Rower dla chlopaka

1. Data: 2007-03-30 12:40:02

Temat: Rower dla chlopaka
Od: "malalai" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych

mam prosbe o poradzenie jaki rower kupic dla pieciolatka. chlopak na dwoch
kolkach jeszcze jezdzic nie potrafi, w zwiazku z tym chcialabym zeby rower
byl jak najwygodniejszy do nauki wlasnie.
dodam ze pieciolatek jest wielkosci okolo 7-8 latka;)

pozdrawiam
malalai

2. Data: 2007-04-02 08:39:59

Temat: Re: Rower dla chlopaka
Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

malalai napisał(a):

> [...]
> byl jak najwygodniejszy do nauki wlasnie.
> dodam ze pieciolatek jest wielkosci okolo 7-8 latka;)

A to zależy od tego co przyjmiemy za statstyczną wielkość 7-8 latka :)

Do nauki jazdy z kółkami bocznymi MSZem są wygodne rowery z kołami
14-16". 20" to trochę za dużo, użytkownik siedzi wysoko i taki rower z
kółkami bocznymi jest mało stabilny, no i do ziemi daleko. Jeśli już 20"
to raczej bez kółek, z kijem i tatusiem na końcu kija :)

--
P. Jankisz
trochę o rowerach:

3. Data: 2007-04-02 09:00:33

Od: "malalai" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <P...@o...pl> napisał >

> A to zależy od tego co przyjmiemy za statstyczną wielkość 7-8 latka :)

~130 cm ~27kg;)

> Do nauki jazdy z kółkami bocznymi MSZem są wygodne rowery z kołami
> 14-16".

taki juz mial, smigal calkiem hyzo i odwaznie na nim;)

> 20" to trochę za dużo, użytkownik siedzi wysoko i taki rower z
> kółkami bocznymi jest mało stabilny, no i do ziemi daleko. Jeśli już 20"
> to raczej bez kółek, z kijem i tatusiem na końcu kija :)

z mamusia na koncu kija przejdzie?;)

moze uscisle nieco pytanie. chodzi mi o "ksztalt" calego roweru. wielkosc
kolek na pewno wazna, ale np jaka konstrukcja ramy (tu aQrat logicznie taka
zeby latwo bylo dosiasc;)), jaka konstrukcja kierownicy, czy lepsza prosta,
czy gleboka, itp.. generalnie chodzi mi o to w jakiej pozycji na rowerze
dziecku bedzie najlatwiej zlapac rownowage i zalapac o co chodzi ?;)

pozdr
malalai

4. Data: 2007-04-02 09:16:00

Od: P...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

malalai napisał(a):

> Użytkownik <P...@o...pl> napisał >

> ~130 cm ~27kg;)

Poszedłem po szczękę na parter.....

> z mamusia na koncu kija przejdzie?;)

Przejdzie - mamusia będzie miała trochę fitnessu :)

> moze uscisle nieco pytanie. chodzi mi o "ksztalt" calego roweru. wielkosc
> kolek na pewno wazna,

Przyjmijmy 20" + kij + rodzic. Przy takiej masie kółka są
nieporozumieniem - te ze sklepu będą się gięły na wszystkie strony.

> ale np jaka konstrukcja ramy (tu aQrat logicznie taka
> zeby latwo bylo dosiasc;)),

Tu nie ma specjalnego wyboru - zdecydowana większość modeli ma obniżoną
ramę. Wydaje się to sensowne w wypadku upadku :) Wygodne są typowe ramy
"damka", o ile nie będzie to nazbyt obciachowe.

> jaka konstrukcja kierownicy, czy lepsza prosta,
> czy gleboka, itp.. generalnie chodzi mi o to w jakiej pozycji na rowerze
> dziecku bedzie najlatwiej zlapac rownowage i zalapac o co chodzi ?;)

Wydaje się że lepsza będzie niższa kierownica - niżej położony środek
ciężkości.

No i najlepiej aby nie było przerzutek itp. - na razie dziecko ma
załapać równowagę a nie bawić się gadżetami.

5. Data: 2007-04-02 09:25:59

Od: "Jacek" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój chłopak miał Krossa na 16 calowych kółkach + kółka boczne. Rower był
ciężki ale solidny i stabilny. Spisywał się bez zarzutu. Miał błotniki i
oświetlenie, przez co można było jeździć również po deszczu i o zmroku. Nie
miał przerzutek.
Załączam link do strony Krossa, ale tego modelu już tam nie ma - są nowsze.
W wieku 9 lat rower zamieniliśmy na Kross Junior City
http://www.kross.pl/index.php?Page=433
Jacek

o tempora!
Trojka giertychowska