RENTA SOCJALNA A PODATKI ??

1. Data: 2005-02-21 21:53:04

Temat: RENTA SOCJALNA A PODATKI ??
Od: "Andrzej Kwiatkowski" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

W 2005 roku otrzymałem PIT 40 znak SOC za rok 2004 w którym jest
dochod podatnik 5654,12 ,składka na ubezpieczenie zdrowotne 438,16 zl i
zaliczka na podatek 107 zl
Z urzędu Miasta otrzymałem PIT 8B z informacją że od nagrody za
promocję Miasta (1000 zł) został potrącony podatek w wysokosci 190 zł.
Moje pytanie : Czy mogę ubiegać się o zwrot potrąconego podatku ??

z gory bardzo dziekuje za odpowiedz

2. Data: 2005-02-22 00:33:28

Temat: Re: RENTA SOCJALNA A PODATKI ??
Od: "interpio" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
> [...]
> promocję Miasta (1000 zł) został potrącony podatek w wysokosci 190 zł.
>Moje pytanie : Czy mogę ubiegać się o zwrot potrąconego podatku ??

W/g moich obliczeń, na końcu PIT-u 40 kwota pobranego podatku winna wynieść
106zł. a nie 107 zł.
Musisz w terminie do 02.05.2005r. wypełnić i złożyć PIT-37, BLOK C.1 w
wierszu 2 wpisujesz przychód, dochód i pobrany podatek z renty socjalnej, w
wierszu 5 kwotę nagrody i pobrany podatek.
W wierszu 6 wszystko sumujesz.
W poz. 89, 97 6654,12 zł. poz. 98 6654 zł. poz. 99 i 101 734,18 w poz. 102
438,16
poz. 106 296,02. Poz. 110, 112 296,00 poz. 113 296,00 w poz. 114 i w poz.
115 musisz obowiązkowo wpisać 0, w pozostałych kratkach możesz wpisać zera
lub nie.
Tak więc nic nie dostaniesz ani nic nie będziesz musiał zapłacić.
--
Pozdrawiam Piotr Grela

1. Ruch zastępuje wiele leków, ale wszystkie leki świata nie zastąpią ruchu.
2. pl.rec.rowery i wszystko jasne.
3. Zamień "blachosmroda" na rower, taniej i zdrowiej Ci to wyjdzie!
4. Lepiej być zdrowym i bogatym, niż chorym i biednym.

3. Data: 2005-02-22 01:43:41

Od: "Andrzej Kwiatkowski" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

interpio <i...@d...pl> napisał(a):

> [...]
> 3. Zamień "blachosmroda" na rower, taniej i zdrowiej Ci to wyjdzie!
> 4. Lepiej być zdrowym i bogatym, niż chorym i biednym.

bardzo dziekuje za odpowiedz , ale prosze mi wyjasnic dlaczego nie dostane
zwrotu podatku dochodowego, w tamtym roku mialem taka sama nagrode i
zwrocono mi 190 zł. Pozdrawiam serdecznie

4. Data: 2005-02-22 07:43:55

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo dziekuje za odpowiedz , ale prosze mi wyjasnic dlaczego nie
dostane
> zwrotu podatku dochodowego, w tamtym roku mialem taka sama nagrode
> zwrocono mi 190 zł. Pozdrawiam serdecznie

Ludzie! Czemu Wy nie śpicie w nocy??? Trzeba czasem odpocząć a noc do tego
doskonała.
O podatkach im sie zachciało rozmawiać gdy cały naród chrapie... ech ci
faceci...

A propos podatków to by uzyskac jakikolwiek zwrot należy mieć podstawę do
odliczeń np. grupę inwalidzką(orzeczenie o stopniu niepełnosprawności) wtedy
będzie ulga rehabilitacyjna, lub wpłaty na fundusz remontowy wtedy będzie
ulga remontowa itp. A Pan Kwiatkowski nic o tym nie wspomina, może dlatego
Piotr tak odpowiedział?
Pozdro
Dorota
A w ogóle to "dzien dobry wszystkim" Wyspani?

5. Data: 2005-02-22 07:54:04

Od: "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota Nawara" <d...@i...org.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Pozdro
> Dorota
> A w ogóle to "dzien dobry wszystkim" Wyspani?

no nie, zaspana jeszcze trochę jestem i myslę powoli - pobieranie renty
socjalnej już samo świadczy o niepełnosprawności, więc uważam że spełniasz
przesłanki do odebrania sobie ulgi rehabilitacyjnej. I to w wsysokości
obydwu odprowadzonych podatków. Gdy inni myslą inaczej niech mnie
wyprostują.
Pa!
Dorota

6. Data: 2005-02-22 08:23:18

Od: "Piotr M :)" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego dnia 2005-02-22 08:43,Na grupie pl.soc.inwalidzi Dorota Nawara
napisał(a):
> [...]
> doskonała.
> O podatkach im sie zachciało rozmawiać gdy cały naród chrapie... ech ci

Wiesz Dorotko

Jak panowie cały dzień prawią komplementy niewiastom ;-) to potem muszą
się w nocy mniej przyjemnymi zadaniami zajmować jak podatki :-)

aha ja nie chrapie .... kopie w nocy owszem ale nie chrapie :-)

Piotr
--
"Kobiety lubią giełdę próżności; niekoniecznie chcą się sprzedać, ale
chcą znać kurs." (Dyonizy Hugo Steinhaus)

7. Data: 2005-02-22 10:39:59

Od: "interpio" <i...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

> [...]
> doskonała.
> O podatkach im sie zachciało rozmawiać gdy cały naród chrapie... ech ci
Ostanio znów śniło mi się, że błąkam się po pokojach w skarbówce ;-)

> [...]
wtedy
> będzie ulga rehabilitacyjna, lub wpłaty na fundusz remontowy wtedy będzie
Racja, ale całkiem prawdopodobne, jest to że np. dwa lata temu kiedy jeszcze
renta socjalna nie była opodatkowana i wypłacana przez ZUS, jedynym dochodem
opodatkowanym
dla Andrzeja była ta nagroda. Kwota 1000 zł. nie przekroczyła kwoty wolnej
od opodatkowania, dlatego Andrzej dostał zwrot ze skarbówki w wysokości
całego pobranego podatku czyli 190 zł.

8. Data: 2005-02-22 11:26:41

Od: "Andrzej Kwiatkowski" <a...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

interpio <i...@d...pl> napisał(a):

> [...]
> 3. Zamień "blachosmroda" na rower, taniej i zdrowiej Ci to wyjdzie!
> 4. Lepiej być zdrowym i bogatym, niż chorym i biednym.

Bardzo dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz, z tego wynika ze nasz
Rzad"chrzescijanski" robi oszczednosci na najbiedniejszych, a lekarze i
inni maja ryczalty i nikt jakos ich nie rusza.
Pozdrawiam wszystkich niepelnosprawnych ( nie lewych rencistow)
a jakby tak zalozyc wlasna partie niepełnosprawnych........

Sprzedam samochód do przewozu osoby na wózku
donos na wyludzenie swiadczenia [renty]?
Jak żyć z chrobą ? - długie ....
Renta socjalna i zeznanie PIT
WC dla samobójców