Rajski Ptak

1. Data: 2006-06-12 20:23:14

Temat: Rajski Ptak
Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos juz probowal zasiac i wychodowac ta roslinke?
Mam 6 nasion i nie wiem od czego zaczac.

Mam instrukcje, ale moze jakas podpowiedz od osoby ktora juz to wysiewala?
Wydaje mi sie ze teraz jest dobra pora na wysianie nasion, temperatura
otoczenia jest taka jaka proponuja w instrukcji.

2. Data: 2006-06-12 20:59:00

Temat: Re: Rajski Ptak
Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Najgorsze to moczenie w wodzie o temp. 85 C
Chyba mi sie nie uda :)))

A pozniej jeszcze w termosie?

czy ktos juz to przerabial ? :)))))

3. Data: 2006-06-12 21:03:23

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najgorsze to moczenie w wodzie o temp. 85 C

nic nie pisza jak dlugo, sekundy czy minuty?
A moze godzine?

4. Data: 2006-06-12 21:20:11

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MarkPol" napisał:

> Najgorsze to moczenie w wodzie o temp. 85 C
> Chyba mi sie nie uda :)))

A to nie bylo w stopniach Fahrenheita?!

Agnieszka Biernacka

5. Data: 2006-06-12 21:24:17

Od: "Megi Wu" <m...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

> Najgorsze to moczenie w wodzie o temp. 85 C
> Chyba mi sie nie uda :)))

w moim opisie dolaczonym do zakupionych nasionke byla mowa o 20-25 stopniach
C, ale sadze ze chodzi po prostu o ciepla wode, co do dlugosci- wedle
uznania, ja trzymalam jeden dzien... Jesli masz lampke na zbyciu to mozesz
sie nia posluzyc do ogrzewania pojemniczka z woda badz termos...
Najgorsze bylo pozniej czekanie na pojawienie sie oznak ze nasionka
kielkuja... Wykielkowaly ale roslinka rosnie bardzo bardzo powoli. Sadzilam
nasionka w pojemniczki plastikowe z przykrywkami w okresie zimowym, staly
wtedy po kaloryferem (bo musza miec wysoka temperature zeby cos ruszylo) ,
dlatego moze nie bylo problemu z kielkowaniem. Ale sadze ze teraz masz
bardziej komfortowa sytuacje. Te pojemniczki plastikowe podobne sa do tych w
ktorych sa salatki i wszelkiego innego rodzaju zywnosc, w kazdym badz razie
dosyc cienkie. Nie zapomnij o podziurkowaniu.
Zycze owocnego kielkowania!

6. Data: 2006-06-12 21:44:08

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> napisał w
wiadomości news:e6km9v$fdn$1@inews.gazeta.pl...

> A to nie bylo w stopniach Fahrenheita?!
>
> Agnieszka Biernacka

Nie byly to stopnie Fahrenheita, to bylo w stopniach C :)))

Tak bylo w instrukcji :)

7. Data: 2006-06-12 21:53:25

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Megi Wu" <m...@w...peel> napisał w wiadomości

> w moim opisie dolaczonym do zakupionych nasionke byla mowa o 20-25
> stopniach
> C,

A w mojej instrukcji pisze o zalaniu woda o temp 85 st. C
Moze na kilkanascie sek. zeby pobudzic szybciej do kielkowania :)
Ale nie pisze na jak dlugo, mysle ze to moze na chwilke.
Mysle ze 3 nasionka potraktuje ta wyzsza temp. a pozostale potrzymam w temp
ok 25 st C w instrukcji pisze ze 48 godz.

Ale moge sie mylic.

> [...]
> Sadzilam
> nasionka w pojemniczki plastikowe z przykrywkami w okresie zimowym,

Wysialem kiedys inne nasionka cieplolubne zima i nic z tego nie wyszlo.
Dlatego czekalem na odpowiednia temperature.

> [...]
> razie
> dosyc cienkie. Nie zapomnij o podziurkowaniu.

Kupilem kiedys w ogrodniczym plastikowe szklarenki bardzo tanio niecale 10
zl
Podobne byly na Allegro po ok 20zl.
Mysle ze beda odpowiednie.

> Zycze owocnego kielkowania!

Dzieki

Pozdrawiam
Marek

8. Data: 2006-06-13 06:21:22

Od: "Krzysztof" <k...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
ja swoje nasiona przywiozlem z RPA 6 lat temu, zebralem nasiona strelicji
(bo o niej chyba mowimy) z kwiatow w ogrodzie, nie mialem zadnej instrukcji,
w lutym wsadzilem je do ziemi, trzymalem na parapecie nad kaloryferem i
wszystkie wzeszly, mialem pozniej czasowo nadprodukcje rozsad. W tym roku
tez juz tutaj pisalem, a na stronce pokazywalem, ze jedna strelicja mi
zakwitla na dwa kwiaty ( w donicach mam po kilka roslin)
Z tego co wiem to traktowanie nasion goraca woda ma na celu zmiekczenie, a
wlasciwe czesciowe zniszczenie bardzo twardej lupinki, ma to jakis sens, ale
cieplo i wilgoc sa podstawa.
Zycze obfitych rozsadzen
Z pozdrowieniami
Krzysztof

9. Data: 2006-06-13 08:44:57

Od: "MarkPol" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof" <k...@a...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wlasciwe czesciowe zniszczenie bardzo twardej lupinki, ma to jakis sens,

Mocno podbudowales moja wiarew to, ze moze sie udac :)))
Juz lece sadzic, i jak pisalem wczesniej.
Polowe potraktuje goraca woda 85 C, a czesc zaleje w termosie woda 25 C na
48 godz.
Te nasionka po goracej kapieli tez wrzuce do drugiego termosu 25 C na 48
godz.

Dzieki za odpowiedz
Pozdrawiam
Marek

10. Data: 2006-06-13 11:09:52

Od: "Megi Wu" <m...@w...peel> szukaj wiadomości tego autora

Moze ta temperatura 85 stopni troszke bedzie za duza, wiec zrob jak uwazasz
tzn 3 nasionka potraktuj woda bardzo ciepla a 3 mniej ciepla ale dluzej.
Jesli beda mialy cieplo (pewnie na poludniowym parapecie bedzie najcieplej)
napewno szybko wykielkuja :-)

Pozdrawiam i zycze powodzenia!

prosba o pomoc - szpule do podkaszarki
Choroba czereśni
cytryna z pestki
klonik do rozpoznania
gracowanie - obiecane zdjęcia i nie tylko ;)