Re: Renta Socjalna

Data: 2002-04-20 09:02:59
Temat: Re: Renta Socjalna
Od: "Katarzyna G." <k...@g...pl>

Użytkownik "LECH DUBROWSKI" <l...@i...org.pl> napisał w wiadomości
news:a9r55j$an9$1@news.tpi.pl...

> Ja sie ma prawo do jakiejkolwiek renty to wtedy nie przysluguje Zasilek
> Staly zwany Renta Socjalna z Pomocy Spolecznej.

Nie, to nie jest tak. W przypadku pobierania renty rodzinnej, renta socjalna
przysługuje, ale jej wysokość zależna jest od wysokości renty rodzinnej.
Przed 1 stycznia 2002r. ta wysokość nie miała znaczenia. Po zmianach w
ustawie już ma :-(
Dokładnie w art. 27a ust 4 a ustawy o pomocy społecznej brzmienie jest
takie:
"W przypadku zbiegu uprawnień do renty rodzinnej i renty socjalnej kwota
renty socjalnej ulega takiemu obniżeniu, aby łączna kwota świadczeń do
wypłaty nie przekraczała 200% renty socjalnej. Kwota obniżonej renty
socjalnej nie może być niższa niż 50 zł miesięcznie. Jeżeli kwota renty
rodzinnej przekracza 200% renty socjalnej, renta socjalna nie przysługuje."
Oznacza to, że biorąc obecną wysokość renty socjalnej tj. 406,00 zł, 200%
renty socjalnej wynosi 812,00 zł. Łączna wysokość renty socjalnej i renty
rodzinnej nie może przekroczyć tej właśnie kwoty th. 812,00 zł.
Jeśli ktoś ma większą rentę rodzinną to wysokość renty socjalnej "obcina"
się tak, aby (znowu) łączna wysokość obu świadczeń nie przekroczyła
wspomnianego limitu (200% renty socjalnej).
Przykład: Pan X pobiera rentę rodzinną (po odjęciu zaliczki na podatek i bez
żadnych dodatków - czyli wysokość netto) w wysokości 520,00 zł.
Od kwoty 812,00 zł (200% renty socjalnej) odejmujemy 520,00 zł i wychodzi
nam wynik 292,00 zł... i to jest wysokość przysługującej renty socjalnej dla
Pana X.

W przypadku osoby, która pobiera rentę rodzinną większą niż te 200% renty
socjalnej to wówczas renta socjalna nie przysługuje.

Nadmieniam, że biorę pod uwagę obecną wysokość renty socjalnej, która
powinna wzrosnąć od 1.06.2002r.

Pozdrawiam

Katarzyna G.

P.S. Zasiłek stały, zasiłek stały wyrównawczy i renta socjalna to są trzy
odrębne świadczenia....