Rośliny na bardzo suchą glebę

1. Data: 2002-08-09 06:17:50

Temat: Rośliny na bardzo suchą glebę
Od: Katula <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Bardzo Was prosze o rady na tem roslin, które w miarę dobrze zradziłyby
sobie w pustynnych warunkach jakie panują w moim ogrodzie. Mieszkam na
zachodzie Polski, w taim zakątku, gdzie na dobra sprawe nei widzieliśmy
pożądnego deszczu od wczesnej wiosny, chociaż w mieście i okolicy tak
nawet do 3 km stąd zdarzało się, że popadało.
Podlewanie tych, które mam na swoich super przepuszczalnych paiskach
ratuje rosliny ale przyciąga chyba wszystkie nornice z całeeeeeeeej
okolicy. Szukam takich roslinek , które mogłyby sobie poradziec z tą
suszą trochę lepiej
Z góry dziekuje i pozdrawiam
Katula

2. Data: 2002-08-09 07:47:21

Temat: Re: Rośliny na bardzo suchą glebę
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

Widziałem że sosny rosły na mazurach na dosyć piaszczystych kawałkach
;-)))

(a na serio to nie wiem u mnie glina że jak nie popada to ziemia pęka)

Pozdrawiam
Qwax

3. Data: 2002-08-09 18:32:57

Od: DA_none <d...@e...webmedia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Qwax <...@...q> wrote:
> Widzia?em ?e sosny ros?y na mazurach na dosy? piaszczystych kawa?kach
> ;-)))

> (a na serio to nie wiem u mnie glina ?e jak nie popada to ziemia p?ka)

http://www.ogrodnik.pl/ogrody/ogrody_25_04.asp

+octowiec (sumak)

> Pozdrawiam
> Qwax

DA_none

4. Data: 2002-08-10 09:07:55

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik Katula z adresu <k...@w...pl> napisał:
> okolicy. Szukam takich roslinek , które mogłyby sobie poradziec z tą
> suszą trochę lepiej

Np:
rokitnik
tamaryszek
kto zna jeszcze inne?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

5. Data: 2002-08-10 11:12:43

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Np:
> rokitnik
> tamaryszek
> kto zna jeszcze inne?
> --
> :-) http://ogrod.to.jest.to

Ailant - bożodrzew - niezbyt znany, o bardzo egzotycznym wyglądzie - liście
złożone, ok. 1 m. długości
Rośnie bardzo szybko 1- 2 m. w ciągu roku co jest moim utrapienim - parę dni
temu musiałem z braku miejsca wyciąć kilka sztuk każdy po 4 m wysokości.

Ale chyba nie tego szuka Katula - zwolenniczka rodzimych roslin

Pozdrawiam

Jack.

6. Data: 2002-08-10 14:05:05

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik w...@p...onet.pl z adresu
<w...@p...onet.pl> napisał:
> [...]
> m wysokości.
>
> Ale chyba nie tego szuka Katula - zwolenniczka rodzimych roslin

A skąd wiesz Jack, że Katula to ona?
Tak samo jak Drakula?
Chyba nie chcesz, aby bozodżew był także utrapieniem Katula?
Już wcześniej sie przekonałem, ze ty Jack wiesz niebezpiecznie dużo. A czy
wiesz skąd nazwa bożodrzew?
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

7. Data: 2002-08-10 14:37:58

Od: j...@c...pl (Jan P. Cieciński) szukaj wiadomości tego autora

Krzysztof Marusiński napisał:

> Np:
> rokitnik

I to jest błąd, rokitnik jest rośliną nadwodną! Najlepiej rośnie w ogrodzie
przy oczku wodnym, stawie.
W naturze rośnie nad morzem, w dolinach rzek, nad jeziorami.
Więcej o rokitniku na mojej stronie www - adres w stopce.

--
Pozdrawiam, Jan
http://members.chello.pl/j.ciecinski

8. Data: 2002-08-10 15:52:19

Od: <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Osobnik w...@p...onet.pl z adresu

> A skąd wiesz Jack, że Katula to ona?

Wiem od niej samej że Ona to ona ;-)

> Tak samo jak Drakula?
> Chyba nie chcesz, aby bozodżew był także utrapieniem Katula?

Nie chcę by był utrapieniem kogokolwiek...
Moim utrapieniem stał się jego szybki wzrost i to że kilkadziesiąt roslin
wysiałem na kilkunastu m kw. a one - w ciągu 3 lat - 4 m wysokości ...

> Już wcześniej sie przekonałem, ze ty Jack wiesz niebezpiecznie dużo. A czy
> wiesz skąd nazwa bożodrzew?

Bożodrzew = Boże drzewo

napisz jak wiesz coś o genezie nazwy...

Jack

9. Data: 2002-08-10 15:52:46

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Osobnik Jan P. Cieciński z adresu <j...@c...pl> napisał:

> I to jest błąd,

I to jest praktyka.
Oczywiście, wiem, ze to dla Ciebie mało.
Zapoznaj się, więc z poglądami autorytetów w zakresie dendrologii.

>rokitnik jest rośliną nadwodną! Najlepiej rośnie w
> ogrodzie przy oczku wodnym, stawie.
> W naturze rośnie nad morzem, w dolinach rzek, nad jeziorami.

W Twoim rozumowaniu, ze rokitnik jest rośliną nadwodną tkwi błąd.
Wprawdzie występuje on nad morzem i ciekami wodnymi ale nie dlatego, że
wymaga on dużej wilgotności gleby.
Wprost przeciwnie. Jego korzenie występują płytko pod ziemią i mają duży
zasięg.
Taka budowa charakteryzuje rośliny wydm i roślinnych pustkowi, terenów gdzie
inne rośliny z uwagi na brak m. in. wilgoci nie sa w stanie wegetować.
Ich występowanie nad morzem i przy ciekach wodnych jest podyktowane
występowaniem tam terenów wydmowych i gleb suchych, piaszczystych. Nad
morzem, gdzie zasolenie gleby utrudnia wegetacje innym roślinom, rokitnik
znajduje dużo wolnej przestrzeni. Ta przestrzeń to pełny dostęp do słońca, a
przecież roślina ta jest wybitnie światłożądna.
Źle rośnie właśnie na terenach z glebami podmokłymi i ciężkimi.
Dobre stanowisko to stanowisko dobrze nasłonecznione z glebą przepuszczalną,
piaszczystą, suchą.
Jest to roślina wybitnie pionierska. Nad jeziorami o których piszesz nie
znajdzie odpowiednich warunków. Wiemy, że są to tereny bardzo sprzyjające
życiu w każdej formie.
Uwzględnij powyższe, proszę, w Twoim artykule o rokitniku.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

10. Data: 2002-08-10 16:11:34

Od: Krzysztof Marusiński <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora