Re:Dla smakoszy piwa

1. Data: 2004-04-05 13:55:26

Temat: Re:Dla smakoszy piwa
Od: "sp6mlz" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Od: Mika <m...@p...onet.pl>
Data: 5 kwietnia 2004 14:52

(...)
Dziękuję, spisałam co do literki :)
(...)

Masz racje - przepisy nalezy dostosowac
do swoich gustow.

Smacznego - Wojtek.

1. Data: 2004-04-06 10:31:12

Temat: Re: Re:Dla smakoszy piwa
Od: "Mika" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

co przyrządzamy dzisiaj na obiad....poddaj jakiś pomysł please

1. Data: 2004-04-06 14:30:46

Od: "sp6mlz" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mika w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:c4u0d2$461$...@c...news.tkdami.net...
> co przyrządzamy dzisiaj na obiad....poddaj jakiś pomysł please

To juz chyba po obiedzie? Ja wprawdzie jadam pozno,
ale Ty juz pewnie myslisz o kolacyjce?
:-)

Mam juz przygotowana zupe-krem z brokulow (wlasciwie
to jest zupa przecierana). Trudno mi podać przepis (robie na oko :-) ),
w sumie to wywar z warzyw (warzywa mozna w nim zostawic
jesli sie lubi), na nim gotujemy ziemniaki i brokuly
(one gotuja sie krotko, wiec dodajemy ok. kwadrans
przed koncem gotowania). W sumie ziemniaki i brokuly maja
byc ledwie przykryte wywarem.
Oczywiscie sol, pieprz (na koncu, gorzknieje pod wplywem
obrobki cieplnej), inne przyprawy wedlug uznania.
Wyciagamy kilka rozyczek brokulow, reszte przecieramy
lub miksujemy. Podajemy ze smietana i tymi rozyczkami.
Mozna tez z groszkiem ptysiowym lub grzankami,
ale zwlaszcza te drugie niezbyt zdrowe...

Na drugie spaghetti ala carbonara (na swojskim boczku,
szczesliwie udalo nam sie zdobyc troche domowych
wyrobow i mieska na swieta ze wsi).

To tez robie na wyczucie, ale nietrudno bedzie Ci dobrac
odpowiednie ilosci wedlug gustu.

Oczywiscie spaghetti - gotowac zgodnie z kanonami.
Ale tym razem nie przerywamy wrzenia zimna woda,
makaron ma byc jak najbardziej goracy.

Kiedy makaron sie gotuje, wyszorowane dokladnie szczoteczka
(wazne!) jajka wbijamy do jakiegos naczynia, mieszamy z sola
i pieprzem. Na patelni podsmazamy pokrojony
w kostke boczek wedzony surowy. W momencie kiedy makaron
dochodzi, do boczku wrzucamy zmiazdzony czosnek.
Makaron po odcedzeniu wrzucamy z powrotem do garnka
w ktorym sie gotowal. Wlewamy jajka, goracy boczek razem
z tluszczem (hehe - nie ma lekko).
Posypujemy startym parmezanem (choc ja tu wole starty oscypek,
parmezan jest swietny ale troche agresywny w smaku).
Mieszamy dokladnie. Jak widac - wszystko musi
byc gorace, zeby jajka zdolaly sie choc czesciowo sciac.
Bywaja przepisy, w ktorych nalezy to wszystko postawic na
chwile na ogniu mieszajac, ale to moim zdaniem niekonieczne.

Tylko nalezy uwazac, takie polsurowe jajka moga byc zakazone
salmonella... Stad ich szorowanie (mozna nawet uzyc plynu
do mycia naczyn), choc niektorzy twierdza ze to i tak nie
pomoze :-).

Na deser - wafle z maslem orzechowym. Ktos kiedys powiedzial,
ze jedyny wklad USA w cywilizacje to maslo orzechowe i dzinsy.
Ja sie na tym nie znam, ale jesli chodzi o maslo - to naprawde
smaczne!

Mmmm, az mi slinka leci jak to pisze - Wojtek.

1. Data: 2004-04-06 15:40:08

Od: "Mika" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "sp6mlz" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Mika w wiadomości do grup dyskusyjnych
> napisał:c4u0d2$461$...@c...news.tkdami.net...
>
> To juz chyba po obiedzie? Ja wprawdzie jadam pozno,
buuu od rana na jogurcie O%....przyślij mi trochę tych smakołyków ;)

Pozdrowienia

Pozdrowienia

Flaczki i kotlety z boczniaków
Potrawy dietetyczne na Wielkanoc?