Choroba czereśni

1. Data: 2006-06-12 19:27:40

Temat: Choroba czereśni
Od: "Roman G." <r...@k...lm.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam czeresnię "RIVAN" kilkuletnia na której występuje wyciek "gumy" na
poszczególnych konarach ale najobficiej na głównym pniu od samej ziemi oraz
gnicie owoców.Mimo stosowanych zabiegów mechanicznych/wycinanie konarów/ i
chemicznych-oprysk wskazanymi srodkami stan ten nie ustępuje ale raczej
wzmaga się.
Czy istnieje jakaś szansa na uratowanie tej czeresni czy niestety trzeba ją
wyciąć ??

2. Data: 2006-06-12 20:53:16

Temat: Re: Choroba czereśni
Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Roman G. napisał(a):
> [...]
> wzmaga się.
> Czy istnieje jakaś szansa na uratowanie tej czeresni czy niestety trzeba ją

W książce pod tytułem "Choroby i szkodniki drzew i krzewów" Meudec'a
wymienione są dwa patogeny raka bakteryjnego drzew pestkowych.
1) Pseudomonas syringae -
Objawy rany zgorzelowe wokół pąków. Wiosną zamieranie pąków w różnej
fazie rozwoju, zasychanie pędów, konarów lub całego drzewa. Rozwój ran
rakowych z wyciekiem czerwonawej gumy.
Przy tym paskudztwie należy wykopać i spalić silnie porażone drzewa.
Odkażać narzędzia do cięcia spirytusem lub roztworem chlorku. Duże rany
po cięciu zabezpieczyć Funabenem 03PA z dodatkiem 2% Miedzianu 50WP.
Opryskiwać w fazie nabrzmiewania pąków, w okresie kwitnienia i opadania
liści (odmiany wrażliwe dwukrotnie) fungicydami miedziowymi, jak
Miedzian 50WP, Champion 50WP, Funguran-OH 50WP
2) Pseudomonas syringae f. mors-prunorum -
Objawy na pniu i gałęziach wyraźne nekrozy, u nasady konarów
zrakowacenia. Widoczne wokól rany wycieki gumy. Powyżej zrakowaceń
liście żółkną i zwijają się rynienkowato, kwiaty zasychają.
Przy tym paskudztwie należy duże rany po cięciu zabezpieczyć Funabenem
03PA z dodatkiem 2% Miedzianu 50WP. Opryskiwać fungicydami miedziowymi
przed opadadnięciem liści, podczas ich opadania i po raz trzeci po
opadnięciu. Dodatkowo wykonać zabieg w fazie nabrzmiewania pąków.
michalina

cytryna z pestki
klonik do rozpoznania
gracowanie - obiecane zdjęcia i nie tylko ;)
Fusilade bezpieczny?
cytruna z pestki