Koper

1. Data: 2017-06-25 08:14:41

Temat: Koper
Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

Co z tym koprem - już piąte różne opakowanie wysiane od początku sezonu
a on nie chce wschodzić. Jeszcze nie miałem takiej sytuacji że do
kwaszenia ogórków muszę kupować koper. U was wschodzi?

2. Data: 2017-06-25 12:41:29

Temat: Re: Koper
Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Trybun" <c...@j...ru> napisał w wiadomości

> Co z tym koprem - już piąte różne opakowanie wysiane od początku sezonu a
> on nie chce wschodzić. Jeszcze nie miałem takiej sytuacji że do kwaszenia
> ogórków muszę kupować koper. U was wschodzi?

Hejka. O tej porze to koper już wytworzył kwiatostany (baldachy). I
dobrze, bo pierwsze ogórki gruntowe już zebrane.
Nasiona kopru kupowane w sklepach nie zdały na naszej działce egzaminu
ze względu na to, że od chwili wschodów koper był masowo atakowany i
niszczony przez mszyce. Okazało się, że u nas niezawodny jest koper
samosiejka, który wysiewa się sam dosłownie wszędzie, mszyce go omijają i
łatwo można zebrać jego nasiona gdy dojrzeją.i wysiać chociażby na jesienny
zbiór kopru do zamrożenia.
Pozdrawiam autarkicznie Ja...cki

3. Data: 2017-06-25 13:20:38

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> [...]
> łatwo można zebrać jego nasiona gdy dojrzeją.i wysiać chociażby na jesienny

A gdyby tak te nasiona zebrać, w torebki popakować i sprzedaać jako
odporne na szkodniki? Ciekawe, czy mszyce by się połapały w tym fortelu.

Jarek

--
Wtedy dopadła nas
Niby łzawiący gaz

4. Data: 2017-06-26 10:52:46

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-25 o 12:41, Dirko pisze:
> [...]
> mszyce go omijają i łatwo można zebrać jego nasiona gdy dojrzeją.i
> wysiać chociażby na jesienny zbiór kopru do zamrożenia.

U mnie trochę inny problem, bo w ogóle nie powschodził. A więc mszyce
chyba nie maja z tym nic wspólnego.

5. Data: 2017-06-26 19:53:16

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mnie trochę inny problem, bo w ogóle nie powschodził. A więc mszyce
> chyba nie maja z tym nic wspólnego.

Hejka. Być może nasiona kopru, które wysiałes były martwe a Ty przed
wysiewem nie zadałeś sobie trudu, zeby określić ich żywotność.
Żywotność nasion badamy:
a) orientacyjnie za pomocą zmysłu wzroku,
b) próbując pobudzić kiełkowanie,
c) biochemicznie (barwnikami wskaźnikowymi takimi jak:
- 0,15% roztwór tetrazoliny - tkanki żywe zabarwiają się na
różowo-czerwony,
- 1:2000 roztwór indygokarmin, który wybarwia martwe tkanki na kolor
niebieski, granatowy)
d) wykonując obraz rentgenowski/rezonansu magnetycznego
Pozdrawiam germinacyjnie Ja...cki

6. Data: 2017-06-26 20:05:35

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> [...]
> kolor niebieski, granatowy)
> d) wykonując obraz rentgenowski/rezonansu magnetycznego

A czy metoda badania przed wysiewem za pomocą zmysłu wzroku
cyferek wydrukowanych na torebce z nasionami jest już dzisiaj:
a) niemodna,
b) niepewna,
c) niegodna prawdziwego siewcy?

Jarek

--
siała baba mak,
nie wiedziała jak,

7. Data: 2017-06-26 20:44:58

Od: "Dirko" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A czy metoda badania przed wysiewem za pomocą zmysłu wzroku
> cyferek wydrukowanych na torebce z nasionami jest już dzisiaj:
> [...]

Hejka. Ostatnio coraz bardziej niepewna.
Pozdrawiam degradacyjnie Ja...cki

8. Data: 2017-06-26 21:58:44

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pan Dirko napisał:

> Hejka. Ostatnio coraz bardziej niepewna.

A z czasem będzie z tym coraz gorzej. Jutro będę w ogrodniczym.
Zapytam czy mają na składzie aparat do rezonansu magnetycznego.

Jarek

--
-- A może byśmy coś zasiali?
-- A na ten przykład co?

9. Data: 2017-06-28 11:26:53

Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2017-06-26 o 19:53, Dirko pisze:
> [...]
> niebieski, granatowy)
> d) wykonując obraz rentgenowski/rezonansu magnetycznego

No, nie określałem żywotności, bo nigdy tego nie robiłem, a koper był
zawsze. I przecie nie podnosiłbym larum na grupie gdyby koper z jednego
opakowania nie powschodził. A tu nie dość że z kilku opakowań to jeszcze
(podobno) inny gatunek, i zero wschodów..

młode drzewka i skoszona trawa układana wokół pnia.
Szybkie drzewo
nie jest źle z winogronami
Miskant nawożenie
Co to jest i czemu nie kwitnie;)