Re: Ratowanie Kasztanowca

From: "Wanda Ch." <w...@t...pl>
Newsgroups: pl.rec.ogrody
Subject: Re: Ratowanie Kasztanowca
Date: Thu, 29 Jul 2010 08:07:38 -0700 (PDT)

On 22 Lip, 13:02, "Marex" <m...@g...SKASUJ-TO.pl> wrote:
>    Witam, mam dorodnego kasztanowca, który jak wiekszośc drzew tego gatunku
> jest nawiedzony od lat szrotówkiem kasztanowcowiaczkiem. Larwy pojawiaja się
> w lecie , zazwyczaj pod koniec lipca zaczynaja usychać liście. W tym roku na
> razie liscie są dość zielone, ale juz zaczynaja się pierwsze oznaki
> plamistych lisci. Może te anomalie pogodowe zakłóciły nieco  spokój
> szkodnikom. Ale zamierzam  zafundować szkodnikom srodek owadobójczy. Na
> stronie Instyututu W Skierniewicach wyczytałem, że skuteczny jest m.in. Pro
> [...]

Termin jest nieodpowiedni,drzewo musi mocno ciągnąc soki a dzieje się
to do połowy kwietnia i wtedy należy zrobić zabieg .Ale najlepiej jest
to zlecić fachowcom licencjonowanym przez instytut w
Skierniewicach.Tak robiłam u siebie pięc lat temu i pomogło,pień był
na wysokości 1 m o obwodzie ponad metr .Wtedy właśnie nawiercano
otwory teraz podobno robią inną metodą .Mojemu pomogło choć kilka
gałęzi nadal zrzuca suche liście w lipcu ale to czasami się
zdarza.Wycięliśmy te gałęzie i jest dobrze choć w tym roku znowu
widziałam te muszki na sąsiadującej z drzewem drewnianej komórce .Nasz
kasztanowiec ma już 45 lat i właśnie w tym roku nadaliśmy mu imię
BOLESŁAW po dziadku który go posadził .Jest piękny. Gdy były upały
właśnie pod nim siedzieliśmy,robi głęboki cień.Wstrzymaj się z
zabiegiem do wiosny wtedy będzie efekt.