Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: b...@p...onet.pl
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Reklama kawy
Date: 11 Sep 2004 15:39:30 +0200
Organization: Onet.pl SA
Lines: 26
Message-ID: <1...@n...onet.pl>
References: <chtap4$35q$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.test.onet.pl 1094909970 27148 213.180.130.18 (11 Sep 2004 13:39:30
GMT)
X-Complaints-To: a...@o...pl
NNTP-Posting-Date: 11 Sep 2004 13:39:30 GMT
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 81.190.209.99, 192.168.243.41
X-User-Agent: Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1) Opera 7.54 [en]
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:287241
Ukryj nagłówki
> > Bo to reklama skierowana do okreslonej grupy docelowej,
> > w tym przypadku do naiwnych idiotow.
>
> Dobra reklama eksponujac produkt odwoluje sie w specjalny sposob
> do emocji/instynktu/marzen...: w czesci powinna wzbudzic kontrowersje,
> ale w czesci zainteresowanie tym co przedstawia - i jednym i drugim
> zapada w ten sposob gleboko w pamiec zas produkt staje sie dzieki
> temu rozpoznawalny...
> i o to wlasnie tu chodzi.
>
> Bardzo wazny jest takze walor pozwalajacy utozsamic sie ogladaczowi
> z ktoryms z bohaterow reklamy. :)
>
> Krotko mowiac: przyklad pelnego (w tym rowniez psychologicznego)
> profesjonalizmu. :)
Zamiast określenia "dobra" reklama użyłbym raczej "efektywna".
Bo chociaż, jak udowodniłeś, wzbudza kontrowersje, zainteresowanie i pozwala się
utożsamiać, co zaowocuje sprzedażą paru ton kawy więcej, to w ludziach myślących
wywołuje niesmak a idiotom daje wspaniały wzorzec, sprowadzając fantazję do
rangi pustych gestów.
Ja już wolę całe to nadużywanie przemocy i przesycenie seksem.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
|