Re: Rozne, rodzinne

From: Eulalka <e...@l...net.pl>
Newsgroups: pl.soc.rodzina
Subject: Re: Rozne, rodzinne
Date: Tue, 04 Oct 2005 21:09:59 +0200

Andrzej napisał(a):

> po pierwsze - czy jest w tej sytuacji możliwe, że żona zaciągnie jakąś
> pożyczkę, a pożyczka ta będzie egzekwowana z mojego majątku czy też
> konta (konta mieliśmy zawsze osobne, a wpływy na moje pochodzą albo od
> pracodawcy, albo od kogoś z mojej rodziny, albo są to przelewy między
> jednym moim kontem a drugim)? Czy warto w związku z tym bić się o
> rozdzielność majątkową

Teraz już nie. Od bodajże pół roku obowiązuje nowe prawo, wg którego
pożyczka lub kredyt zaciągnięty bez Twojej wiedzy czy zgody Ciebie nie
obciąża. Więc możesz zaoszczędzić na notariuszu. Chyba, że żonka
postarała się i wzięła kredyty wcześniej, wtedy i tak Cię nic przed
komornikiem nie uratuje.

> po drugie - nie płacę alimentów; raz wysłałem żonie, ale przyszły, bo
> ona odmówiła przyjęcia. Czy z tego mogą wynikać jakieś konsekwencje?

Jasne. MUSISZ łożyć na utrzymanie dziecka. Zawsze możesezs co miesiąc
wysyłać i zbierać kwitki, że odsyłała. Przyda się w sądzie, jak będzie
chciała zarzucić, że nie płacisz. I opisuj przekazy, że to alkimenty, bo
potem może się okazać, że "prezenty" dawałeś a z alimentami wciąż zalegasz.

> przed rozstaniem żona wyłudziła ode mnie 19 000 zł, ale to będzie dość
> trudno wykazać. Czy ona może żądać czegoś poza ewentualnym wypłaceniem
> jej alimentów, również wstecznym?

Podziału majątku. Jak będzie w porządku, to zechce połowę tego co
realnie miliście. Jak będzie wydrą policzy każdą Twoją wypłatę do dnia
dzisiejszego, stare kawalerskie Twoje gatki i buty teściowej.

> [...]
> ugoda, na mocy której mam prawo odwiedzać dziecko w weekend (na zmianę
> sobota/niedziela) oraz raz w ciągu tygodnia - po uprzednim uzgodnieniu
> telefonicznym. O ile kontakty weekendowe generalnie są realizowane
> (chociaż jak żona zabrała małego na wakacje, to go nie widziałem trzy
> tygodnie, ale to jedeyny wyjątek w ciągu 12 miesięcy), o tyle te w
> tygodniu nie odbywają się w ogóle "bo ja nie będę dla twojego kaprysu
> wcześniej z pracy wychodziła". Czy warto jeszcze raz występować do sądu;
> czy jest realna szansa, że te kontakty w tygodniu zostaną przez sąd w

Nie ma. Policja z Tobą nie przyjdzie, kurator tez nie. Lepiej się z nią
dogadaj, bo w tej kwestii nikt Ci nie pomoże nawet jakbys miał 100
takich papierów.

Eulalka