Re: Rośliny na bardzo suchą glebę

Data: 2002-08-10 15:52:46
Temat: Re: Rośliny na bardzo suchą glebę
Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to>

Osobnik Jan P. Cieciński z adresu <j...@c...pl> napisał:
>> Np:
>> rokitnik
>
> I to jest błąd,

I to jest praktyka.
Oczywiście, wiem, ze to dla Ciebie mało.
Zapoznaj się, więc z poglądami autorytetów w zakresie dendrologii.

>rokitnik jest rośliną nadwodną! Najlepiej rośnie w
> ogrodzie przy oczku wodnym, stawie.
> W naturze rośnie nad morzem, w dolinach rzek, nad jeziorami.

W Twoim rozumowaniu, ze rokitnik jest rośliną nadwodną tkwi błąd.
Wprawdzie występuje on nad morzem i ciekami wodnymi ale nie dlatego, że
wymaga on dużej wilgotności gleby.
Wprost przeciwnie. Jego korzenie występują płytko pod ziemią i mają duży
zasięg.
Taka budowa charakteryzuje rośliny wydm i roślinnych pustkowi, terenów gdzie
inne rośliny z uwagi na brak m. in. wilgoci nie sa w stanie wegetować.
Ich występowanie nad morzem i przy ciekach wodnych jest podyktowane
występowaniem tam terenów wydmowych i gleb suchych, piaszczystych. Nad
morzem, gdzie zasolenie gleby utrudnia wegetacje innym roślinom, rokitnik
znajduje dużo wolnej przestrzeni. Ta przestrzeń to pełny dostęp do słońca, a
przecież roślina ta jest wybitnie światłożądna.
Źle rośnie właśnie na terenach z glebami podmokłymi i ciężkimi.
Dobre stanowisko to stanowisko dobrze nasłonecznione z glebą przepuszczalną,
piaszczystą, suchą.
Jest to roślina wybitnie pionierska. Nad jeziorami o których piszesz nie
znajdzie odpowiednich warunków. Wiemy, że są to tereny bardzo sprzyjające
życiu w każdej formie.
Uwzględnij powyższe, proszę, w Twoim artykule o rokitniku.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to