Sadzenie ziół

1. Data: 2002-05-15 12:40:29

Temat: Sadzenie ziół
Od: "Anna" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam

Chciałabym posadzic zioła na przykład: bazylie, kolendre czy oregano. I mam
pytanie, gdzie te zioła kupic (czy normalnie w sklepie nasienniczym), jak je
posadzić, i jakie jeszcze sadzicie, oprocz tych co wymieniłam.

Pozdrawiam
Anka

1. Data: 2002-05-15 13:27:38

Temat: Re: Sadzenie ziół
Od: "Magda S" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

siałam rok temu bazylię, tymianek, oregano i cząber. Nasionka kupilam w
dziale ogrodniczym OBI. Wysiewałam do doniczek, trzymalam na tarasie. Długo
nic się nie działo, w końcu się puściły :-) W tym roku powtorzę ten
eksperyment.

Pozdrawiam,

Magda

1. Data: 2002-05-15 13:37:51

Od: "Anna" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
A do czego używałaś cząber?

Pozdrawiam
Anka

1. Data: 2002-05-15 13:41:22

Temat: Re: Sadzenie zió^(3)
Od: dawnakuchnia <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna wrote:

> Witam
>
> Chcia^(3)abym posadzic zio^(3)a na przyk^(3)ad: bazylie, kolendre czy oregano. I
mam
> pytanie, gdzie te zio^(3)a kupic (czy normalnie w sklepie nasienniczym), jak je
> posadzi?, i jakie jeszcze sadzicie, oprocz tych co wymieni^(3)am.
>
> Pozdrawiam
> Anka

można kupić już troszkę wyrośnięte, a wtedy nie będziesz musiała tyle czasu czekać.

A może ktoś w pobliżu ciebie podzieli się z tobą niektórymi; np. mięta rośnie
jak szalona, szałwia też daje się podzielić, oregano też,
ja w tym roku wysiałam len po raz pierwszy - dla niebieskich kwiatów, ale mam
wrażenie, że go wypieliłam, ponieważ nigdy w życiu nie widziałam lnu na żywo,
acha i lawenda koniecznie, choć też na pewno lepiej z sadzonek, bo to kapryśne
stworzonko w naszych warunkach - co prawda nie spotkałam się jeszcze z jej
użyciem w kuchni, ale jest bardzo miła do suszenia i układania na półkach szaf
ubraniowych w woreczkach, no i tymianek, i czosnek własny, ale to pewnie masz
jak i całą zieleninkę codzienną...
..a jeśli do ziółek zaliczymy całą masę "chwastów" to jest co chodować

powodzenia
ewa, która zawsze chciała być ogrodniczką....choć nie tylko

--
Dawna Kuchnia _ /_
http://www.dawnakuchnia.republika.pl ('''')

1. Data: 2002-05-15 14:00:27

Od: "Magda S" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna" <n...@i...pl> napisał w wiadomości
> Witam
> A do czego używałaś cząber?

Hihiihi, w zasadzie do niczego, a kupiłam z rozpędu :-)
Chyba używa sie go do potraw z fasolą, ale mogę się mylić...

Magda

1. Data: 2002-05-15 14:13:21

Od: Gosia Zaleska-Gajc <z...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Anna wrote:

> [...]
> pytanie, gdzie te zioła kupic (czy normalnie w sklepie nasienniczym), jak je
> posadzić, i jakie jeszcze sadzicie, oprocz tych co wymieniłam.

Ja kupiłam nasionka w sklepie ogrodniczym i posadziłam do doniczkach na
balkonie. Mam: bazylię, oregano, tymianek, estragon, cząber, szczypiorek
i pietruszkę naciową. Zaczęły już kiełkować :-) (po ok. tygodniu, a
niektótre nawet wczesniej :-)).
--
Gosia

1. Data: 2002-05-15 20:08:23

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Anna <n...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:abtp9i$gi8$...@n...tpi.pl...
> Witam
> A do czego używałaś cząber?

cząber się nadaje do mięs, szczególnie do pieczeni, np z innymi ziólkami w
pieczonej szynce, dobre :)
nawet szałwia +cząber +sól, pieprz i papryka :) ale tylko z suszonymi
robiłąm, nie wiem, jak tam ze świeżymi, wczoraj np stwierdziłam, że wybitnie
nie lubię świeżego tymianku, a już szczególnie w pysznej paście z makreli,
zupełnie zepsuł mi smak :(((

--
Wkn (Gdańsk)

www.gotowanie.wkl.pl

1. Data: 2002-05-16 06:00:29

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam
> A do czego używałaś cząber?

Inna nazwa cząbru to fasolowe ziele - mozna go dodawac razem z majerankiem
albo i sam do fasolowej, grochowki

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-05-16 08:08:11

Od: "Claris" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> balkonie. Mam: bazylię, oregano, tymianek, estragon, cząber, szczypiorek
> i pietruszkę naciową. Zaczęły już kiełkować :-) (po ok. tygodniu, a

To ja tez się podzielę swoimi doświadczeniami:
estragon jest wysoki i rośnie jak dziki, tato upał się dodawać go do
kiszonych ogórków (ja wolę bez)
oregano przezimowało pięknie i dalej rośnie,
bazylia była boska - szczegolnie do sosu ze świeżych pomidowków, ładnie się
suszy i służy potem cała zimę,
tymianek się rozrósł wzdłuż i wszerz, pachniał nieziemsko i kwitł,
jedyną porażką okazał się rozmaryn - zjadł go kot ;-) wyrwał z ziemi z
korzeniami i wsunął...

a zanim to wszystko zaczelo szaleć w ogrodzie, kupiłam na placu już wysiane
i wykiełkowane w doniczkach, prosto do rozsady. We Wrocławiu można dostać
wszelakie zioło na placu przy Skłodowskiej - Curie - choć ja swoje wiozłam z
festiwalu kwiatów w Książu ;-)

Pozdrawiam,
Claris/ona/

1. Data: 2002-05-16 10:11:51

Temat: Re: Sadzenie ziół-mieta
Od: "Emilka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mieta mi wyrosla na dzialce wrecz rekordowo, tylko do czego ja?
Oprocz lodow..
;-)))
Pozdrawiam
Emilka

Jedzenie czy gotowanie oto jest pytanie!
kalarepa
potrawa jednogarowa
grzanki w salatce
kabaczek