Rok 2541 "Nowy wspaniały świat"

41. Data: 2012-06-25 22:33:23

Temat: Re: Rok 2541 "Nowy wspaniały świat"
Od: Nemezis <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Wiadomość:

neo napisał(a):

> No tak. Zależy jak patrzeć.
>
> Nauka dała nam Neta i dała nam też bezdomnych.
>
> Ja patrzę z perspektywy ostatnich 2 milionów lat i widzę postęp.
>
> Może nie?

Masz dwa tysiące lat że patrzysz z takiej perspektywy.? To jest
względne, nikt nie zagwarantuje że człowiek z przed dwusta lat, był
mniej szczęśliwy lub że gorzej mu się żyło.

42. Data: 2012-06-26 20:23:06

Od: Voyager <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Voyager napisał(a):
> [...]
> Każda jednostka kształtowana jest identycznie - wszyscy ludzie żyją 60
> lat, pracują siedem i pół godziny dziennie. Ich życie podporządkowane
> jest postępowi. Huxley opisał wymarzony ustrój władz totalitarnych,
> gdzie szczęście i wolna wola to pojęcia abstrakcyjne. Od totalnej
> psychicznej zagłady jednostki ratuje narkotyk - soma. Dzięki temu
> przemoc i ból zostały całkowicie wyparte ze społeczeństwa.
>
> -----------------------
> Autor świetnie przewidział do jakiego świata doprowadzi nas "dama
> naukowa", czyli do raju w którym będziemy.....wyli jak potępieńcy.

"Tydzień Zakazanych Książek".

3. Aldous Huxley "Nowy wspaniały świat"
Napisana w 1932 roku antyutopia wciąż budzi kontrowersje. Huxley
stworzył powieść, w której próbuje ostrzec ludzkość przed utopią
przedkładającą trwałą szczęśliwość i wygodę nad wzloty i upadki w
świecie pełnym emocji. Książka krytykowana jest najczęściej za
ordynarne słownictwo, odważne sceny seksualne i cynizm.

http://booklips.pl/newsy/trwa-tydzien-zakazanych-ksi
azek-2011/

43. Data: 2012-07-02 11:30:02

Od: neo <d...@y...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 26 Cze, 00:33, Nemezis <s...@g...com> wrote:

> Masz dwa tysiące lat że patrzysz z takiej perspektywy.? To jest
> względne, nikt nie zagwarantuje że człowiek z przed dwusta lat, był
> mniej szczęśliwy lub że gorzej mu się żyło.

Nie mam 2 tys lat, ale mam książki, które mówią co było 12 tysięcy lat
temu.

Patrzę i porównuję.

Są wzloty i upadki. Jest wynalazek i sru sru, wojna. Potem spokój i
znowu ktoś coś wymyśli i zaczyna mu się wydawać, że jest Bogiem i sru,
wojna.

Itd. Ogólny trend jest raczej taki, że skolonizujemy galaktykę, potem
się zobaczy, tak? ;D

Chyba kpią?:D
Psychologia na UW
Synchroniczność lub koincydencja