Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: vonBraun <i...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Raport MAK
Date: Thu, 27 Jan 2011 01:35:53 +0100
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 120
Message-ID: <ihqela$77t$1@inews.gazeta.pl>
References: <igmf6k$1sef$1@news.mm.pl> <ih50ie$fjd$1@news.mm.pl>
<ih53pt$m9t$1@inews.gazeta.pl> <ih55rt$d2q$1@news.mm.pl>
<ih56qv$1m7$1@inews.gazeta.pl> <ih59f5$2aka$1@news.mm.pl>
<ih5ctq$evo$1@inews.gazeta.pl> <iheu0k$27mj$1@news.mm.pl>
<ihfhtl$qno$1@inews.gazeta.pl> <ihfmos$phi$1@news.mm.pl>
<ihg33f$bn8$1@news.mm.pl> <ihi3ck$pnp$1@inews.gazeta.pl>
<ihicn9$2g9e$1@news.mm.pl> <ihidba$o7u$1@inews.gazeta.pl>
<ihifft$2dn4$1@news.mm.pl> <ihihgd$3h9$1@inews.gazeta.pl>
<ihij4u$30rn$1@news.mm.pl> <ihik31$8ds$1@inews.gazeta.pl>
<ihk4ll$2omu$1@news.mm.pl> <ihkdn7$1oca$1@news.mm.pl>
<ihmq0s$i4n$1@inews.gazeta.pl> <ihnbrt$2ai0$1@news.mm.pl>
<ihnfig$1d3h$1@news.mm.pl> <ihnhpg$36u$1@inews.gazeta.pl>
<ihnjj4$ibd$1@news.mm.pl> <ihon30$2l0l$1@news.mm.pl>
<ihpfu5$4gg$...@i...gazeta.pl > <ihpo76$2jq5$1@news.mm.pl>
<ihq0u7$s2j$1@inews.gazeta.pl> <ihq2vp$2f8v$1@news.mm.pl>
<ihq6jo$1j0b$1@news.mm.pl> <ihq84s$kia$1@inews.gazeta.pl>
<ihq94a$2vd5$1@news.mm.pl> <ihqc2n$1h39$1@news.mm.pl>
NNTP-Posting-Host: 89-73-52-95.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1296088554 7421 89.73.52.95 (27 Jan 2011 00:35:54 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 27 Jan 2011 00:35:54 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <ihqc2n$1h39$1@news.mm.pl>
X-Antivirus-Status: Clean
X-Accept-Language: pl
X-User: interfere
X-Antivirus: avast! (VPS 110124-0, 2011-01-24), Outbound message
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; en-US; rv:1.6) Gecko/20040113
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:581510
Ukryj nagłówki
cbnet wrote:
> Tłumaczę dlaczego to o czym napisał vB jest gówno-prawdą:
>
> Proces uczenia się jest związany z zmianami (wytwarzaniem się)
> połączeń pomiędzy neuronami w mózgu (tzw synaps).
> Jednocześnie im ktoś mniej sie uczy, tym jego mózg pozostaje
> bardziej "dziwiczy", "surowy", pierwotny, bardziej podobny
> w swojej budowie i działaniu do innych jednostek, mniej
> zindywidualizowany.
> Osoby bardziej zdolne posiadają większą zdolność do uczenia się
> w wyniku czego dysponują bardziej zindywidualizowanymi
> połączeniami pomiędzy neuronami w mózgu, a jednocześnie
> mają mniejszą skłonność np do "stadności".
>
> Czyli uprawszczając dla uwydatnienia tej zależności: mamy
> z jednej strony "stadnych" tumanów z "dziewiczymi" mózgami
> realnie niewiele mogącymi zaoferować komukolwiek pod
> wieloma względami poza pierwotną "stadnością", oraz zdolne
> do radzenia sobie z najbardziej skomplikowanymi zagadnieniami
> jednostki mniej "stadne".
>
> W Polsce liczą się tylko i wyłącznie ci pierwsi, a ci drudzy,
> pomimo że są okradani z efektów swojej pracy przez tych
> "stadnych" (im bardziej "stadnych" tym "lepszych") tumanów
> i nie korzystają z tych efektów.
>
> U podstaw tego procederu, tego polskiego gówna, leży
> to przekonanie co zgodnie z rzeczywistością podniósł vB.
>
> Co ciekawe, chyba nigdzie w _cywilizowanym_ świecie
> nie stawia się _systemowo_ "stadnych" tumanów ponad
> lepszymi od siebie, aby ich okradali pozostając przy tym
> w zgodzie z zasadami społecznymi przyjętymi i akceptowanymi
> społecznie jako rzekomo wartościowe dla ogółu...
>
> a nawet w Rosji.
> Polska jest pod tym względem "gigantem" w Europie,
> pozostającym istotnym wyjątkiem.
>
>
> Niewykluczone, że potrzebna jest nowa wojna, aby zmienić
> w Polsce to co w Europie zmieniło się na skutek poprzednich
> wojen światowych, tudzież wielkich rewolucji.
>
To próba usprawiedliwiania "nieprzystosowanych geniuszy". Obawiam sie
jednak, że uzyskanie wysokich umiejętnosci społecznych wymaga
zaangażowania znacznie wiekszych zasobów umysłowych niż nauczenie sie C++
Słusznie więc słabsi przegrywają a silniejsi wygrywają...
pozdrawiam
vonBraun
PS.[;-)]
|