Rewelacja-sernik z rosą

1. Data: 2000-01-22 10:12:00

Temat: Rewelacja-sernik z rosą
Od: p...@p...onet.pl (Patrycja Piaskowska) szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

Jakas godzine temu upieklam sernik, ktory jest prosty i trudno go
zmascic tzn.zepsuc co dla mnie ma olbrzymie znaczenie bo w pieczeniu
to jestem beznadziejna (z gory zaznaczam - bez komentarzy!!!!!!).
Oto przepis:
SERNIK Z ROSA:
Ciasto:
2 1/2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
1/2 kostki masła badz margaryny (polecam to pierwsze)
2 jajka
1 proszek do pieczenia
Wszystkie skladniki razem wymieszac. Do uprzednio wysmarowanej blachy
wlozyc ciasto tak aby przylegalo boki i spod formy.

Dalej:
1kg sera bialego
2cale jajka + 4 zoltka
1 szklanka cukru
2 budynie waniliowe (polecam bez dodatku cukru)
1/2 szklanki oleju
2 cukry waniliowe
3 szklanki mleka (polecam z kartonu bo jest pasteryzowane)

Przygotowanie:

Cukier + 2jajka i 4 zoltka zmiksowac
Nastepnie zmielic i dodac bialy ser (caly) dodac tez cala ilosc mleka
"suchy"budyn i olej.Wszystko zmiksowac tak aby powstala jednolita
masa.
Wszystko wstawic do piekarnika i piec ok.45min. w temp.200-220stopni
Bialka z 4 jajek ubic na sztywna piane potem 6 lyzek cukru
(nie dodawac cukru do nieubitych jajek bo nie wyjdzie sztywna
piana-serio).
Na 15min. przed wyciagnieciem sernika rozlac bialka na ser i ponownie
wlozyc do pieca.

Zycze smacznego!

A jak upieczecie sernik to zrozumiecie dlaczego nazywa sie "Z ROSA"

1. Data: 2000-01-22 12:10:08

Temat: Re: Rewelacja-sernik z rosą
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Wszystkie skladniki razem wymieszac. Do uprzednio wysmarowanej blachy
> wlozyc ciasto tak aby przylegalo boki i spod formy.

Pozwolisz, ze wtrace pare porad:)) Skladniki nie wymieszac tylko zagniesc na
gladkie ciasto i najlepiej na godzine do lodowki

> [...]
> masa.
> Wszystko wstawic do piekarnika i piec ok.45min. w temp.200-220stopni

Najlepsz kolejnosc jest taka : wszystko (bez mleka) wymieszac a potem powoli
dolewac mleko, ciagle mieszajac. Tylko wtedy wychodzi naprawde gladka masa.
Co do pieczenia to zdecydowanie polecam temp. 175 C

> [...]
> piana-serio).
> Na 15min. przed wyciagnieciem sernika rozlac bialka na ser i ponownie

Ale temeratura pieczenia z bialkami wylozonymi na sernik (nie moga byc
rozlane - wtedy nie sa ubite :)) ) powinna wynosic 150 C a pieczenie bialek
ok. 20 min. Temperatury podalem dla piekarnika z termoobiegiem. Jak nie ma
termoobiegu - to ok. 20 C wiecej
> Zycze smacznego!
>
> A jak upieczecie sernik to zrozumiecie dlaczego nazywa sie "Z ROSA"

Owszem, ale koniecznie trzeba ponakluwac upieczone bialka wykalaczka
(wielokrotnie) . Dopiero wtedy po ok. 1-2 godz zaczynaja pojawiac sie na
wierzchu piekne zlote kuleczki.
Poza tym dodam, ze sernik jest jednym z najlepszych jakie znam. Zawartosc
oleju w masie serowej powoduje jej nieslychana delikatnosc.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-22 22:19:48

Od: Agnieszka <a...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Przemyslaw Koziarski wrote:

> Pozwolisz, ze wtrace pare porad:)) Skladniki nie wymieszac tylko zagniesc na
> gladkie ciasto i najlepiej na godzine do lodowki

Witam!

Chetnie upieke ten sernik, ale mam jedno pytanie: jakiej wielkosci
blachy badz formy trzeba uzyc?

Agnieszka
Pozdrawia : Agnieszka Korzeniecka-Czaban
e-mail : a...@p...com
: c...@t...bialystok.pl

1. Data: 2000-01-22 23:12:09

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
>
> Chetnie upieke ten sernik, ale mam jedno pytanie: jakiej wielkosci
> blachy badz formy trzeba uzyc?

podam Ci moje proporcje na tortownice 26 cm

ciasto :
200 g maki
75 g cukru
75g masla
1 jako
szczypta soli
1 lyzeczka proszku do pieczenia

masa serowa :
750 g sera
1 budyn waniliowy
150 ml oleju slonecznikowego (musi byc dobry olej)
150 g cukru
3 zoltka
1 cukier wanilinowy

500 ml mleka

masa bezowa :

3 bialka
100 g cukru

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-25 21:28:07

Temat: Odp: Rewelacja-sernik z rosą
Od: "anya" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Upieklam ten sernik wg przepisu i nie smakowal nikomu w rodzinie
nie polecam go
daleko mu do tradycyjnego sernika a pracy przy nim nie jest wcale mniej
nie wiem dlaczego napisalas, ze musi sie udac
dlaczego inne serniki maja sie nie udac?
Użytkownik Patrycja Piaskowska <p...@p...onet.pl> w wiadomooci do grup
dyskusyjnych napisał:388b5fe6.21091621@wingate...

1. Data: 2000-01-25 21:33:23

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nie wiem dlaczego napisalas, ze musi sie udac
> dlaczego inne serniki maja sie nie udac?

Bez urazy, ale moze wlasnie Tobie sie nie udal.:)) Bo serniki bywaja
kaprysne i faktycznie nieprawda jest , ze musi sie udac.
Ale zaskoczylas mnie, bo pieklem ten sernik mnostwo razy, wszyscy sie
zachwycali wrecz. Poza tym przetestowalem go na gosciach w knajpie i choc
nawet najlepsze potrawy potrafia komus nie smakowac, to nie uslyszalem ani
jednej uwagi na temat sernika, wrecz same pochwaly.
A moj przepis i ten podany wczesniej sa w sumie bardzo podobne.

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-01-28 00:29:30

Od: "anya" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

przepraszam jeżeli kogoś uraziłam swoją opinią
ale tu również nie zgodzę się z Tobą
napisałeś, że Twój przepis jest podobny
podobny - nie taki sam
a jest to duża różnica jeżeli chodzi o wypieki
więc wcale nie wątpię, że Twój sernik jest rewelacyjny
pozdrawiam
anya

Użytkownik Przemyslaw Koziarski <p...@k...net.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:86l4rp$vl$...@s...icm.edu.pl...

1. Data: 2000-01-28 12:34:19

Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> podobny - nie taki sam
> a jest to duża różnica jeżeli chodzi o wypieki
> więc wcale nie wątpię, że Twój sernik jest rewelacyjny

To nie chodzi o uraze:)) Po prostu bylem zdziwiony, bo znam ten sernik i
wiem, ze wszystkim smakuje.
Moje proporcje podalem w tym watku troche po pierwszym przepisie. Moze
sprobujesz jeszcze raz?

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-02-03 12:58:30

Od: p...@p...onet.pl (PatPias) szukaj wiadomości tego autora

KROTKO:

JESZCZE SIE TAKI NIE URODZIL ZEBY WSZYSTKIM DOGODZIL!!!!!!!!!!!!!!!

Pat

Przeliczniki g na lyzki ....czy lyzek na gramy.....
Jak sie piecze chleb
nalesniki
kuchnia meksykanska - poszukuje przepisow
Re: kuchnia meksykanska - poszukuje przepisow