Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: vonBraun <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Raport MAK
Date: Wed, 19 Jan 2011 01:57:29 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 75
Message-ID: <ih5ctq$evo$1@inews.gazeta.pl>
References: <igmf6k$1sef$1@news.mm.pl> <ignsjc$2d30$1@news.mm.pl>
<igsce1$fil$1@inews.gazeta.pl> <4...@t...karma>
<igsfrg$pal$1@inews.gazeta.pl> <1kdal1ergy20s$.dlg@trenerowa.karma>
<igsk3b$8vj$1@inews.gazeta.pl> <3ydyr2x8umm1$.dlg@trenerowa.karma>
<igvh8q$ffq$1@inews.gazeta.pl> <10e6rdfu9n9eu$.dlg@trenerowa.karma>
<igvma6$4cs$1@inews.gazeta.pl> <igvvml$3da$1@inews.gazeta.pl>
<67sbwyz8z0fx$.dlg@trenerowa.karma> <ih00gf$58h$1@inews.gazeta.pl>
<1f7pdxzaf4kw9$.dlg@trenerowa.karma> <ih035l$apl$1@inews.gazeta.pl>
<w...@t...karma> <ih1ism$5bg$1@inews.gazeta.pl>
<ih1l61$b32$1@usenet.news.interia.pl> <ih3qm4$i77$1@news.onet.pl>
<ih4cg2$8eb$1@inews.gazeta.pl> <ih4lc5$eu5$1@news.mm.pl>
<ih4o5q$s2$1@news.onet.pl> <ih4r4u$cof$1@news.mm.pl>
<ih4rim$nsd$1@news.mm.pl> <ih4vi2$lkh$4@news.onet.pl>
<ih50ie$fjd$1@news.mm.pl> <ih53pt$m9t$1@inews.gazeta.pl>
<ih55rt$d2q$1@news.mm.pl> <ih56qv$1m7$1@inews.gazeta.pl>
<ih59f5$2aka$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-52-95.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1295398650 15352 89.73.52.95 (19 Jan 2011 00:57:30 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 19 Jan 2011 00:57:30 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <ih59f5$2aka$1@news.mm.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
X-Accept-Language: pl
X-User: interfere
X-Antivirus: avast! (VPS 110118-0, 2011-01-18), Outbound message
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.6) Gecko/20040113
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:579588
Ukryj nagłówki
cbnet wrote:
> Zainteresuj się tym czego nie wiesz.
Pożeruję na innych :-)
>
> Nie mają urządzeń do śledzenia wysokości samolotów
> podchodzących do lądowania.
>
>
> Mało tego: wcześniej IŁ podchodził 2x i za każdym razem
> wchodził z boku pasa (nie mógł trafić w pas), czyli precyzja
> ich radarów nie jest imponująca.
A to nawiasem tez dziwne. Czym oni latają? Ja w samochodzie podłaczam
czasem instalacje, która pozwala mi na wyświetlanie mojej pozycji i
przejechanej trasy na tle zeskanowanej mapy o dowolnej rozdzielczości.
Ma to rozdzielczość przestrzenną rzędu 10 metrów. Tablet+GPS na chwytaku
plus jakis soft do obsługi GPS. Wszystko to można kupić za równowartość
ćwierći tony paliwa lotniczego (czyli pewnie tyle ile spalili krążąc nad
tym lotniskiem).
Jakieś średniowiecze.
>
>
> Nie było warunków do lądowania, a systemów precyzyjnego
> naprowadzania przy lądowaniu brak.
> Nie można obwiniać kontrolerów za wszelką cenę np za brak
> super-precyzyjnych urządzeń do naprowadzania samolotów
> przy lądowaniu na lotnisku, a zdaje się że jakoś w tym kierunku
> ostro idą wnioski komisji Millera.
>
> Straszne imho.
Mnie natomiast się wydaje, że (poza efektem propagandowym i częściowo
wybielającym MON) chcą uzyskać od Rosjan jasne informacje na temat
obowiązujących tam procedur, bo to co otrzymali nie wyjaśnia w pełni
obowiązków i zakresu mozliwości pozostawiania spraw pilotom. Chocby
kwestia "zamykania lotniska".
Z tego co mowił Klich nie mamy tego.
Chodzi tez o prawdopodobne naciski na kontrolerów.
Co do kontrolerów (a zwłaszcza ich przełożonych) to sądzę, że
kalkulowali tak: pozwolę im przelecieć na 100 metrach - to sami zobaczą
ze nie da się ladowac i nie będzie kolejnej antyrosyjskiej histerii, a
nam nic nie zrobią. I tu się przeliczyli bo polakom sie pomerdała
wysokość od początku pasa z wysokością od gruntu.
(co zresztą istotnie nie jest ich - kontrolerów wina - nawet powiedzieli
im jak mają liczyc wysokośc)
>
>
> Dlaczego nie wymagali raportowania wyskości samolotu?
> To należałoby najpierw wyjaśnić imho.
>
> Ale zastanów się: co wieża mogłaby/powinna zrobić z taką
> informacją, aby pomóc pilotom, którzy siedzą w samolocie?
W przybliżeniu kontrolowac kąt schodzenia. W zestawieniu z "pułapką
jaru" - która dobrze znana jest tamtejszym pilotom (i zapewne
kontrolerom) dałoby to może jakąś szanse pilotom, którzy o tym zapomnieli.
>
> Kontrolerzy komunikowali odległość od lotniska.
> Czy to pilot powinien wiedzieć na jakiej wysokości powinien
> znajdować się samolot w danym momencie, czy raczej
> pilot powinien dostawać te informacje z wieży?
>
> Na logikę: informacja o wysokości w danym momencie
> podchodzenia jest interesująca _tylko_ dla pilotów.
Może za dużo wymagam - ale - też na logikę:
Jak mają warunki poniżej minimum to czemu w ogóle kogokolwiek
wpuszczają? (Jak nie oni "personalnie" to przynajmniej procedury)
pozdrawiam
vonBraun
|