kolejne nawrócenie :-)))

181. Data: 2003-02-17 22:37:18

Temat: Re: RE: kolejne nawrócenie :-)))REKORD??
Od: "Jerzy Nowak" <w...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa Szczęœniak <e...@b...uni.wroc.pl> napisał(a):

[...]
> Wiesz, kiedys z takim facetem w wieku mojego Ojca zastanawialismy sie,
> kiedy jest ten moment, gdzie konczy sie mlodosc. I wyszlo nam to samo dla
> kobiet i mezczyzn: mlodosc konczy sie z dniem, gdy dorosle kobiety
> zaczynaja Ci sie klaniac pierwsze.

> Dzieki, Tadziu, sa jeszcze mile ludzie na tym swiecie :-))

Widziałem Cię na zdjęciach, daleko Ci do...

.. tego co insynuuje boletus "Starym prykom mówi".

Nie ma Pryków, są tylko starzy z wyboru.
;-)))
pozdr. Jerzy

182. Data: 2003-02-18 03:57:23

Temat: Re: kolejne nawrócenie :-))) ANKIETA
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

"Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> wrote in message
> Do archiwum zajrze. Jednak jest to przeciez Rhus, tak? Jest tez czasem
> zaliczany do rodzaju Toxicodendron.
> Toxicodendron radicans lub T. vulgare Mill., lecz ja za Seneta stosuje nazwe
> Rhus radicans L.

Rhus toxicodendron = Rhus radicans = Toxicodendron radicans = Poison Ivy

> Nie przejmuj sie, ze go posadze, bo jak narazie jest poza moim zasiegiem.

Cale szczescie :-)

> Tak czy inaczej bywa sadzony (Warszawski Ogrod Botaniczny, Rogow). Mozna go
> przeciez kontrolowac.

Odnosze wrazenie, ze slabo. Pleni sie ta zaraza, gdzie moze. U siebie dosc regularnie
znajduje male egzemplarze wyrastajace w coraz to innym miejscu. Oczywiscie zaraz
wyrywam (przez torebke foliowa).

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

183. Data: 2003-02-18 05:58:48

Od: "Dziadek" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie ma Pryków, są tylko starzy z wyboru.
> ;-)))
> pozdr. Jerzy

Nie ma ani pryków, ani starych. Wiek może być tylko dojrzały, słuszny, wiek
Babci czy Dziadka. Starym jest nieraz zramolały młodzieniec. Tej grupie to
nie grozi.
Pozdrawiam ciepło, Dziadek

184. Data: 2003-02-18 14:12:36

Temat: Re: kolejne nawrócenie :-)) o pewnym sumaku
Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Powolam sie na Senete i napisze, ze:
> Rhus radicans L. (sumak pnacy) i Rhus toxicodendron L. (sumak jadowity) to
> dwa podobne gatunki. Drugi z wymienionych nie posiada korzonkow czepnych.
> Tym samym sprzecznym jest rownanie zawarte w jednym z Twoich postow:

> Prawdopodobnie oba te gatunki po angielsku (amerykansku) nazywaja sie poison ivy.
> Toxicodendron toxicarium okreslaja wg. jednego zrodla jako poison oak.

Poison oak to Rhus diversiloba = Toxicodendron diversilobum.

> To, ze "zla slawa" poison ivy splynie na niewinne sumaki, to tez nie do
> konca prawda. Istnieja i wsrod drzewiastych sumakow gatunki trujace.

Poison sumac (Rhus vernix).

Ale oczywiscie przyznaje, sa rozne szkoly i stosuja rozne nazewnictwo.
Ja jednak wole szkoly miejscowe niz Senete gdy chodzi o gatunki rdzennie
amerykanskie.

> Znacznie bardziej przypominaja one z wygladu sumaka octowca. Nikt jednak sie
> nie naciera ich sokiem i nikt nie zamierza. Roslin trujacych, a nawet bardzo
> trujacych jest duzo. Najwazniejsze to edukowac, a nie straszyc.

Edukacja Amerykanow to rzecz praktycznie niewykonalna :-)

> Osobiscie nie podoba mi sie amerykanskie nazewnictwo, na przykladzie innych
> drzew. Nazwa "cedar" okresla zarowno cedry, jak i cyprysniki i zywotniki
> (oczywiscie z dodatkowym okresleniem). "Redwood" moze byc zarowno sekwoja,
> mamutowcem, a nawet zywotnikiem olbrzymim. Jezeli cos nie nazywa sie po
> angielsku "sumac" to nie znaczy, ze nim nie jest.

Nazewnictwo "popularne" faktycznie jest do niczego. Cedrem moze byc nazwany
takze jalowiec.

> PS: umawiamy sie, ze jak dla mnie poison ivy to tez sumak i po klopocie.

Prosze bardzo. Ale dla mnie nie.

Pozderowienia,
Michal

185. Data: 2003-02-18 15:17:50

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a) w wiadomości: ...

>Edukacja Amerykanow to rzecz praktycznie niewykonalna :-)

Pewnie, nie to co Polakow :)

>Nazewnictwo "popularne" faktycznie jest do niczego. Cedrem moze byc nazwany
>takze jalowiec.

no tak, zapomnialem o jalowcu wirginijskim (red cedar)

>Prosze bardzo. Ale dla mnie nie.

Odnosze wrazenie, ze doszlismy do porozumienia :)

Pozdrawiam,
Bpjea

186. Data: 2003-02-19 02:17:39

Od: "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

> Odnosze wrazenie, ze doszlismy do porozumienia :)

Istotnie.

Pozdrowienia,
Michal

--