ROACCUTANE - a trądzik

1. Data: 2003-11-04 10:17:27

Temat: ROACCUTANE - a trądzik
Od: "paweł" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie: czy ten preparat jest wart swej ceny i czy może ktoś stosował i
efekty były zadowalające?

2. Data: 2003-11-04 11:59:06

Temat: Re: ROACCUTANE - a trądzik
Od: "Tom" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oglądałes wczoraj Uwage ? Było o tym leku.

3. Data: 2003-11-04 17:12:06

Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "paweł" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> mam pytanie: czy ten preparat jest wart swej ceny i czy może ktoś stosował
> efekty były zadowalające?
>
> pozdrawiam

Jeśli życie ci miłe NIE ZAŻYWAJ TEGO!!!!! Ostatnio w Super Expresie
opisywano skutki działania tego leku. Doprowadza on często do myśli
samobójczych, a niekiedy i samobójstw. To trucizna! W wielu krajach lek
zakazany, u nas niestety nie - ot, dziurawe przepisy.
Trądzik tym wyleczysz, ale zniszczysz sobie psychikę.

4. Data: 2003-11-04 17:13:49

Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> napisał w wiadomości

> [...]
> zakazany, u nas niestety nie - ot, dziurawe przepisy.
> Trądzik tym wyleczysz, ale zniszczysz sobie psychikę.

A propos - kto ci to GÓWNO przepisał? Niestety, sa w naszym kraju _lekarze_,
którzy trzepią kase na wypisywaniu leków _zalecanych_ przez
_wsółpracujących_ z nimi perzedstawicieli medycznych. Żałosne...

5. Data: 2003-11-04 17:50:25

Od: "Grzegorz" <g...@c...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> lek zakazany, u nas niestety nie - ot, dziurawe przepisy.
> Trądzik tym wyleczysz, ale zniszczysz sobie psychikę.

Muszę przyznać, że zszokowała mnie ta informacja. Lek ten stosowałem przez 3
miesiące, ale oczywiście byłem pod stałą kontrolą dermatologa i wykonywałem
regularnie wszystkie zalecane badania. Nigdy w czasie kuracji nie wpadałem w
depresję ani tym bardziej NIE nachodziły mnie żadne myśli samobójcze. Faktem
jest, że po przeczytaniu ulotki do leku można się zniechęcić, ale efekty
leczenia są zdumiewające. W początkowym okresie leczenia stan skóry
wprawdzie ulega pogorszeniu, a samemu leczeniu towarzyszą skutki uboczne w
postaci suchości warg i oczu, ale efekt końcowy rekompensuje w 100% te
wszystkie niedogodności.

Zanim trafiłem do dermatologa, który zalecił mi Roaccutane, leczyłem się u 3
różnych "specjalistów", którzy przepisywali najrozmaitsze specyfiki, które
nie pomagały ani trochę, a trądzik się pogłębiał. Jeśli o mnie chodzi, to do
depresji prędzej czy później doprowadziłby mnie stan (wygląd) swojej twarzy
aniżeli Roaccutane :-)

Być może każdy reaguje na ten lek inaczej. Z drugiej strony pacjent musi być
pod stałą obserwacją lekarza i poddawać się regularnie badaniom. Nie mnie tu
oceniać, ale może niektórzy nie tolerują tego leku lub też ich stan zdrowia
nie pozwala na jego przyjmowanie, a mimo to decydują się lek przyjmować bez
konsultacji z lekarzem. Jeśli dermatolog przepisuje lek osobie, której
wcześniej nie zlecił wykonania odpowiednich badań przed leczeniem (i nie
zamierza tego robić w czasie jego trwania), to uważam, że należy zmienić
dermatologa. W każdym razie u mnie nic niepokojącego się nie działo i
zapewniam, że w czasie leczenia nie byłem nadpobudliwy, nerwowy, a o myślach
samobójczych to już w ogóle mowy nie było, więc ta informacja mnie po prostu
zaszokowała.

Grzegorz

6. Data: 2003-11-04 19:54:16

Od: "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz" <g...@c...com> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Jakub Zysnarski" <a...@n...koncu.postu> napisał w
> wiadomości news:bo8mki$jai$1@atlantis.news.tpi.pl

Oto, co znalazłem na potwierdzenie moich słów

http://www.przychodnia.pl/el/leki/leki.php3?lek=1895
http://www.pfm.pl/u235/back/6618/navi/179291

To tyle. Artykułu z SE niestety nie moge znaleźć. Jak ktos ma, będę
wdzięczny

7. Data: 2003-11-04 21:32:42

Od: "tomekp" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> którzy trzepią kase na wypisywaniu leków _zalecanych_ przez
> _wsółpracujących_ z nimi perzedstawicieli medycznych. Żałosne...

Wydaje mi się, że masz zbyt radykalne podejście do tematu tego leku.
Roaccutane nie jest lekiem obojętnym dla zdrowia, ale przecież nie powinno
(!) się nim leczyć łagodnych postaci trądziku, tylko te oporne na inne
leczenie. Lekarz, proponując ten lek, powinien pocjentowi przedstawić
wszystkie za i przeciw i oczywiście zlecić wykonanie odpowiednich badań,
które, po podjęciu leczenia, powinny być regularnie powtarzane. Pacjent musi
też być uprzedzony o tym, że może zauważyć u siebie objawy depresji, co
powinien niezwłocznie zgłosić. Sam przeszedłem leczenie Roaccutanem. Była to
dla mnie ostatnia deska ratunku, bo mój trądzik był oporny na jakiekolwiek
leczenie i powstawały coraz głębsze blizny. Lekarz, który zaproponował mi tą
kurację, postepował tak, jak napisałem na początku. Rozpoczynając branie
leku wiedziałem, że z bardzo dużym prawdopodobieństwem będą przesuszały mi
sie błony śluzowe i oczy (dermatolog zaproponował środki zmniejszające te
niedogodności), że muszę co miesiąc wykonywać badania (lipidogram, enzymy
wątrobowe) itd. Objawów depresji ani osłabienia koncentracji u siebie nie
zauważyłem, zdałem w tamtym okresie maturę (nawet ustny polski nie
sprowokował myśli samobójczych:) i dostałem się na studia. Sumując, nie
poleciłbym tego leku, jeżeli nie spróbowano innych metod, ale nie
odbierałbym szansy na wyleczenie osobom, które mają poważny problem.

Pozdrawiam
tomekp

8. Data: 2003-11-06 18:22:01

Od: Tomek Jarzynka <t...@S...cpi.pl.XX> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Zysnarski wrote:

> [...]
> zakazany, u nas niestety nie - ot, dziurawe przepisy.
> Trądzik tym wyleczysz, ale zniszczysz sobie psychikę.

Masz pojecie o czym piszesz, czy tak tylko gadasz glupoty?
Kilka lat stosowalem pochodne wit. A i nic mi nie jest.

--
tomasz k. jarzynka / 601 706 601 / tomee (at) cpi (dot) pl
KADU: http://kadu.net ZTM Search: http://ztm.moo.pl/search

trzecia nerka?
Napięte mięśnie
odmroziny na rękach?