Rekonstrukcja wiezadla krzyzowego

1. Data: 2001-05-29 12:46:21

Temat: Rekonstrukcja wiezadla krzyzowego
Od: "Konrad Jeczen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy ktos moze mi polecic DOBRA klinike gdzie wykonuje sie rekonstrukcje
wiezadla krzyzowego.
Nie musi byc w Polsce.

2. Data: 2001-05-29 13:03:35

Temat: Re: Rekonstrukcja wiezadla krzyzowego -> Blade-Runner :-)
Od: "Konrad Jeczen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak nie trudo się domyślić zastanawiam się nad atroskopią stawu kolanowego
a dokładniej nad rekonstrukcją wiezadla krzyzowego.
Resztka mojego więzadło zostało usuniete podczas atroskopowego usunięcia
części pękniętej łękotki.
Czy ktoś (BR ;-) ) może mi wyjaśnić na ile istotny jest sprzęt w zabiegach
atroskopowych
a w jakiej części zależy to od umiejętności lekarza.
Chodzi oczywiście o fakt lepszego wyposarzenia za granicami Polski ( a może
się mylę).

KJ

3. Data: 2001-05-29 18:35:50

Od: "Blade Runner" <B...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc,
Artroskopowa rekonstrukcja ACL rzeczywiscie wymaga fury sprzetu. Poza
ogolnym zestawem artroskopowym konieczne jest rowniez zestaw celownikow,
wiertel, prowadnic itp do prawidlowego umiejscowienia przeszczepu. Mysle
jednak, ze osrodki wykonujace takie operacje (co tu duzo mowic - zwykle
prywatne lecznice, chociaz nie tylko) maja wystarczajacy sprzet . Wodotryski
w postaci 3-chipowej kamery czy zrodla swiatla z xenonem nie maja znaczenia.
Liczy sie opanowanie techniki operacyjnej, jest to trudna operacja, dlugo
sie tego uczy, a zanim sie zacznie trzeba wykonac bardzo duzo artroskopii. W
Polsce jest juz sporo miejsc godnych polecenia pod wzgledem sprzetu i
kwalifikacji, trudno je tu wyliczac. W Warszawie Carolina Medical Center i
Fundacja Rozwoju Medycyny Sportowej. Olbrzymie znaczenie ma tez
rehabilitacja - niedostepna raczej "na Kase Chorych", wez to pod uwage przy
planowaniu wydatkow.

4. Data: 2001-05-30 15:23:36

Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej
Swietnym fachowcem, jezeli chodzi o rekonstrukcje ACL, jest dr Maciej
Langner z Centrum Damiana w Warszawie.
pozdrawiam
Tomek

5. Data: 2001-05-30 20:33:13

Temat: Re: Rekonstrukcja wiezadla krzyzowego
Od: "Arkadix" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć;
Ponad rok temu przeszedłem taką operację. Jeżeli chcesz więcej informacji na
ten temat napisz na priva.
Generalnie jeżeli chodzi o naprawę kolan to polecam Centralny Osrodek
Medycyny Sportowej w W-we. Zanim tam trafiłem zaliczyłem wielu lekarzy,
podobno renomowanych, zrobiłem wiele badań i nikt mi nie był w stanie pomóc.
Natomiast w COMS wystarczyło lekarzowi 10 minut i powiedział co mi jest.
W tej chwili biegam, gram w tenisa, w zimie wybieram się na narty i zupełnie
zapomniałem o tym , że kiedyś nie byłem w stanie podbiec do autobusu.
pozdrawiam
Arek

Użytkownik Konrad Jeczen <s...@t...pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9f05aj$i5i$...@s...icm.edu.pl...

6. Data: 2001-06-01 17:25:44

Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Medycyny Sportowej w W-we. Zanim tam trafiłem zaliczyłem wielu lekarzy,
> podobno renomowanych, zrobiłem wiele badań i nikt mi nie był w stanie

Coz, u mnie bylo dokladnie odwrotnie:((
Lekarz u ktorego tam bylem postawil zupelnie falszywa diagnoze, chcial mnie
natychmiadt operowac (krzyzowe przednie) i jak bym go posluchal to az mnie
ciarki przechodza. Powiedzial ze kosztowaloby to 15000 pln...
Na szczescie pozniej trafilem do prawdziwego fachowca. Nie zoperowalem sie.
Pol roku po wypadku zrobilem usg - oba wiezadla krzyzowe sa widoczne.
Biegam, jezdze na rowerze, bylem znow na nartach... kolano stabilne.
Jezeli chodzi o moje (zle)doswiadczenia to COMS bym odradzal...
Pozdrawiam
Tom

7. Data: 2001-06-04 19:16:04

Od: "Arkadix" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Cześć;
Który lekarz w COMS stawiał diagnozę ?
Kto w końcu wyleczył Ci kolano, podaj namiary.

pozdrawiam Arek

Użytkownik Tomek <t...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9f8jrn$23d$...@n...tpi.pl...

8. Data: 2001-06-05 20:50:48

Od: "Agnieszka Szalewska" <s...@e...nih.gov> szukaj wiadomości tego autora

Ha! wlasnie przeszlam operacje rekonstrukcji wiezadla przedniego krzyzowego
czyli ACL, 2 tygodnie temu. W USA, nie w Polsce, zapewne doradzenie kliniki
tak daleko od Polski nie jest tym, co Cie interesuje, ale jesli chcesz
posluchac o operacji jako takiej, oraz jak przebiega moja rehabilitacja,
chetnie sluze opowiesciami, moze byc na priva, moze byc na forum, jesli inni
byloby tez zainteresowani posluchaniem. Z dwa miesiace temu w wattku Kolano
zadawalam setki pytan Blade Runnerowi dotyczace wlasnie tej operacji, moze
zajrzysz do archiwum.
A relacja sluze. Ogolnie zas rzekne, ze operacja jako taka nie byla az tak
straszna, jak sie balam, natomiast proces zdrowienia bedzie na pewno dlugi,
bolesny i pelny cwiczen...
pozdrawiam

Agnieszka

Pielegnacja dloni