu
a nie z potrzeby. Nie uczestniczy w ceremonii choć jest obecna ciałem.
Jej duch jest gdzie indziej. :-)
Edward Robak* z Nowej Huty
~>°<~
miłośnik mądrości
--
"Co ci idioci tak latają za tą piłką po boisku? Przecież można kżdemu
dać swoją własną piłkę. Do dupy takie przedstawienie." ;)

293. Data: 2009-09-11 10:06:00

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sęk w tym, że ty nie niesiesz ze sobą żądnego rewolucyjnego przesłania
oprócz JA JESTEM NAD-CZYMSTAM
Nie porównuj się więc do Jezusa - On oferował tym ludziom, którymi tak
pogardzasz, dużo więcej.
(w sumie nieskonczenie więcej, porównując do oferowania niczego)
Ofertą twojego ego nie jestem po prostu zainteresowana.

MK

294. Data: 2009-09-11 10:06:28

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> Wyjaśniłem Ci na przykładzie daltonisty dlaczego wiedza ma przewagę
> nad niewiedzą.

Elegancko teraz przeskoczyłeś na pojecia wiedzy i niewiedzy.
Ale nie z nami te numery Brunner ;-)
Czy mógłbys sie trzymac pojęć, o które zapytałem?
Czyli wiary i niewiary? Jaką przewagę i w czym ma człowiek wierzący nad
niewierzącym (i to wierzący w sensie religijnym)?

> [...]
> zerka co chwilę na zegarek. Wyraźnie się nudzi. Przyszła z musu
> a nie z potrzeby. Nie uczestniczy w ceremonii choć jest obecna ciałem.

Pięknie opisałeś przewagę tego z zegarkiem. Ten bez zegarka jest
ograniczony, a duch tego drugiego jest wolny i może zająć sie czymś
innym ;-)

Stalker

295. Data: 2009-09-11 10:31:30

Od: "Robakks" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Stalker" wrote:
> [...]

> "Co ci idioci tak latają za tą piłką po boisku? Przecież można kżdemu
> dać swoją własną piłkę. Do dupy takie przedstawienie." ;)

Wiem :-)
Robakks
*°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

296. Data: 2009-09-11 10:39:16

Od: "Chiron" <e...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Redart" <r...@o...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Chiron" <e...@o...eu> napisał w wiadomości

> He, he ... ;)
> Szedł Chiron z synem, zauważyli dwóch chłopaków przytulajacych się czule
> na ławce. Na ten widok duże S Chirona tak zaciążyło, że serce opadło
> i załomotało swą całą wielkością w żołądku. Chwilę potem na chodnik
> wyskoczył
> paw.
> Tuż obok przysiadł nieśmiało trochę mniejszy paw synowski. Śmiałość jednak
> była znacznie większa pawia synowskiego kolejnego.

Wielce Szanowny Interlokutorze:-)
Już po raz któryś z kolei wracasz do tej historii, którą tu opowiadałem.
Wracasz- jak mi się zdaje- ze sporymi emocjami. W związku z tym mam takie
pytanie: co Ci to właściwie robi? Jakie to w Tobie wywołało emocje wtedy-
gdy przeczytałeś po raz pierwszy? Może coś sobie pomyślałeś? Czy mógłbyś się
tym podzielić?

serdecznie pozdrawiam

Chiron

297. Data: 2009-09-11 10:40:16

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Andy wrote:

> Chyba przyznasz, że w KK ta socjotechnika zatrzymała się gdzieś pod koniec
> średniowiecza :)

Nie, nie przyznam. A dlaczego ty tak twierdzisz?

> Na szczęście powstało wiele odłamów, które poszły naprzód.

Tzn. jakich innych niż KK chwytów socjotechnicznych używają?

Stalker

298. Data: 2009-09-11 11:12:33

Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Robakks wrote:

> Wiem :-)
> Robakks
> *°"˝'´¨˘`˙.^:;~>¤<×÷-.,˛¸

To jak juz uzgodnilismy, że forma piękna, to poproszę jeszcze treść
dostosować ;-)

Stalker

299. Data: 2009-09-11 11:17:25

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tłumacz to sobie jak chcesz.
Twój problem.

Stawiając zbyt daleko idące nadinterpretacje pozostajesz w pełni
niedorozwiniętą i zakłamaną krewniaczką orangutanów i tym podobnych
stworzeń.

Pamiętaj jednak: jeśli posuniesz się w swoich kłamstwach zbyt daleko,
wtedy spotka cię niestety sprawiedliwa kara.

A teraz spadaj na drzewo, gdzie twoje miejce.
Upojony do nieoprzytomności i bezużyteczny Vilarze.
Kropka. ;)

--
CB

300. Data: 2009-09-11 11:31:58

Od: "Redart" <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gdy przeczytałeś po raz pierwszy? Może coś sobie pomyślałeś? Czy mógłbyś

- odp. w innym wątku.

Jedenastoletni Hitler
SYLI...
WESELMY SIE...