Re: Pytanie o solarium

Data: 2002-09-01 12:00:13
Temat: Re: Pytanie o solarium
Od: ":::Inna Xena:::" <x...@N...gazeta.pl>

Memento Morii <s...@w...pl> napisał(a):

> Bzdurka:)Swego czasu zasuwałem do solarium non stop i
> skóra jaka była taka jest.To znaczy jesli chodzi o zdrowie.Bronzik jest the
> best.Idź i używaj!:)
> --

Wcale nie bzdurka! Solarium oprócz opalającego promieniowania UVB emituje też
dużo zdradliwsze (i w dużo większym niż w atmosferze "stężeniu" ) fale UVA,
które sa odpowiedzialne za szybkie starzenie się i nowotwory skóry. Dawka UVA
emitowana w czasie 15 minutowego seansu w solarium jest równoważna ilości,
jaką otrzymujemy w trakcie CAŁODNIOWEGO intensywnego pobytu na słońcu.
I negatywnych efektów UVA nie widać od razu ani nawet po roku czy dwóch
latach (na tym m.in. polega jego zdradliwość), dopiero po dłuższym czasie.
Wnioski wyciągnij sobie sam, jeśli oczywiście jesteś zdolny do myslenia
sylogistycznego.

Zamiast chadzania na solarium, polecam samoopalacz - zdrowy i bezpieczny. Na
rynku jest ich tak gigantyczny wybór, że na pewno można znaleźć coś dla
siebie.