Ratunku, chcą mnie zrandapować

21. Data: 2017-07-11 00:31:42

Temat: Re: Ratunku, chcą mnie zrandapować
Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 10.07.2017 23:01, Dirko pisze:

> . Hejka. Utopia. Dzidą najwyżej można sobie przez nieuwagę oddzidać (odciąć,
> odrąbać) palec u nogi a nie odchwaścić kilka arów zapuszczonego nieużytku.

No patrz pan, a chłopi polscy jeszcze po wojnie odchwaszczali takimi dzidami
kilkuhektarowe pola, bo nakaz administracyjny był, jak mi powiedział kiedyś
mazowiecki rolnik, pokazując przy wódce ten oręż. Trawestując znane
powiedzenie: Wam kury szczać prowadzić, a nie odchwaszczać parę arów
ziemi bez Roundupa i plandeki. Hejka.

22. Data: 2017-07-11 00:47:25

Od: MK <m...@b...cn> szukaj wiadomości tego autora

> Pan MK radzi:

> Jak ostatnio sprawdzałem, kosztowały więcej niż cztery dychy.

Jak się już ma to nie kosztuje nic

23. Data: 2017-07-11 00:54:19

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

collie pisze:

> [...]
> Trawestując znane powiedzenie: Wam kury szczać prowadzić, a nie
> odchwaszczać parę arów ziemi bez Roundupa i plandeki. Hejka.

Pogłoski na temat tego, że za sanacji pola tak chwastami zarosły,
że nie sposób wśród nich było dojrzeć użytku, są grubo przesadzone.
Czem innem jest udziabanie dzidą na zadbanym polu świeżo wyrosłej
lebiody, a czem innem szybkie przywrócenie agrykulturze zaniedbanego
poletka wokół nowo wybudowanego domu. Hej.

--
Jarek

24. Data: 2017-07-11 00:55:17

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan MK wylicza:

> Jak się już ma to nie kosztuje nic

Skąd założenie, że się już ma? Ja nie mam. Mam za to opryskiwacz
z Lidla za trzy dychy. Nigdy nie użyłem. (Teściową też mam, ale
mało opryskliwą.)

--
Jarek

25. Data: 2017-07-11 07:44:07

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 00:14:24 UTC+2 użytkownik collie napisał:
> Dobra, trochę to żenujące, gdy dwóch dorosłych chłopów
> dyskutuje, ile to jest 10 do potęgi 4. Więc już bez tych
> jaj x 10, napisz expressis verbis, jaka to liczba -
> 10 do potęgi czwartej? By została ona dla potomności
> w internetach, przy Twoim nicku.

Ja nigdzie nie napisałem 10 do potęgi 4 tylko 10e4. To Ty zacząłeś mieszać :>

Żebyś się odnalazł, poczytaj sobie:

https://pl.wikipedia.org/wiki/Notacja_naukowa

L.

26. Data: 2017-07-11 07:45:36

Od: Lisciasty <l...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 00:31:44 UTC+2 użytkownik collie napisał:
> Trawestując znane powiedzenie: Wam kury szczać prowadzić,
> a nie odchwaszczać parę arów
> ziemi bez Roundupa i plandeki. Hejka.

To ja Ci może zapłacę sowitą dniówkę i nawet kupię rzeczoną dzidę,
pokażesz mi jak się odchwaszcza 10 arów, człowiek się uczy całe życie :]

L.

27. Data: 2017-07-11 09:36:37

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 00:11:49 UTC+2 użytkownik MK napisał:

> Użyj myjki ciśnieniowej

Prund i wodę musiałby tam doprowadzić. Jeśli nie ma jeszcze. No i dawkowanie trudno w
myjce ustawić
Na 1000m2 to potrzebna z 2 setki(bez zakąski;)) chwastoxu i 50litrów wody

28. Data: 2017-07-11 09:40:23

Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 11 lipca 2017 09:36:39 UTC+2 użytkownik Kris napisał:

> Prund i wodę musiałby tam doprowadzić. Jeśli nie ma jeszcze. No i dawkowanie trudno
w myjce ustawić
> Na 1000m2 to potrzebna z 2 setki(bez zakąski;)) chwastoxu i 50litrów wody

Pianownicą sie to robi :)
Wychodzi całkiem sprawnie...

Ale kabla i węża trzeba a to nie tanie...

Nikt nie obiecywał że będzie łatwo.

W praktyce jak tam jest prosta powierzchnia to ja bym traktor z glebogryzarką
zamówił. Potem brona, posiać trawe. Tylko zakombinować aby deszczowo było...

29. Data: 2017-07-11 10:22:31

Od: collie <c...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lebiody, a czem innem szybkie przywrócenie agrykulturze zaniedbanego
> poletka wokół nowo wybudowanego domu. Hej.

Za sanacji, panie, to nawet dzida nie była potrzebna na agrykulturę,
bo chłop spał, a w polu mu rosło. Tak mi się jeszcze przypomniało:
ta dzida nosiła nazwę "osetnik", a więc była wymierzona przede
wszystkim w osty - "gdy tak ze śwagrem szli my bez pole".

"Idźcie przez zboże, we wsi Moskal stoi". Hej!

30. Data: 2017-07-11 13:23:43

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "collie" <c...@v...pl> napisał w wiadomości

> Trawestując znane powiedzenie: Wam kury szczać prowadzić, a nie
> odchwaszczać parę arów ziemi bez Roundupa i plandeki. Hejka.

Hejka. Jak trawestując to trawestując: Uczepił się jak pijany dzidy. :-)
Pozdrawiam niefrasobliwie Ja...cki

kaczkobator
plaga
"Rozluźnienie" gleby