Strona główna Grupy pl.sci.psychologia Raport MAK

Grupy

Szukaj w grupach

 

Raport MAK

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 782


« poprzedni wątek następny wątek »

381. Data: 2011-01-17 22:32:50

Temat: Re: Raport MAK
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka wrote:

> On 17 Sty, 23:23, Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy>
> wrote:
>
>
>>Proponuj "Buwsiegda budiet sonce". Naczinaj!
>
>
> Omatko, a iles Ty mial z ruskiego??
>
> Pust wsiegda, polig-lotto Ty jeden :)
>
>
Ba?em sie; tego napisac aby unikna;c posa;dzen' o zbyt dobra; znajomosc
rosyjskiego.

pozdrawiam
vonBraun

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


382. Data: 2011-01-17 22:33:07

Temat: Re: Raport MAK
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wiesz, tak własnie się mówi: "1-pilot przestawił ciśnienie na
wys. cyfrowym, aby wyłaczyć TAWS", oraz "bez ILS auto-
odejście nie zadziałało", ale ja nie wierzę ani w pierwsze,
ani w drugie.

Bo "wszyscy" wiedzą, że TAWS jest tak dobry jak jest,
ponieważ zbiera dane _z różnych_ przyrządów samolotu,
i reaguje w wyniku analizy ich pracy, więc celem przestawienia
wys. cyfrowego nie mogło być zakłócenie pracy TAWS.

Oraz bo skoro nie chodziło o oszukanie TAWS, to - jak dla
mnie - pozostaje oszukanie autopilota, aby nie właczył się
na 100m powyżej płyty lotniska, tylko pociągnął niżej
z odejściem ręcznym.

Tak sobie mniemam, ale nie jestem ekspertem lotnictwa,
tylko próbuję logicznie uzasadnić relacje pomiędzy
zdarzeniami o jakich wiemy.


Co do "wyczyszczenia Russian Factor": byłem tak samo
jak wiele osób zawiedziony, że prezentacja obejmowała
tylko rozmowy i przyrządy z kabiny pilotów.
Ale po zastanowieniu: co to mogloby realnie zmienić,
gdyby okazało się, że potwierdziłoby się nawet, że kontrolerzy
chcieli zabronić lądowania, ale ostatecznie ulegli naciskom?
Technicznie: nic.

Poza tym mnie najbardziej interesowałoby jak reagowali
w kontekście wskazań położenia oraz _wysokości_ samolotu,
ale wiadomo już, że kontrolerzy nie mieli własnych danych
dotyczących wysokości.


A ty czego się spodziewasz po tym uzupełnieniu?

--
CB


Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ih2f1m$3ha$1@inews.gazeta.pl...

> Nawiasem,
> Własnie płk Klich mówił na TvP polonia, że przyczyną utraty cennych sekund
> od pierwszego (niesłyszalnego) "odchodzimy" mogło być wciśnięcie guzika
> automatycznego odejścia na rączce steru, co nie skutkuje automatyczną
> "egzekucją" procedury odejścia na lotnisku z tym typem przyrządów
> naziemnych (brak ILS - czymkolwiek to nie jest).
> /czyli prawdopodobnu brak wyszkolenia/
>
> Eksperymenty na zachowanym Tupolewie mają ocenic czy wciśnięcie przycisku
> wpływa na cokolkwiek rejestrowanego przez skrzynki
>
> Dodatkowo wskazywał potwierdzony błąd pilotów - użycie wysokościomierza
> kierującego sie odległością od gruntu - co wpuszczało w kanał z uwagi na
> specyficzne spadkowe ukształtowanie terenu
> /czyli złe przygotowanie lotu - brak zapoznania sie z mapami + brak
> wyszkolenia/
>
> Wreszcie opisywał problemy z ruskimi, którzy do dzisiaj nie udostępnili
> kluczowych danych, które pozwoliłyby w ogóle OCENIĆ pracę konrolerów
> (procedury), presje na nich i niektóre techniczne diwajsy na lotnisku.
> Czyli ewidentnie "Russian Factor" w raporcie MAK został starannie
> wyczyszczony - jak wiekszośc tu (choc o dziwo nie wszyscy) podejrzewała.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


383. Data: 2011-01-17 22:35:22

Temat: Re: Raport MAK
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Słowa nie pasują.

--
CB


Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ih2f49$3ha$2@inews.gazeta.pl...

> Zaśpiewajmy Rotę

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


384. Data: 2011-01-17 22:37:21

Temat: Re: Raport MAK
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sty, 23:32, vonBraun <i...@g...pl> wrote:
> Hanka wrote:
> > On 17 Sty, 23:23, Nowy lepszy tren R <t...@n...sieciowy>
> > wrote:
> >>Proponuj "Buwsiegda budiet sonce". Naczinaj!
> > Omatko, a iles Ty mial z ruskiego??
> > Pust wsiegda, polig-lotto Ty jeden :)
> Ba?em sie; tego napisac aby unikna;c posa;dzen' o zbyt dobra; znajomosc
> rosyjskiego.

Kurcze.
Zarty zartami, ale...

Bracia Slowianie, psiakrew.
Do czego doszlismy.
Albo moze inaczej: PRZEZ KOGO
doszlismy do takiego momentu w historii
slowianskiej, ze - w sumie - brat brata...

Ech...

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


385. Data: 2011-01-17 22:37:55

Temat: Re: Raport MAK
Od: "Veronika" <veronika_veronika@spam_op.pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:1kxnaenyamxl2$.dlg@trenerowa.karma...
> Dnia 17-styczeń-11 w ramce <news:ih2dnu$sb9$1@inews.gazeta.pl> pędzel
> vonBraun zmalował:
>
>> Chiron wrote:
>>
>>> Użytkownik "vonBraun" <i...@g...pl> napisał w wiadomości
>>> news:ih2ajf$hh2$1@inews.gazeta.pl...
>>>
>>>> Nowy lepszy tren R wrote:
>>>>
>>>>> Dnia 17-styczeń-11 w ramce <news:ih1ism$5bg$1@inews.gazeta.pl> pędzel
>>>>> vonBraun zmalował:
>>>>>
>>>>>
>>>>>> Nowy lepszy tren R wrote:
>>>>>>
>>>>>> /.../
>>>>>>
>>>>>>> A jeśli chcesz precyzyjnego czasu, to było to na 22 sekundy przed
>>>>>>> katastrofą.
>>>>>>
>>>>>>
>>>>>> Coś marnie im wyszło z tym odchodzeniem - bo dopiero cirka na 20
>>>>>> metrach wyrownali a czasu bylo dosc gdy mieli 100 metrow.
>>>>>> Z tego powodu proponuję jednak poczekać z uznaniem za pewnik tego że
>>>>>> pierwszy pilot powiedzial "odchodzimy" do jakies oficjalnej
>>>>>> publikacji, najlepiej z nagraniem, - bo moze okazac sie ze slowa te
>>>>>> sa na tyle niewyrazne, ze beda inne interpretacje, a piloci nie
>>>>>> zamierzali odchodzic na 100 metrach - co potwierdza wstępnie to, ze
>>>>>> nie zmieniali polozenia sterow przez dalsze 80 metrow opadania.
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> Czy to Ci wystarczy?
>>>>>
>>>>> "Płk Mirosław Grochowski, wiceprzewodniczący polskiej komisji
>>>>> badającej
>>>>> katastrofę smoleńską, potwierdza, że komendę "Odchodzimy" wydał
>>>>> dowódca
>>>>> tupolewa kapitan Arkadiusz Protasiuk."
>>>>>
>>>>> http://bit.ly/eiwAPn
>>>>>
>>>>> "Polscy eksperci ustalili, że dowódca Tu 154M wydał komendę o
>>>>> odejściu, gdy
>>>>> samolot zszedł na wysokość 100 metrów."
>>>>
>>>> Mam nadzieję, że jak usłyszymy nagrania, sprawa nie będzie budziła
>>>> wątpliwości.
>>>>
>>>>
>>>>>
>>>>> "Z raportu MAK i przesłanych przez Rosjan stenogramów z rozmów załogi
>>>>> rządowego Tu 154M wynikało, że to drugi pilot Robert Grzywna wydał
>>>>> taką
>>>>> komendę a kapitan Protasiuk jakoby nie zareagował."
>>>>>
>>>>>
>>>>> Poza tym znowu to samo - skąd wiesz co robili i czy nie zmieniali
>>>>> położenia
>>>>> sterów?
>>>>
>>>>
>>>> Co do sterów, weź choćby ten ruski film gdzie masz schodzenie i
>>>> położenie sterów. Mocno kopnęli do przodu po uderzeniu w drzewa, zaś
>>>> nieco wcześniej na około 50 metrach(?) coś tam słabo gmerali, na co
>>>> jak tu pisano samolot mógł nie zareagować bo trzeba więcej aby
>>>> wyłaczyć autopilota.
>>>>
>>>> Tak więc alternatywnie mamy jakieś problemy z wyczuciem maszyny,
>>>> brakiem treningu, guzikologią itp. - bo także cytowane przez ciebie
>>>> źródło podaje że ta niesłyszalna komenda o odchodzeniu padła w czasie
>>>> wystarczającym do odejścia.
>>>>
>>> ====================================================
=============
>>>
>>> Czy odrzucasz możliwość, że np w tym momencie po prostu coś się zepsuło
>>> (np stery)?
>>
>> Zerknij na ruski film (którego nikt nie kwestionuje jako sfałszowany
>> zapis danych ze skrzynek).
>> Tzw. "stery" działały gdy próbowali poderwać samolot po uderzeniu w
>> drzewa.
>> Udało się zmienić położenie samolotu.
>
> Czytali polskie uwagi do raportu MAK? Warto, chociaż pobieżnie zapoznać
> się
> ze skalą uwag i ich rodzajem. A także polskimi prośbami o dane i
> informacje, oraz dokładnym opisem stopnia ich uwzględnienia przez stronę
> rosyjską. Z uwag do raportu oraz stopnia zaspokojenia polskich próśb,
> można
> wysnuć wniosek, że ten raport to całkowita bujda na resorach.
>
> Warto wspomnieć zeznania Wosztyla, a w nich informacje, które warto wziąć
> pod uwagę w kontekście usterki:
>
> "Jak się pan dowiedział, że Tu-154 nie wylądował?
>
> - To było słychać. Siedziałem w jaku jakieś 700-800 m od miejsca
> katastrofy. Samolot podchodził do lądowania na ustalonym zakresie pracy
> silnika. I nagle usłyszałem, że dodał obrotów, potem dźwięk jednego
> milknącego silnika, potem jakieś trzaski, huki. Pomyślałem: "no, chyba
> chłopaki się rozbili". "
>
> A także inne ciekawostki:
>
>
> "Piloci Tu-154 niemal do ostatniej chwili lecieli na autopilocie. To
> dobrze?
>
> - Laik myśli, że jak jest autopilot, to samolot leci sam. To nieprawda. W
> tupolewie jest system, który wykorzystuje niektóre podzespoły autopilota.
> Ale pilot i tak panuje nad sterami, pilotuje ręcznie. Z tego, co wiem, w
> Tu-154 jest porządny autopilot, potrafi automatycznie sprowadzić samolot.
> A
> oni przecież nie lądowali, tylko robili podejście."
>
> "Pojawiła się informacja, że do kabiny pilotów wszedł dowódca sił
> powietrznych gen. Andrzej Błasik. Mógłby pilotom wydać rozkaz lądowania?
>
> - Nie, nigdy w życiu. W samolocie dowodzi kapitan. Ostateczną decyzję o
> lądowaniu podejmuje zawsze dowódca załogi. Jeżeli byłby niedysponowany,
> dowodzenie przejmuje drugi pilot.
>
> Nawet generał nie może wydać rozkazu?
>
> - Nie. I nawet prezydent nie mógłby. Była taka sytuacja, że kolega leciał
> z
> gen. Błasikiem do Świdwina. Nie mógł wylądować, były złe warunki. I nie
> wylądował, choć generał spieszył się."
>
> http://bit.ly/hHYec7


http://tiny.pl/hc5qs

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


386. Data: 2011-01-17 22:40:49

Temat: Re: Raport MAK
Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie każdy potrafi pierdolić z taką fantazją (i taką miną) jak m.in. ty.
Niektórzy muszą zadowolić się namiastką, jaką ekspertom
w tym względzie jawi się skromne "pitolenie".
No niestety.

Nie spoczywaj na laurach, o wielki!

--
CB


Użytkownik "Nowy lepszy tren R" <t...@n...sieciowy> napisał w
wiadomości news:1su4om680p9fn$.dlg@trenerowa.karma...

> [...]
> Baczność, spocznij! Do pitolenia marsz!

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


387. Data: 2011-01-17 22:41:18

Temat: Re: Raport MAK
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 14:37:21 -0800 (PST), Hanka napisał(a):

> Bracia Slowianie, psiakrew.
> Do czego doszlismy.
> Albo moze inaczej: PRZEZ KOGO
> doszlismy do takiego momentu w historii
> slowianskiej, ze - w sumie - brat brata...

Tobie się POKREWIEŃSTWO języków z braterstwem pomyliło.
I nie zna się historii, oj nie zna...

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


388. Data: 2011-01-17 22:45:07

Temat: Re: Raport MAK
Od: Hanka <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Sty, 23:41, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
> Dnia Mon, 17 Jan 2011 14:37:21 -0800 (PST), Hanka napisał(a):
>
> > Bracia Slowianie, psiakrew.
> > Do czego doszlismy.
> > Albo moze inaczej: PRZEZ KOGO
> > doszlismy do takiego momentu w historii
> > slowianskiej, ze - w sumie - brat brata...
>
> Tobie się POKREWIEŃSTWO języków z braterstwem pomyliło.
> I nie zna się historii, oj nie zna...

Zna sie, ale dalej niz pamiec siega,
i nie po szkolnych programach.
Ze tak powiem.
Ale dzisiaj sie juz klocic nie chcem.

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


389. Data: 2011-01-17 22:45:57

Temat: Re: Raport MAK
Od: vonBraun <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

cbnet wrote:

/.../
> Co do "wyczyszczenia Russian Factor": byłem tak samo
> jak wiele osób zawiedziony, że prezentacja obejmowała
> tylko rozmowy i przyrządy z kabiny pilotów.
> Ale po zastanowieniu: co to mogloby realnie zmienić,
> gdyby okazało się, że potwierdziłoby się nawet, że kontrolerzy
> chcieli zabronić lądowania, ale ostatecznie ulegli naciskom?
> Technicznie: nic.
>
> Poza tym mnie najbardziej interesowałoby jak reagowali
> w kontekście wskazań położenia oraz _wysokości_ samolotu,
> ale wiadomo już, że kontrolerzy nie mieli własnych danych
> dotyczących wysokości.
>
>
> A ty czego się spodziewasz po tym uzupełnieniu?

Ulepszenia procedur lądowania pozwalających na większą samodzielność w
podejmowaniu decyzji o zezwoleniu na lądowanie ludziom z obsługi
naziemnej , którzy wiedzą czy mozna lądować czy nie. Podobno ruski
kontroler bronił sie rękami i nogami przed tym lądowaniem ale mu "kazali".

vB

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


390. Data: 2011-01-17 22:50:23

Temat: Re: Raport MAK
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 17 Jan 2011 14:45:07 -0800 (PST), Hanka napisał(a):

> On 17 Sty, 23:41, Ikselka <i...@g...pl> wrote:
>> Dnia Mon, 17 Jan 2011 14:37:21 -0800 (PST), Hanka napisał(a):
>>
>>> Bracia Slowianie, psiakrew.
>>> Do czego doszlismy.
>>> Albo moze inaczej: PRZEZ KOGO
>>> doszlismy do takiego momentu w historii
>>> slowianskiej, ze - w sumie - brat brata...
>>
>> Tobie się POKREWIEŃSTWO języków z braterstwem pomyliło.
>> I nie zna się historii, oj nie zna...
>
> Zna sie, ale dalej niz pamiec siega,
> i nie po szkolnych programach.
> Ze tak powiem.
> Ale dzisiaj sie juz klocic nie chcem.

Ja się nie kłócę. Podaj przykład tego "słowiańskiego braterstwa", co?

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 30 ... 38 . [ 39 ] . 40 ... 50 ... 79


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

DLA S.
MOIM KOBIETOM
Śmiech z przerażenia.
zmiana osobowości
A może (.) co ?

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

O tym jak w WB/UK rząd nieudolnie walczy z otyłością u dzieci
Trump jak stereotypowy "twój stary". Obsługa iPhone'a go przerasta
Wspierajmy Trzaskowskiego!
I co? Jest wojna w Europie, prawda?
Sztuczna Inteligencja

zobacz wszyskie »