Rany w tropiku

1. Data: 2012-05-04 14:03:28

Temat: Rany w tropiku
Od: Marek <9...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzebna jest porada czym i jak leczyć ranę (oparzenie termiczne II
stopnia) w tropiku przy 100% wilgotności powietrza.

--
Marek

2. Data: 2012-05-04 16:48:43

Temat: Re: Rany w tropiku
Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek" <9...@a...pl> napisał w wiadomości
> Potrzebna jest porada czym i jak leczyć ranę (oparzenie termiczne II
> stopnia) w tropiku przy 100% wilgotności powietrza.

Kazda rane trzeba dezynfekowc.
"Jeśli tylko spostrzeżesz ranę, wytnij nożyczkami włosy wokół jej brzegów,
aż do samej skóry. Przemyj dokładnie to miejsce silnym, ciepłym roztworem
siarczanu magnezu.". Z:
http://www.uczen.staszic.edu.pl/2002/2b/strona2/medy
ka.html

W Polsce stosuja to weterynarze. Na Swiecie od 1614r. stosuje sie to u ludzi
(Epsom salt).
Siarka i magnez to glowne skladniki skory. Sol gorzka jest jadalna, bez
smaku, zapachu czy koloru.
Idealny srodek dezynfekujacy. Zwilzac rane co pare godzin. Zagoi sie bez
blizn.
S*

3. Data: 2012-05-04 19:14:47

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-04 18:48, Szczepan Bialek pisze:
> [...]
> smaku, zapachu czy koloru.
> Idealny srodek dezynfekujacy. Zwilzac rane co pare godzin. Zagoi sie bez

Maść detreomycyna-na receptę jest bardzo skuteczna. Rana się szybko goi,
bez strupa.
A gdzie można kupić kostkę tej soli gorzkiej? Przydałaby się w apteczce
domowej. Ponadto podobno dobra do stosowania zamiast dezodorantu pod
pachy jak jedna pani tu kiedys napisala.
Ps. nie moge odpisac w normalnej polskiej czcionce, bo ktos to w
kodowaniu namieszal.

--
animka

4. Data: 2012-05-05 06:40:38

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Animka" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

ka.html

> Maść detreomycyna-na receptę jest bardzo skuteczna. Rana się szybko goi,
> bez strupa.

Nic nie wygra z Epsom salt.

> A gdzie można kupić kostkę tej soli gorzkiej?

Caly Swiat leczy tym ADHD. Do kapieli uzywa sie nawoz sztuczny "Siarczan
magnezu".
W aptekach tez sprzedaja.

>Przydałaby się w apteczce domowej. Ponadto podobno dobra do stosowania
>zamiast dezodorantu pod pachy jak jedna pani tu kiedys napisala.

Bo to srodek bakterio- i grzybobojczy. To ze jest bezbarwny i bez zapachu to
tez zaleta.

> Ps. nie moge odpisac w normalnej polskiej czcionce, bo ktos to w kodowaniu
> namieszal.

Kiedys byl zakaz uzywania polskich liter.
S*

5. Data: 2012-05-05 12:29:07

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-05 08:40, Szczepan Bialek pisze:

> Bo to srodek bakterio- i grzybobojczy. To ze jest bezbarwny i bez zapachu to
> tez zaleta.

Podobno przeciwdziała poceniu.
Na dodatek na przeczyszczenie sie nadaje, czyli uniwersalny :D
Działanie Doustnie w postaci roztworu jako osmotyczny środek
przeczyszczający; ponadto w mniejszych dawkach - żółciopędny.

--
animka

6. Data: 2012-05-05 15:55:57

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Działanie Doustnie w postaci roztworu jako osmotyczny środek
> przeczyszczający; ponadto w mniejszych dawkach - żółciopędny.

Ma tez inne zastosowania.
Ponad 30 lat temu producent konskich sidel John Schneider odkryl ze roztwor
Epsom salt leczy czerniaki itp.
Powiadomil Prezydenta USA i swojego Gubernatora. Amerykanski Instytut
Onkologii potwierdzil to.

Nie bylo to pierwsze odkrycie. W 1614r. odkryto ze leczy WSZYSTKIE choroby
skory.

S*

7. Data: 2012-05-05 23:35:38

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2012-05-05 17:55, Szczepan Bialek pisze:
> [...]
> Onkologii potwierdzil to.
>
> Nie bylo to pierwsze odkrycie. W 1614r. odkryto ze leczy WSZYSTKIE choroby

Mam łydki aż od kostek pogryzione przez te muszki muchówki, okropnie to
wygląda. Zawsze się do mnie przypijają. Mało toto widoczne i nie można
złapać. Żadne maści nie pomagaja, a po zyrtexie i tak taka krwawa mery
człowieka ugryzie. Nie przeszkadza jej to. Cielawa jestem czy ta sól
gorzka wyleczy mi te nogi. Chyba nie.
Te muszki - krwawe mery są muszkami Niesiołowskiego. On sie w nich
specjalizował. Doktorat na temat tych swoich ukochanych muszek robił, no
i nie dziwota, że on jest zawsze taki "cięty".

Kiedyś jak się ojciec brzytwą golił to się jakąś kostka smarował w razie
skaleczenia. Tamowało to krew.

--
animka

8. Data: 2012-05-05 23:37:17

Od: Animka <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Onkologii potwierdzil to.
>
> Nie bylo to pierwsze odkrycie. W 1614r. odkryto ze leczy WSZYSTKIE choroby

Ale napisane było o smarowaniu czy braniu jakichś roztworów doustnie?

--
animka

9. Data: 2012-05-06 17:27:10

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ale napisane było o smarowaniu czy braniu jakichś roztworów doustnie?

Wody ze zrodla Epsom nie chcialy pic krowy. Ludzie pewnie tez.
Schneider stosowal kompresy.
Inni uwazaja ze wystarczy smarowanie (czeste), tak jak innymi plynami
dezynfekujacymi.
Sa tacy co maja rozpylacze.

Schneider uwazal ze Epsom salt powinna leczyc tez guzy wewnwtrzne.

Nasz Julian Aleksandrowicz tez leczyl wszystko magnezem. Stosowal chlorek i
dolomit. Nie stosowal siarczanu bo w jego czasach spalano miliardy ton
zasiarczanego wegla. Siarki nie brakowalo ani w glebie ani w powietrzu.
Teraz spaliny sie odsiarcza i siarki brak. Choraby grzybowe atakuja rosliny
i ludzi.
S*

10. Data: 2012-05-06 17:35:49

Od: "Szczepan Bialek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> złapać. Żadne maści nie pomagaja, a po zyrtexie i tak taka krwawa mery
> człowieka ugryzie. Nie przeszkadza jej to. Cielawa jestem czy ta sól

Chyba wypada sprobowac.

> [...]
> nie dziwota, że on jest zawsze taki "cięty".
>
> Kiedyś jak się ojciec brzytwą golił to się jakąś kostka smarował w razie

Chyba to byl alun. "Dawniej, jako kamyk po goleniu, był szeroko używany do
tamowania drobnych krwawień z ranek po zacięciach przy goleniu. Dziś w tym
celu ałun oferowany jest m.in. w postaci sztyftu[".
Oczywiscie jest to zwiazek siarki: "Alunit (alumen) lub franc. alun =
ałun) - nazwa zwyczajowa dwunastowodnego siarczanu glinowo-potasowego."
Z: http://pl.wikipedia.org/wiki/A%C5%82un_potasowy
S*

Stąpanie po żmijach -- zakwasy
Epidemia przeziębień?