Reflektory o wąskim strumieniu świetlnym

1. Data: 2008-11-23 20:05:34

Temat: Reflektory o wąskim strumieniu świetlnym
Od: Eddie <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Chciałbym w mieszkaniu oświetlić z odległości ok. 2m ramę ze zdjęciami.
Potrzebuję do tego reflektorów o bardzo wąskim strumieniu światła
(10 stopni?)

Czy ktoś może doradzić, gdzie można kupić takie halogenowe (bądź jakieś
inne technologicznie) źródła o stosunkowo silnym (jak żarówka 40-50W),
ale wąskim snopie światła?

Znalazłem odpowiednią lampkę z gwintem GU10, ale przede wszystkim muszę
mieć żarówki - potem jakoś dobiorę lampę.

Ktoś może polecić jakiś sklep w Warszawie (bądź internetowy) z tego typu
żarówkami?

Pozdrawiam
EC

2. Data: 2008-11-23 21:56:01

Temat: Re: Reflektory o wąskim strumieniu świetlnym
Od: "Irokez" <h...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eddie" <e...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
> inne technologicznie) źródła o stosunkowo silnym (jak żarówka 40-50W), ale

Żarówki halogenowe 10 stopni w prawie każdym sklepie z takimi artykułami?

Tylko że GU10 tu nie pasuje, musisz mieć żarówki na 12V
Wejdż na stronę OSRAM i w katalogu zobacz żarówki halogenowe
Są na przykład Halospot 70 8 stopni czy Decodtar 51S MR16 10 stopni

--
Irokez

3. Data: 2008-11-24 13:47:33

Od: jQ <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 23 Lis, 21:05, Eddie <e...@g...com> wrote:
> Potrzebuję do tego reflektorów o bardzo wąskim strumieniu światła
> (10 stopni?)
Może diody spróbuj

4. Data: 2008-11-25 00:05:24

Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Eddie wrote:
> [...]
> muszę mieć żarówki - potem jakoś dobiorę lampę.
>
> Ktoś może polecić jakiś sklep w Warszawie (bądź internetowy) z tego

http://www.prosklep.com/product_info.php?cPath=287_3
0_31&products_id=6249

zarówki pod spodem (50/75W)

sklep w wawie

5. Data: 2008-11-25 18:29:28

Od: bynio <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Policz sobie albo narysuj symulację geometryczną wiązki światła.

Przy założeniu szerokości wiązki przy lampie (żarówce)- 5cm
Jaką szerokość (średnicę) wiązki będziesz miał w odległości 2m
przy założeniu propagacji 10 stopni?
Czy to wystarczy dla 2m ramy?

6. Data: 2008-11-25 19:31:18

Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Nov 24, 2:47 pm, jQ <j...@g...com> wrote:
> On 23 Lis, 21:05, Eddie <e...@g...com> wrote:> Potrzebuję do tego reflektorów o
bardzo wąskim strumieniu światła

> Może diody spróbuj

Byłem w sklepie oglądać lampy diodowe wąskokątowe i sa po prostu za
słabe/ciemne. Musi to być odpowiednik żarówki 50W

pzdr

7. Data: 2008-11-25 19:48:33

Od: e...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On Nov 25, 7:29 pm, bynio <n...@w...pl> wrote:
> [...]
>
> Przy założeniu szerokości wiązki przy lampie (żarówce)- 5cm
> Jaką szerokość  (średnicę) wiązki będziesz miał w odległości 2m

Zwróciłeś mi uwagę na słuszny aspekt. Wychodzi, że przy 10st.
halogenie z 2 metrów będę miał koło świetlne o promieniu:

R=200*tan(5st)=17cm

przy 15st. R=26cm

Anyway, wciąż szukam tych halogenów w sklepach

pzdr

8. Data: 2008-11-25 22:41:35

Od: bynio <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

2 lata temu znajomy poprosił mnie o podświetlenie reklamy ok 3mx1m.
Podwiesiłem zatem ceowniczek aluminiowy 25x15mm o długosci 2,6m
wzdłuz górnej krawedzi w odległosci ok 0,6m przy pomocy 4 rurek
fi12mm.
Lekko pochylony w dół pod dobranym kątem.Był ledwie widoczny z
daleka.
W środku ceowniczka wkleiłem 6 ledów 1W (kolor bursztnowy) Luxeona.
Efekt - b. dobra widoczność i kontrastowosć z dużej odległości.
Drugi efekt bardziej interesujący Ciebie - prawie całkowicie
wyeliminowane
podświetlenie ściany poza obrysem reklamy.
uzyskałem dość precyzyjny prostokąt.
W Twoim przypadku pomyslałbym o takim rozwiązaniu.
6 diod 3w białych ciepłych, kątowniczek 1,5mb i eleganckie mocowanie
ponad ramą.
z odległosci 5-6m widzisz kreseczkę nad ramą a natężenie oświetlenia
na powierzchni
oświetlanej bedzie miało wartość 130-180 lux co jest zupełnie
przyzwoitą wartością.
I nikt podchodząc nawet blisko do ramy nie zrobi na niej cienia.
Zresztą ilośc led możesz zwiększyć do 9 lub 12.

9. Data: 2008-12-02 02:26:54

Od: "Marcin Górnik" <m...@r...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "bynio" <n...@w...pl> napisał w wiadomości
.googlegroups.com...

[...]

Cześć,

Widzę, że wreszcie trafiłem na raktyka. Może i mnie pomożesz. Ja mam
prostrzy pomysł. Chodzi mi o podświetlenie ścian właśnie budowanego domku,
ale nie dekoracyjnie. Zależy mi na zdalnym (powiedzmy osobnym przyciskiem z
bramy) czasowym uruchomieniu oświetlenia (skttomnego) z podprzybitki tego
domu, ale tak, by mająca zamiar wjechać tam rodzina mogła najpierw ocenić,
czy pod ścianami nie chowa się jakaś "zmarznięta, pragnąca ciepła istotka
złodziejska". Znajomi mieli taki przypadek. Co prawda nic się nie stało, ale
12 letnia córeczka za każdym razem o tym wspomina. A ja wolę wydać na dobrze
zaplanowane oświetlenie niż ewentualnie na psychologa. Sedno sprawy jest
takie, że mam już poprowadzone dobre okablowanie, ale nie umiem wybrać
odpowiedniego do zewnętrznych warunków pogodowych oraz mało skomplikowanej
wymiany opraw świetlnych. Chcę natomiast zrobić to na LEDach ze względu na
koszty. Wiem też, że LEDy są słabe, ale jak pisałem, nie zależy mi na
efektach wizualnych, ale na jak wyżej. Poożesz choć troszkę?

Marcin
RADOM

Płyty a Kuchenki indukcyjne..?
jaki odkurzacz centralny?